1
Vraag
2
Reacties
Fransie1981

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

RF volume werkt niet met afstandsbediening

Wie kan mij helpen.
 

De RF volume regeling werkt niet met mijn Ziggo Nextbox. Alle andere functies van de afstandsbediening doen het wel met RF
TV is een SAMSUNG UE65NU7020 icm Ziggo Nextbox en Next afstandsbediening.

IR doet  de volume regeling het overigens wel.

Heb de afstandsbediening al meerdere malen gekoppeld en gereset. Ook via de Next box koppeling gemaakt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat is echt een misverstand @Fransie1981 . De Next afstandsbediening regelt nooit volume via RF, dat gaat altijd met IR.

Ook is het niet zo dat je volume regelt op je Next zelf. Zoals steefb al zei, de Next heeft helemaal geen volumeregeling.

 

Hoe het werkt is als volgt:

In je Next instellingen koppel je je afstandsbediening met je tv met juiste merk en type. De Next programmeert dan jouw Next afstandsbediening met de juiste IR codes voor je tv.

Waar je de Next neerzet maakt dus echt niet uit.

Als het niet werkt, heeft dat niets te maken met RF. Er is dan iets mis met de koppeling. En DAT is een bekend probleem! Veel mensen hebben last dat de koppeling wel werkt maar verloren gaat na standby.

Mijn vraag aan jou is dus: kun je het wel tijdelijk werkend krijgen? Merk je dat het fout gaat na standby? Of is er iets anders aan de hand bij jou?

Je hebt geen receiver of soundbar aangesloten toch?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De next heeft geen volume regeling. Ik dank dat het alleen via infrarood gaat werken. Via rf kun je waarschijnlijk alleen de next bedienen .

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als het via IR goed gaat, waarom dan RF?
Van welk audio apparaat wil je het volume via RF kunnen bedienen?
De meeste kunnen uitsluitend via IR bediend worden.

Kortom: ik snap nog niet helemaal, wat je wilt bereiken.
Kun je dit helder maken?

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil de Nextbox achter mijn tv bevestigen omdat de tv aan de muur komt te hangen. Dan kan ik dus niet het volume regelen.

 

ik heb nog een Nextbox bij een andere tv en daar werkt de volume regeling wel met RF.

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil het volume regelen op mijn tv (samsung) met de Next afstandsbediening via RF. Bij een andere tv (Sony, oud model) werkt de volume regeling wel middels RF met de next afstandbedi

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat is echt een misverstand @Fransie1981 . De Next afstandsbediening regelt nooit volume via RF, dat gaat altijd met IR.

Ook is het niet zo dat je volume regelt op je Next zelf. Zoals steefb al zei, de Next heeft helemaal geen volumeregeling.

 

Hoe het werkt is als volgt:

In je Next instellingen koppel je je afstandsbediening met je tv met juiste merk en type. De Next programmeert dan jouw Next afstandsbediening met de juiste IR codes voor je tv.

Waar je de Next neerzet maakt dus echt niet uit.

Als het niet werkt, heeft dat niets te maken met RF. Er is dan iets mis met de koppeling. En DAT is een bekend probleem! Veel mensen hebben last dat de koppeling wel werkt maar verloren gaat na standby.

Mijn vraag aan jou is dus: kun je het wel tijdelijk werkend krijgen? Merk je dat het fout gaat na standby? Of is er iets anders aan de hand bij jou?

Je hebt geen receiver of soundbar aangesloten toch?

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok duidelijk.

 

de afstandsbediening werkt verder gewoon prima. Ook na stand-by. Alleen het volume niet.

 

het is wel vreemd want op mijn andere next werkt het volume wel met RF. 

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En geen andere apparatuur aangesloten 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Zit je Next nu al achter je tv gemonteerd?

 

Waarom denk je dat op die andere Next volume wel via RF werkt? Kun je dat uitleggen?

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next zit nog niet achter de tv gemonteerd.

 

bij de andere tv zit Nextbox wel achter de tv en daar kan ik wel zappen en volume regelen zonder dat ik op het kastje moet richten. Dus ik ging er van uit dat het signaal via RF ging.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Ja maar dat is waarschijnlijk niet zo. Je kunt dat makkelijk testen. Houd je hand maar es voor de IR zender van de ab of houdt hem onder de dikke dekens. Dan denk ik niet dat het nog werkt.

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat is het juist. Dan werkt het wel ? daarom ben ik zo in de war

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Oké, ik wil je de volgende stappen voorstellen. Precies in deze volgorde:

  1. Verstop je Next zodat die geen IR kan ontvangen (of monteer hem achter je tv).
  2. Zet alles aan en ga naar de instellingen van Next. Koppel daarin je tv en type nr. Doe dit echt met type nr. Misschien heb je dat al gedaan maar doe het nog een keer. Type nr werkt vaak beter dan de Next zelf laten zoeken.
  3. Test nu meteen of het werkt (niet eerst nog de Next op standby of uit, dus meteen testen). Je ab moet je wel richten op je tv.
  4. Als het nu werkt, werkt het via IR rechtstreeks naar je tv. Dit kun je testen door je hand voor de IR zender van de ab te houden of je ab onder een kussen te houden oid. Dan werkt het niet meer.
  5. Laat me weten of dit werkt. Ook al is het maar eventjes. Liefst even precies per stap vertellen wat je doet en wat je constateert.

Details zijn belangrijk Fransie1981. Het is allemaal een gedoe en kost tijd en zo maar hoe meer details je vertelt, hoe beter we je kunnen assisteren.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Fransie1981 wrote:

Dat is het juist. Dan werkt het wel daarom ben ik zo in de war

Zappen met je Next ab onder de dekens klopt wel (gaat idd via RF). Maar volume regelen? Weet je dat heel zeker? Wil je dat alsjeblieft nog es testen dan? Dat zou wel echt in tegenstrijd zijn met alles wat Ziggo ons heeft verteld over de afstandsbediening nl. Dus dat zou wereldnieuws zijn, als het klopt, bel ik CNN

Dus nogmaals:

  • We praten over de Next ab hè? niet een andere?
  • Je houdt je Next ab onder een hele hele hele dikke zwarte winterdeken?
  • Je regelt het volume met de Next ab en wat gebeurt er dan?
Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tips en de uitleg. Het lijkt erop dat ik nu het geluid kan bedienen zonder dat ik naar de Nextbox hoef te richten. 
 

thanks! Erg mee geholpen, scheelt een hoop geregel met afstandsbedieningen.

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dolfff wrote:
Fransie1981 wrote:

Dat is het juist. Dan werkt het wel daarom ben ik zo in de war

Zappen met je Next ab onder de dekens klopt wel (gaat idd via RF). Maar volume regelen? Weet je dat heel zeker? Wil je dat alsjeblieft nog es testen dan? Dat zou wel echt in tegenstrijd zijn met alles wat Ziggo ons heeft verteld over de afstandsbediening nl. Dus dat zou wereldnieuws zijn, als het klopt, bel ik CNN

Dus nogmaals:

  • We praten over de Next ab hè? niet een andere?
  • Je houdt je Next ab onder een hele hele hele dikke zwarte winterdeken?
  • Je regelt het volume met de Next ab en wat gebeurt er dan?

Ja ik praat over de Next AB, alleen is het geen hele hele hele dikke zware winterdeken. Dus wellicht dat het IR signaal naar de tv door de deken gaat. Lijkt mij niet dat ik een heel bijzonder geval ben. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Fransie1981 wrote:

Ja ik praat over de Next AB, alleen is het geen hele hele hele dikke zware winterdeken. Dus wellicht dat het IR signaal naar de tv door de deken gaat. Lijkt mij niet dat ik een heel bijzonder geval ben. 

Zou je het nog es goed willen testen? En dan alleen die volume regeling onder een dikke deken? De deken helemaal “dicht” doen ook, anders weerkaatst de IR via de muur achter je. IR ontvangers zijn vaak best heel gevoelig.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
Fransie1981 wrote:

Bedankt voor de tips en de uitleg. Het lijkt erop dat ik nu het geluid kan bedienen zonder dat ik naar de Nextbox hoef te richten. 

Mooi zo Fransie1981. Toch zijn we er nog niet. Zoals ik al eerder zei, zijn er problemen met de Next die z'n koppeling kwijtraakt na standby. Ik vermoed een beetje dat dat bij jou aan de hand kan zijn.

Dus wat ik je nu aanraad is gewoon je Next achter de tv te monteren. En steeds als het niet werkt, opnieuw je tv koppelen met het tv type nr zoals je nu hebt gedaan. En dan hier MELDEN dat je Next de koppeling vergeet. Daar is een apart topic voor waar ik al eerder naar linkte.

Als het wel goed blijft gaan komende tijd, dan horen we dat ook graag! Alvast bedankt.

Fransie1981
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het getest en het werkt idd niet met RF.

 

ok ik houd het in de gaten en meld het dan bij het andere topic! 
 

nogmaals bedankt

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

I told you. Goed dat ik heb aangedrongen, anders was je wereldnieuws geworden.

Als het nou goed blijft werken, wil je dat dan ook nog een keertje melden over 1 of 2 weekjes of zo? Daar leren wij ook weer van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic