Painchiller

Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Screensaver Mediabox Next bij gebruik van Apps

Klopt het dat er geen screensaver aan te zetten is op de Next? Vrij link als je op een Oled TV de netflix of youtube app laat staan op stilstaand beeld. Is hier iets voor wellicht? Ik lees dat bij Radio dit wel werkt. Waarom bij Apps niet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké ja, kids….. Daar heb je een punt. Zoiets maken is inderdaad een eitje.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Bij radio is het wel logisch omdat je anders per definitie een stilstaand beeld krijgt. Bij andere content zit  je toch meestal achter de tv? Dan vind ik het minder logisch. Maar bv op Youtube heb je veel muziek video's met alleen een hoes in beeld, dan zou het wel handig zijn inderdaad. Geen idee in hoeverre Liberty Global invloed heeft op de app ontwikkelaars.

Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Welcome to the real world, Kids laten de tv zo op pauze staan hoor, ongevraagd, en lopen vrolijk weg en gaan iets anders doen. Volgens mij is het super eenvoudig te implementeren door de App maker, maar is hier simpelweg niet aan gedacht?

Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

En waarom het niet mogelijk is om handmatig externe apps toe te voegen aan de Ziggo Next mediabox is ook zoiets. Disney+.. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké ja, kids….. Daar heb je een punt. Zoiets maken is inderdaad een eitje.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Painchiller wrote:

En waarom het niet mogelijk is om handmatig externe apps toe te voegen aan de Ziggo Next mediabox is ook zoiets. Disney+.. 

Omdat het geen open systeemsoftware is met opslag mogelijkheden op de Next?

Painchiller
Topicstarter
Level 1
  • 75Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Ok een gesloten systeem, en geen opslagmogelijkheden. Waarom?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Tja, het is een keus. Op basis waarvan weet ik niet, daarover kunnen we alleen maar speculeren. Misschien vonden ze te weinig app ontwikkelaars bereid om een app te maken. Misschien willen ze de Next zo eenvoudig mogelijk houden. Misschien is het aanbieden en beheren van een open appstore gewoon te duur (komt veel bij kijken). Misschien is het licentietechnisch te problematisch. Misschien zijn ze bang voor een grote toename van probleemmelders waar ze niks mee kunnen, behalve doorzetten naar betreffende app ontwikkelaar.

Uitgelicht topic