Skies

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Resolutie op automatisch geeft verkeerde beeldsnelheid (+ oplossing)

Het viel me al een tijd op dat al het beeldmateriaal uit de Mediabox Next elke seconde een frame (of bij 50i: 2 frames) oversloeg. Toen ik eens ging zappen op zoek naar een 50i uitzending viel het me op dat alles 25fps was.

Met een overslaand frame elke seconde komt dat dus waarschijnlijk op 24p ofwel 24fps.

De oplossing bleek eenvoudig: De functie ‘automatisch’ werkt dus voor geen meter, en voor de Sony HD TV moest ik dus 1080i instellen.

Dit bericht is met name voor het geval de helft van de Next eigenaren nu naar een niet-vloeiend beeld zit te kijken waarbij bovendien de helft van de frames ontbreekt bij 50i uitzendingen…

Dit is er denk ik op een zeker moment ingeslopen want in het begin was dit nog niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

er is wat verwarring lees ik.

 

De framesnelheid aanpassen op aan zorgt ervoor dat alle content van netflix weergeven wordt zoals bedoeld. Amerikaanse content over het algemeen in 24P en europese content in 50P. Er zit zelfs wat (test) 60P content tussen. Ik zou dit altijd aanraden om dit op aan te zetten. Je ziet wel dat als je wisselt tussen de verschillende content je even zwart beeld krijgt omdat de HDMI connectie opnieuw gemaakt moet worden.

 

Echter als je 24P content zit te kijken in netflix en je zet de Next direct vanuit Netflix uit dan heb je de volgende keer als je de Next weer aan zet 24P op alle toepassingen. Dus ook op lineaire tv. Dit is een bug. Even switchen van resolutie verhelpt dit weer. Project team is hiervan op de hoogte en het zal vermoedelijk in een toekomstige update verholpen worden.

Dit is dus alleen als je de Next uitzet vanaf netflix met framesnelheid op aan. Ga je vanuit netflix terug naar lineaire tv zonder de next uit te zetten dan gaat het wel goed.

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Automatisch =  vast = de resolutie van je TV. Enigszins verwarrend.

Het probleem dat je beschrijft doet zich voor bij Netflix 4K Content in 24p.
Dat kun je vermijden met een instelling op de Next.
Moet nu even uit het hoofd, waar die precies staat.
Bij Video Instelling en iets van: Volg framerate. Of zoiets.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

En je Tv moet wel kunnen omgaan met 24 fps. Oudere toestellen kunnen dat niet allemaal. 

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

er is wat verwarring lees ik.

 

De framesnelheid aanpassen op aan zorgt ervoor dat alle content van netflix weergeven wordt zoals bedoeld. Amerikaanse content over het algemeen in 24P en europese content in 50P. Er zit zelfs wat (test) 60P content tussen. Ik zou dit altijd aanraden om dit op aan te zetten. Je ziet wel dat als je wisselt tussen de verschillende content je even zwart beeld krijgt omdat de HDMI connectie opnieuw gemaakt moet worden.

 

Echter als je 24P content zit te kijken in netflix en je zet de Next direct vanuit Netflix uit dan heb je de volgende keer als je de Next weer aan zet 24P op alle toepassingen. Dus ook op lineaire tv. Dit is een bug. Even switchen van resolutie verhelpt dit weer. Project team is hiervan op de hoogte en het zal vermoedelijk in een toekomstige update verholpen worden.

Dit is dus alleen als je de Next uitzet vanaf netflix met framesnelheid op aan. Ga je vanuit netflix terug naar lineaire tv zonder de next uit te zetten dan gaat het wel goed.

 

Skies
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het deed zich voor op alle TV zenders. NPO, RTL, etc..

superaart wrote:

Echter als je 24P content zit te kijken in netflix en je zet de Next direct vanuit Netflix uit dan heb je de volgende keer als je de Next weer aan zet 24P op alle toepassingen. Dus ook op lineaire tv. Dit is een bug.

O..M..G.. Hoe lang is de mediabox Next nu al op de markt?

Schandalig, ik kan het niet anders uitdrukken.

Dank voor de opheldering.

Uitgelicht topic