Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

RFE: Opname handmatig instellen

Goedendag,

Iets wat nog ontbreekt op de Next , is de mogelijkheid om op te nemen door middel van het handmatig instellen van een starttijd, eindtijd, 1e datum van opname, en of het dagelijks of wekelijks herhaald moet worden.
Op vorige mediaboxen was deze optie wel beschikbaar. Ik begrijp hoe het nu werkt, via de gids. maar er zijn zat scneario's te bedenken waar je deze functie eigenlijk zou willen gebruiken.

En , niet omdat het moet, maar omdat het kan, nog maar eens een fijne Poll, zodat de moderators makkelijk kunnen zien of hier meer belangstelling voor is .....
5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Opnames gaan niet echt via de gids. Ziggo neemt elk programma standaard op. Wanneer jij vervolgens het programma opneemt, komt er bij Ziggo in de systemen een vlaggetje te staan dat jij dat programma gaat opnemen/opgenomen hebt en dat zorgt ervoor dat je het programma tot een jaar later kan bekijken. Wanneer we handmatig tijden kunnen selecteren moet dit systeem volledig op de schop gaan, ik vermoed dat Ziggo/Liberty Global dat niet gaat doen.
Rene F
Topicstarter
Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Hoi Evert ,

Klopt, ik weet het. Het valt en staat met hoe het is geimplementeerd. Als de metadata van de opnames ook de datumgegevens bevat, dan hoeft het niet al te moeilijk te zijn. Als We wachten af .
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zou willen Rene F... Ik kan mij eigenlijk geen situaties voorstellen waarbij dit een must is .... #dtv
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
K_Hlo wrote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zou willen Rene F... Ik kan mij eigenlijk geen situaties voorstellen waarbij dit een must is .... #dtv



  • Als de TV Gids weer eens in de war is bijvoorbeeld?
  • Of als gegevens niet goed aangeleverd worden?
  • Of als er een extra uitzending is?
  • Of als je een programma regelmatig uitloopt en je geen twee programma's achter elkaar wilt opnemen?
  • Of als je elke dag het nieuws op een regionale zender wilt opnemen, zonder dat je de 10 herhalingen van die dag opneemt?

En er is wellicht nog wel meer te bedenken. Het zal niet altijd de oplossing zijn, maar met zelf een opnametijd kunnen kiezen, ben je in ieder geval zelf in control en is Ziggo minder te verwijten als er iets misgaat met opnemen via de TV Gids.
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
AoxoMoxoA wrote:

K_Hlo wrote:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit zou willen Rene F... Ik kan mij eigenlijk geen situaties voorstellen waarbij dit een must is .... #dtv

  • Als de TV Gids weer eens in de war is bijvoorbeeld?
  • Of als gegevens niet goed aangeleverd worden?
  • Of als er een extra uitzending is?
  • Of als je een programma regelmatig uitloopt en je geen twee programma's achter elkaar wilt opnemen?
  • Of als je elke dag het nieuws op een regionale zender wilt opnemen, zonder dat je de 10 herhalingen van die dag opneemt?
En er is wellicht nog wel meer te bedenken. Het zal niet altijd de oplossing zijn, maar met zelf een opnametijd kunnen kiezen, ben je in ieder geval zelf in control en is Ziggo minder te verwijten als er iets misgaat met opnemen via de TV Gids.


Duidelijk. Dank voor de voorbeelden. Ik heb dat zelf nog nooit nodig gehad, vandaar mijn vraag. Maar ik snap dat je het zou willen, gezien je voorbeelden.

Uitgelicht topic