Vraag

Slecht beeld Veronica

• 17 september 2019
  • 9 Reacties
  • 405x Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
wil ik heerlijk gaan genieten van Ajax, is het beeld niet al te best , ik weet niet of dat al bekend is, beeld hapert iets, en de bal is slecht te volgen....

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 3
Wat vervelend! Hier nergens last van (Adam).
Reputatie 2
Badge +3
Heb hem opnieuw opgestart en nu is het beeld weer veel beter...was de vorige keer ook..
Reputatie 7
Badge +26
Als je nog eens zoiets hebt, kijk dan eens bij de instellingen naar de HDMI resolutie?
Reputatie 2
Badge +3
Als je nog eens zoiets hebt, kijk dan eens bij de instellingen naar de HDMI resolutie?
Heb het alleen bij Veronica
Reputatie 7
Badge +35
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 2
Badge +3
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Alles is geïnstalleerd door een ziggo monteur, alles werkt prima behalve dus Veronica af en toe

Reputatie 7
Badge +35
De metalen splitter die je laat zien, heeft de monteur die ook gezien?
Ik kan deze helemaal niet thuisbrengen, heeft de andere kant meer informatie?

Een probleem wat ik inmiddels een aantal keren ben tegengekomen, is het witte kapje op de splitter, als dit witte kapje te ver over de splitter is gekomen, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en maakt hij minder goed verbinding.
Kun je eens proberen het witte kapje eraf te halen om te kijken of het beter gaat?
Reputatie 2
Badge +3
De metalen splitter die je laat zien, heeft de monteur die ook gezien?
Ik kan deze helemaal niet thuisbrengen, heeft de andere kant meer informatie?

Een probleem wat ik inmiddels een aantal keren ben tegengekomen, is het witte kapje op de splitter, als dit witte kapje te ver over de splitter is gekomen, dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos en maakt hij minder goed verbinding.
Kun je eens proberen het witte kapje eraf te halen om te kijken of het beter gaat?

Monteur heeft alles aangesloten een tijd geleden, de splitter komt uit zijn tas..., hij heeft ook de wandcontactdoos vervangen.
alles werkt al jaren perfect, geen storingen etc, alleen Veronica met voetbal dus de laatste tijd.
Reputatie 7
Badge +35
Dan is er ergens toch een verbinding niet geheel lekker meer, maar dat kan altijd na een aantal jaren.
Dan is de eerste stap, alle stekkers een keer losmaken en weer goed vastdraaien of drukken.
En het witte kapje er even af, het hoeft er niet op te zitten, het is puur voor het zicht.

Ik heb nu meer dan 30 jaar een coax aansluiting en iedere paar jaar is er wel ergens iets wat storing veroorzaakt, een stekker die los is gaan zitten of een coax kabel die in de kern is afgebroken.
Ook in de 8 jaar dat ik ICT/internet/TV troubleshooting uitvoerde bij particulieren en zakelijke klanten was het in 75% een bekabeling probleem.

De laatste tijd zie ik af en toe oorzaken door de witte kapjes op het forum, ook hier binnen, ik heb ze allemaal in het grijze archief gegooid en ook bij de buren, al maanden problemen, alles nieuw aangesloten door een monteur en na een paar weken weer problemen met een mediabox, coax kabel goed aangedrukt op de mediabox en weer goed, na een paar uur weer problemen, wit kapje van de splitter gehaald en weer goed beeld, een paar uur later weer problemen, van de splitter in de meterkast het witte kapje af gehaald en de buren in geen 4 weken meer gehoord.