Pivo

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Signaal kwaliteit: niet geactiveerd - geen live TV na factory reset

Vanavond wilde ik de EPG doorbladeren (wat ik eigenlijk nooit doe) en dat werkte niet (geen informatie beschikbaar). Vervolgens merkte ik dat Veronica niet werkte, rest van de zenders wel. Daarop de Next box gereset, en nu heb ik helemaal geen TV meer :/ Krijg geen foutmelding, alleen maar zwarte schermen met geen informatie beschikbaar. iTV werkt wel. Diagnostiek geeft bij signaal kwaliteit ‘niet geactiveerd’. Zenders opnieuw ophalen via Mijn Ziggo helpt niet. De Next met de knop achterop uit en weer aan werkt niet. Opnieuw factory defaults helpt ook niet. Wat kan dit zijn? Er is niks gewijzigd aan de bekabeling (Koka799 nieuw aangelegd in dit nieuwbouwhuis in 2015).

8 Reacties 8
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Goedenavond! Als de mediabox aangeeft niet geactiveerd te zijn dan is dat vaak ook het probleem. Als mede-Ziggo-klant kan ikje daar niet mee helpen. Als het goed is moet de klantenservice bereikbaar zijn via de chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Mocht je daarna nog hulp nodig zijn dan horen we graag van je.

Groeten, Christiaan 

Pivo
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Een dag later heb ik wel weer TV, maar in het geheel geen epg informatie. Compleet blanco. Heeft dit te maken met de update naar 4.22?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Of dit te maken heeft met de EPG is niet zeggen, want je Next kan ook een internet probleem hebben, als deze niet goed is verbonden, dan krijgt hij zijn informatie ook niet binnen.

 

Hoe is de Next verbonden, via UTP of wifi

En heb je de Next al lang of ben je nieuw abonnee of overgestapt van Media Box XL naar de Next.

 

Pivo
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb de Next vanaf het begin ergens vorig jaar. Is altijd via WiFi aangesloten, en de verbinding is uitstekend. Nooit klachten bij Netflix of Movies & Series.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Heb je het modem 30 seconde of iets langer van de stroom gehaald en weer opnieuw opgestart en daarna je Next even herstarten, dit wil ook wel eens helpen.

 

Klopt als je factory reset doet, dan wordt aanbevolen de Next via UTP te verbinden, want dan haalt hij de software beter binnen dan via Wifi.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

De afgelopen/komende nachten heeft/krijgt de Compal Connectbox(indien aanwezig) een update (CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH). Met name een wifi probleem is/wordt daarmee opgelost. Zoals Dave schrijft, maak alles eens spanningsloos. Start als eerste je modem weer op. Na een minuut of 3 de rest.

Pivo
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Modem spanningsloos heb ik gisteravond ook geprobeerd, dat had toen geen effect. Ik zal vanavond nog eens testen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Pivo 

Is het nog gelukt het te testen? Hoe staan de zaken er inmiddels voor, heb je weer een gevulde TV-Gids zoals het hoort?

Uitgelicht topic