Resolutie automatisch

• 24 mei 2019
  • 21 Reacties
  • 1195x Bekeken

Ik heb het probleem dat de instelling van de next telkens weer van 1080p naar de 4K instelling gaat. En in 4K is het beeld minder scherp. Kan ik hier zelf iets aan doen, of komt dit in de volgende update? De huidige software versie is 4.15. Overigens is mijn TV wel 4K.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Probeer de instelling eens van je TV aan te houden op je Next.

Of als je een nieuwere TV hebt even de HDMI UHD Color uitzetten, dan blijft deze staan in gewenste instelling.

Zie ook de zoekbalk in de community, hier zijn meer topic's over.
Reputatie 6
Badge +10
Sinds gister een Samsung 4K TV. Geen probleem met de Next instellingen. Alle resoluties blijven ingesteld zoals ingesteld. 4K en 'van de TV' geven inderdaad een slechter beeld. Daarom 1080p maar als default.
Reputatie 4
Badge +2
Probeer de instelling eens van je TV aan te houden op je Next.

Of als je een nieuwere TV hebt even de HDMI UHD Color uitzetten, dan blijft deze staan in gewenste instelling.

Zie ook de zoekbalk in de community, hier zijn meer topic's over.

Is toch echt een probleem hoor, lees de topics er maar op na. Je hebt toevallig een combinatie die die instelling blijkbaar wel vasthoudt. Ik (en vele anderen) niet. Ik heb een nieuwere Samsung 4k en kan hdmi uhd color aan of uit zetten maar in alle gevallen zet de Next hem altijd terug naar 4k bij het opstarten.
Reputatie 6
Badge +3
Hier heb ik geen
problemen meer sinds de LG software update, de instellingen blijven netjes staan zoals ik ze neer zet.
Op moment heb ik hem op “ van deTV” staan met Ultra deep color aan en heb heel mooi beeld hier.
Ik heb nu op mijn (Philips) tv de instelling HDMI Ultra HD uitgezet. Op de Next is dan de keuze van 4K niet meer te maken en blijft de instelling staan op 1080p. Maar dat betekent wel dat ik een uitzending niet meer in 4K kan zien zonder eerst de instellingen te wijzigen. Verder heel tevreden over de Next maar het zou wel fijn zijn als dit in een update wordt meegenomen.
Reputatie 7
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Panasonic (4K) en heb nadat ik de Next had geinstalleerd en de settings had aangepast een reset van de Next uitgevoerd, dit is niet het terugzetten naar de fabrieksinstellingen maar een speciale reset die hier niet genoemd mag worden maar deze instructies krijg je in een privebericht van @Mark Ziggo omdat je dit niet te vaak moet doen, ff googelen kan natuurlijk ook. Bij mij blijft de beeldinstelling nu op 1080p staan.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zie hetzelfde probleem: na het uit- en aanzetten vergeet de Next de voorkeur voor resolutie! Ik gebruik 1080 ipv 4k omdat de upscaler van mijn QLED TV beter is. Maar na het uit/aanzetten staat deze steeds weer op 4k...
Reputatie 3
Badge +1
Op mijn QLED heb ik nu ‘HDMI UHD Color’ uitgezet voor de HDMI ingang waarop de Next is aangesloten. Dat lijkt te helpen inderdaad.
Vreemd genoeg gaat met de rode knop nu de TV uit, Next uit... en dan de TV weer aan!
ik zet nu alleen de TV maar uit...
Reputatie 3
Badge +1
Te vroeg gejuicht... na langer uit te hebben gestaan, bam, weer 4k...
zucht...
Reputatie 3
Badge +1
En, hoe zetten we Stand by volledig uit?? Want nu gaat ie na 24 uur (het hoogste dat je kunt instellen) vanzelf in Stand by, en daarna is de instelling 1080 weer verloren...(!!)
Hier moet echt een software update voor komen!
Reputatie 3
Badge +1
Het lijkt er toch op dat dit gebeurt:

De Next ‘ontdekt’ de TV als deze aangaat, ziet 4k aan de andere kant en stelt dit weer in op de Next.

ik vermoed dat dit laatste gebeurt, en dat moet dus NIET gebeuren!
Reputatie 7
Hoi @Fvdgeest, zo te lezen ben je er maar druk en volgens mij ook flink klaar mee. Dit is een bekend probleem dat bij enkele tv modellen voorkomt. Ze zijn hier druk mee bezig en dit wordt zeker weten meegenomen in een volgende update. Wanneer het zover is kan ik je jammer genoeg nog niet zeggen.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @Fvdgeest, zo te lezen ben je er maar druk en volgens mij ook flink klaar mee. Dit is een bekend probleem dat bij enkele tv modellen voorkomt. Ze zijn hier druk mee bezig en dit wordt zeker weten meegenomen in een volgende update. Wanneer het zover is kan ik je jammer genoeg nog niet zeggen.

Nou nou... dat kan wel wat beleefder, vind je zelf ook niet?
Reputatie 3
Badge +1

Nou nou... dat kan wel wat beleefder, vind je zelf ook niet?

Dat valt toch wel mee, volgens mij is er ( bijna ) niets mis met dit bericht. Misschien 'je' veranderen in 'u', maar dat is ook echt alles.
Reputatie 3
Badge +1
Het was meer het 'zo te lezen ben je er druk mee bezig' dat me een beetje stak eerlijk gezegd...
Reputatie 3
Badge +1
Het was meer het 'zo te lezen ben je er druk mee bezig' dat me een beetje stak eerlijk gezegd...

Oke, maar dat lijkt me juist een bevestiging, dat de schrijver heeft gezien dat je je best doet en het 'probleem' niet over de balk wil gooien. En dat hij zich kan voorstellen dat je er zat van bent.

Tenminste, zo lees ik het. Maar dat is het probleem van geschreven logjes. Je mist de toon waarop het gezegd wordt en hoe het gezegd wordt.
Reputatie 7
Het was uiteraard niet m'n bedoeling om onbeleefd over te komen, @Fvdgeest. Ik bedoelde er meer mee dat je 4 berichten achter elkaar plaatste en hierbij keek ik niet goed naar de tijdspanne waarin dit gebeurde. Dit was redelijk kort achter elkaar en ik dacht - onterecht- dat dit over meerdere dagen verspreid was. Vandaar dat je op mij de indruk wekte dat je er druk mee bezig was.
Reputatie 3
Badge +1
Oke, geen probleem :-)
Tja, het is zo jammer vind ik van die box, zou 'm graag gebruiken maar het is nog niet echt geweldig, dus wellicht ontdekte ik wat meerdere gebruikers al eerder hadden ontdekt. Ik hoop op een paar goeie software/firmware updates in de toekomst 😉
Reputatie 7
Badge +5
Yep dat hopen we allemaal zeker en dit zer vervelende probleem is ook bij mij een flink irtitatiepunt.
Er is nog veel winst te halen en flinke stappen moeten nog gezet worden....lees nog wel wat updates in de firmware...software van de Next nodig om uiteindelijk tot een goede 4k box te komen en dit vergt helaas nog heel veel inspanningen en tijd,maar ik heb er vertrouwen in uiteindelijk komt het goed.
Ten opzichte van de HMBXL oftewel de oude horizon mediabox gaan we er flink op voorruit dat zeker.
Reputatie 3
Badge +1
Geef ons een ‘pass through’ en zorg dat die instelling wordt onthouden, worden we allemaal blij 😉
Reputatie 7
Badge +5
Yep maar dit word al heel lang gevraagd dus dit heeft inmiddels wel de aandacht zeker.Dus hopen op de volgende update dan maar en de cyclus die hier voor staat is ongeveer 6 weken va. de software als deze erop staat nu 4.16 en volgens mij nog 2 weken tot max. 3 tot de volgende dus 4.17.
En indd. dit probleem heeft lang niet iedereen is een combinatie van de Next met sommige Tvs ook de mijne helaas, dus afwachten maar.