Patrick C.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Schokjes in het beeld

Beste mensen, mijn mediabox Next geeft ritmisch (ongeveer elke seconde) een schokje, alsof het beeld even stil staat. Je ziet het alleen bij bewegende beelden/zwenkende camera. Merkwaardig is dat het beeld bij netflix goed/vloeiend is, maar dus niet bij bij live tv, on demand en bv videoland. Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Rodner

Wat je zegt klopt inderdaad! Ik ben op onderzoek uit gegaan en een work around voor dit probleem is het opnieuw opstarten van de mediabox en/of de optie framesnelheid aanpassen (in of juist uit schakelen) Dit helpt in de meeste gevallen, in sommige gevallen komt het probleem opnieuw terug na het gebruik van Netflix. We zijn hiervan op de hoogte en werken aan de oplossing. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen @Patrick C. en welkom op de Community, 

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Op deze manier is het natuurlijk niet fijn tv kijken. Ook jij hoort zonder problemen live te kunnen kijken. Hangend of schokkend beeld kan veroorzaakt worden door
een signaalprobleem. Sluit eerst een mogelijk oorzaak in de binnenhuisinstallatie uit. Je kan hiervoor de stappen op deze pagina gebruiken. 

Kijk vervolgens eens naar de instellingen van de Mediabox Next. Druk hiervoor op het huisje. Ga dan naar het Tandwiel (Opties) en kies voor Beeld en Geluid. Kies dan voor Framesnelheid gelijk zetten en stel deze eens in op Aan
Controleer daarna of je nog steeds last hebt van hangend of stilstaand beeld. Mocht het hiermee niet verholpen zijn, laat het dan onder dit topic weten. We helpen je hier dan graag verder.

Rodner

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

 

Ik heb hetzelfde probleem en blijft dit terug komen ondanks de aansluiting checklist en Framesnelheid instelling “AAN” staan.

 

Het probleem wordt enkel tijdelijk opgelost na een herstart van de Next (volledig uit en daarna aan) maar komt de hapering terug na 1-2 dagen.

 

Enig idee van de mogelijke oorzaak of andere suggesties?

 

Ik ben bang dat het in de box zit op mogelijk weer teruvkomt door bv switchen van Netflix naar TV signaal (24 vs 25 FPS) zou dat kunnen?

 

Dank alvast,

Robert

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Rodner

Wat je zegt klopt inderdaad! Ik ben op onderzoek uit gegaan en een work around voor dit probleem is het opnieuw opstarten van de mediabox en/of de optie framesnelheid aanpassen (in of juist uit schakelen) Dit helpt in de meeste gevallen, in sommige gevallen komt het probleem opnieuw terug na het gebruik van Netflix. We zijn hiervan op de hoogte en werken aan de oplossing. 

Sanpel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste ziggo,

 

Ook ik heb last van schokjes in het beeld tijdens het tv kijken live of bij het terugkijken van een programma.

Verbinding is met het internet is goed en signaal is ook goed en toch schokjes in het beeld.

 

Uitzetten van de next helpt soms maar naar een periode is het probleem weer terug.

 

Is er wat bekend wat jullie hieraan kunnen doen?

 

Gr. Sander.

Rodner

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hi @Rodner

Wat je zegt klopt inderdaad! Ik ben op onderzoek uit gegaan en een work around voor dit probleem is het opnieuw opstarten van de mediabox en/of de optie framesnelheid aanpassen (in of juist uit schakelen) Dit helpt in de meeste gevallen, in sommige gevallen komt het probleem opnieuw terug na het gebruik van Netflix. We zijn hiervan op de hoogte en werken aan de oplossing. 

Dank voor je reactie en update, nog even wachten dus. Thanks! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Sanpel,

Ook welkom op de Community!
Goed dat je dit topic al hebt gevonden.

Helpt de suggestie om via het menu van de box naar Tandwiel (Opties) ,  Beeld en Geluid en Framesnelheid gelijk zetten te gaan? 
Die mag je op '’Aan'’ zetten dan. 

Sanpel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Erik,

 

Ik heb de optie "framesnelheid aanpassen" al op aan staan en dit levert geen verbeterend effect voor het beeld op.

 

Gr. Sander.

Pruts

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok ik heb sinds een week of 8 last van schokjes in beeld. 

Ook  alles geprobeerd wat eerder beschreven is. 

Volledig uitschakelen  biedt inderdaad soelaas voor korte tijd.

Is er al meer bekend? Wanneer wordt dit opgelost?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor jullie aanvullingen @Sanpel  & @Pruts.
Gaat het echt om schokjes? Of zijn het echt blokjes in beeld?
Is het mogelijk om hier een filmpje van te posten en kunnen jullie je adres delen in je Community profiel?

Afgelopen nacht is software versie 4.26 ook live gegaan.
Merken jullie al een positief verschil?

Pruts

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier heb ik even wat langer voor nodig om te beoordelen.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Helemaal goed @Pruts! We horen graag wat je ervaring is!

Poelmanski

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pruts wrote:

Ok ik heb sinds een week of 8 last van schokjes in beeld. 

Ook  alles geprobeerd wat eerder beschreven is. 

Volledig uitschakelen  biedt inderdaad soelaas voor korte tijd.

Is er al meer bekend? Wanneer wordt dit opgelost?

Dit herken ik helaas ook, de nieuwe softwareversie heeft geen verbetering gebracht helaas. Na een reset van de Next is het inderdaad even weg, echter komt het helaas binnen afzienbare tijd terug. Alle bovenstaande mogelijke opties geprobeerd om tot een oplossing te komen. Het beste zou ik het kunnen beschrijven als een soort kortstondig " bufferen"

Bas.G

Level 3
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Allen, dit probleem heb ik inderdaad ook en had dit vooral gemerkt met Fox Sports tijdens het kijken van een voetbalwedstrijd. Dan is het probleem het ergst, echter van het weekend merkte ik dit verschijnsel ook op Ziggo Sport tijdens een voetbalwedstrijd.

Wat mij opvalt inderdaad is dat het issue zich tijdens het live beeld voordoet. Als er tijdens een voetbalwedstrijd een herhaling is, dan is het ook niet. Het lijkt dus echt te gaan om het live signaal.

Met andere zenders en live tv is het mij nog niet heel erg opgevallen. Vooral met voetbal is het irritant want dan zie je regelmatig bal letterlijk per frame verplaatsen.

Had dit issue 2 weken terug al via Twitter gemeld, echter het vastleggen op video was mij nog niet gelukt (of bij ingeschoten).

 

Ook heb na langere tijd tv kijken via de Next box dat er onder in beeld een groene streep verschijnt, enige optie om die weg te krijgen is de box uit en aan zetten. De groene streep is tijdens elk programma dan zichtbaar en verschijnt na het zappen vrijwel direct. De groene streep is mij ong 5mm hoog (kijk op een 65” tv).

Er is dus niet veel hinder van de groene streep maar het is wel irritant en hoort niet.

Poelmanski

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Poelmanski wrote:
Pruts wrote:

Ok ik heb sinds een week of 8 last van schokjes in beeld. 

Ook  alles geprobeerd wat eerder beschreven is. 

Volledig uitschakelen  biedt inderdaad soelaas voor korte tijd.

Is er al meer bekend? Wanneer wordt dit opgelost?

Dit herken ik helaas ook, de nieuwe softwareversie heeft geen verbetering gebracht helaas. Na een reset van de Next is het inderdaad even weg, echter komt het helaas binnen afzienbare tijd terug. Alle bovenstaande mogelijke opties geprobeerd om tot een oplossing te komen. Het beste zou ik het kunnen beschrijven als een soort kortstondig " bufferen"

Het lijkt er op dat schakelen van 1080p naar 1080i het probleem tijdelijk oplost, dit werkt voor mij het makkelijkst

Pruts

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu een tijdje met de nieuwe software bevindingen kunnen beoordelen, het is misschien wat minder maar zeker niet perfect. 

Het vreemde is dat als er er een scène is op wat voor zender dan ook en iemand bijvoorbeeld  zijn hand wat snel beweegt dat je dat als niet vloeiend ervaart. 

Nu heb ik het geluk dat ik in het bezit ben van 2 next boxen, zou ik die gewoon kunnen wisselen? Zonder dat ik problemen krijg?

Ik heb er 1 in de keuken en 1 in de woonkamer. 

Of kan dat niet omdat er 1 de hoofdbox is ofzo?

Ik heb overigens ook al die tijd al last  van blokjes in beeld in de slaapkamer.

Dat had ik nooit een er is niks verandert,  

Die is met een kaart alles  geüpdatet  zenders opnieuw gedaan enz helpt niet. 

Maar dat is natuurlijk een ander probleem.

 

Cellavie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De Next sinds een paar weken in bezit. Ook wij hebben sinds paar dagen last van een ‘niet vloeiend’ beeld bij live-Tv, is er vanuit Ziggo al een oplossing voor dit probleem?

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik heb het gisterenavond ook gehad.

Er zijn diverse workarrounds al beschreven, echter helpt het soms ook om in de setup - beeld/geluid, de audio opties even aan te passen en weer terug
Dus bv van volg video naar altijd 5.1 en dan weer terug

Ran46

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag,

ik heb ook het probleem helaas, is eigenlijk na de laatste update gekomen, opnieuw opstarten helpt maar idd na netflix of na stand-by zijn de schokjes weer terug. Bij mij werkt het niet als ik de framesnelheid verander. Heb het idee dat het een software probleem is ??‍♂️

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedenavond allemaal,

Het probleem waarbij sommige klanten na het gebruik van Netflix last hebben van schokkend of verstoord beeld is in onderzoek. Dit wordt structureel opgelost door middel van een update. Tot die tijd is het probleem tijdelijk op te lossen
door een reset op de Mediabox uit te voeren of door de framesnelheid aan te passen. 

Uitgelicht topic