RuudVoeten

Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Ruis in beeld na update 4.19

Sinds update 4.19 heb ik op sommige zenders ruis/ korrel bij donkere scene’s of op donkere vlakken.

Gisteren op Netflix, nu net op rtl 4 en nu ook op rtl5.

Jaaaa, al gereset enz enz

49 Reacties 49
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @RuudVoeten . Oh jee, dat klinkt niet goed! Ik ben dit nog niet verder tegengekomen. 

Je sluit je bericht af met “enz. enz.”. Ik snap dat je geen zin hebt in de ‘standaard vragen’, maar juist om een volledig beeld te krijgen en je geen dubbele dingen te laten doen is het wel handig om te weten wat je precies al zelf gedaan hebt. Dus wat valt er allemaal onder “enz. enz.”? 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@RuudVoeten . Oh jee, dat klinkt niet goed! Ik ben dit nog niet verder tegengekomen. 

Je sluit je bericht af met “enz. enz.”. Ik snap dat je geen zin hebt in de ‘standaard vragen’, maar juist om een volledig beeld te krijgen en je geen dubbele dingen te laten doen is het wel handig om te weten wat je precies al zelf gedaan hebt. Dus wat valt er allemaal onder “enz. enz.”? 

 

Eerst standby op normaal gezet, volgende dag zelfde probleem, toen fabrieksinstellingen terug gezet, kabels gecontroleerd, hdmi gewisseld, helaas zonder resultaat.

Ik krijg a.s dinsdag wel een nieuwe buiten kabel (kast -huis) dus eerst daar ook maar even op wachten. (Dat waren de enz enz. ?)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Top, bedankt voor je verdere uitleg @RuudVoeten . Ik ben heel benieuwd hoe het gaat na het onderhoud morgen. Hou je ons hier op de hoogte? 🙂 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Lycke Ziggo wrote:

Top, bedankt voor je verdere uitleg@RuudVoeten . Ik ben heel benieuwd hoe het gaat na het onderhoud morgen. Hou je ons hier op de hoogte? 🙂 

 

Inmiddels is de kabel vervangen, maar de ruis/ korrel is er nog steeds.

Dit is er dan ook niet constant, en ook niet bij het gehele programma (zie foto)

 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
RuudVoeten wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Top, bedankt voor je verdere uitleg@RuudVoeten . Ik ben heel benieuwd hoe het gaat na het onderhoud morgen. Hou je ons hier op de hoogte? 🙂 

 

Inmiddels is de kabel vervangen, maar de ruis/ korrel is er nog steeds.

Dit is er dan ook niet constant, en ook niet bij het gehele programma (zie foto)

 


Dit is trouwens naar voren gekomen na de 4.19 update

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
RuudVoeten wrote:


Dit is trouwens naar voren gekomen na de 4.19

Jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen

 

vankol

Level 1
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Om alles uit te sluiten, ken je evt ook een andere tv proberen

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Deel je mening, dacht even dat ik gek werd, maar inderdaad, de ruis ook hier met de update, reflecteerd als een dolle. Dacht ligt aan me TV, maar is echt sinds de Update.

 

Zet mij ook maar bij het lijstje van probleem met 4.19 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
vankol wrote:

Om alles uit te sluiten, ken je evt ook een andere tv proberen

 

Ik kan wel met tv's gaan lopen sjouwen maar de oorzaak is mij wel duidelijk, na update 4.19 heb ik dit probleem dat is wel duidelijk.

Ik zal eens kijken of ik zin heb om van boven een 55 inch naar beneden te sjouwen pfff ??

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

“Ik zal eens kijken of ik zin heb om van boven een 55 inch naar beneden te sjouwen pfff

 

De next even naar boven??

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
Steefb wrote:

“Ik zal eens kijken of ik zin heb om van boven een 55 inch naar beneden te sjouwen pfff

 

De next even naar boven??

Ik heb boven 2 nexen staan en daar is ook 'ruis' 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Steefb wrote:

“Ik zal eens kijken of ik zin heb om van boven een 55 inch naar beneden te sjouwen pfff

 

De next even naar boven??

Ik heb beide Next boxen omgeruild boven naar beneden zelfde beeld hier.

Maar je bent sterk @Steefb  dat til jij zo even ?

kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Dit heb ik inderdaad ook gemerkt zowel boven als beneden op de tv.

Erik79

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hier hetzelfde na de update.

Merkte het van de week, acht eerst dat het aan het programma lag.

Beeld is korrelig en minder scherp.

 

Heb je een dure qled tv, maar beeld wordt er niet mooier op!

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes
RuudVoeten wrote:

Sinds update 4.19 heb ik op sommige zenders ruis/ korrel bij donkere scene’s of op donkere vlakken.

Gisteren op Netflix, nu net op rtl 4 en nu ook op rtl5.

Jaaaa, al gereset enz enz

Aanvulling op verzoek,


- verbinding getest met div HDMI kabels ook met de standaard meegeleverde bij de next
- getest waarbij next direct aan de tv gekoppeld is
- zowel bij lineair als bij replay zijn deze spikkels in beeld
- meerdere mensen in de omgeving hebben er last van (3355ac, 3079cp, 3352bh)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Jeetje. Ik schrik nogal van dit beeld. Dat ziet er echt niet uit! 

En er hebben kennelijk (veel) meer mensen last van, dus we moeten hier zeker iets mee. 

 

Kunnen jullie een voorbeeld geven van een programma waarbij je dit zag? Het liefst een programma op NPO natuurlijk, zodat we het terug kunnen kijken en meteen kunnen doorspoelen naar het moment dat het zichtbaar is. Het is dus ook goed aan te geven op welk moment het gebeurt. Dan kunnen we hier de boel reproduceren en uit laten zoeken (en oplossen natuurlijk!)

 

RuudVoeten
Topicstarter
Level 4
  • 316Posts
  • 6Oplossingen
  • 99Likes

Tijdens de formule 1 op Ziggo sport is het goed te zijn in de Vattenfall reklame, op Veronica bij the big bang theorie, op SBS6 bij chateau Meiland, op Netflix bij diverse films en series.

Ik zal mocht ik het weer constateren het programma + tijd doorgeven

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Voor iedereen: is het daadwerkelijk het heftige korrelige beeld dat je op de foto van @RuudVoeten ook ziet? Een verscherping in het beeld is namelijk al langer bekend en ik wil niet de fout maken om te snel te denken dat het bij iedereen zo voorkomt. 

 

Ik heb via via van @RuudVoeten inmiddels een filmpje gekregen waarbij het heel erg goed zichtbaar is (op 1 vandaag). Dat ga ik hier dus even ook testen. 

Waar ik ook van iedereen heel benieuwd naar ben is of dit voorkomt bij LiveTV en/of ReplayTV. Mocht dit live zijn ben ik dus ook heel erg benieuwd of je hetzelfde ziet wanneer je nu het programma terugkijkt. 

 

Ik hoor graag van jullie! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@RuudVoeten , je hebt een Samsung tv toch? Wil je eens op de info-knop drukken en kijken naar de resolutie? En kan je ons vertellen hoe de resolutie op je Next ingesteld staat? Heeft het wijzigen hiervan invloed? 

Zitten er filters, scherpte aanpassingen, kleursettings en dergelijke op de tv die je eens kunt aanpassen/proberen om te kijken of het invloed heeft? 

Uitgelicht topic