Denia

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Replay TV nog niet werkend gekregen op de Mediabox Next

Ik heb replay TV op de mediabox next nog niet werkend. Schakelen van de ene naar de andere zender kost bovendien minuten en terugkijken werkt ook niet. Ik ben sinds vandaag in het bezit van de mediabox Next. Kan iemand mij helpen . Mogelijk een administratief probleem? Want in mijn ziggo vind ik de mediabox next niet onder de 'producten'.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Denia
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is opgelost. Terugkijken en opnemen werkt weer. Ik heb de mediabox draadloos geïnstalleerd en daarmee was het probleem verholpen, maar ik moet er wel bij zeggen dat bij terugkijken het geluid af en toe niet synchroon liep en dat ik (ook bij terugkijken) een CS 2512 foutmelding kreeg.

Marianne Ziggo Ik laat de ziggo monteur wel komen. Misschien heeft hij een oplossing voor bovenstaand. De reden dat een draadloze installatie van de mediabox bij mij wel werkt, heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de router (van Ziggo), die tussen modem (in meterkast) en de mediabox (in woonkamer) staat. Hopelijk heeft de monteur daar een oplossing voor. Bekabeld installeren heeft tenslotte wel de voorkeur boven draadloos volgens het boekje.

Dank zo ver.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing
Denia

Het zou idd zo maar kunnen dat jouw Next nog niet doorlopen is in het systeem van Ziggo m.a.w het activatieproces is nog bezig op de achtergrond. Het kan in sommige gevallen 48 uur duren voordat het gehele activatieproces is doorlopen. Kijk is morgenmiddag/avond is in mijnziggo of de Next ertussen staat ook zaken als replay, opnemen moeten vermeld worden voor een goed werkende Next. Laat het weten hoe het verder gaat.
Denia
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor het antwoord. Ik wacht (geduldig) af en probeer het vanavond weer. Vanochtend nog geen TV gids en Replay. Ik heb hiervoor een mediabox XL gehad, die zonder problemen heeft gewerkt. Ik hoop niet dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt..
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Denia, welkom op de Ziggo Community! We helpen je graag op weg met de nieuwe Mediabox Next. Maar dan moet de box ook meewerken natuurlijk. De mediabox staat al actief bij je gegevens, dat is een goed teken. Het kan een paar dagen duren voordat je dit ook terugziet in Mijn Ziggo.

Zo te zien komt er vrijdag een monteur bij je langs. Dat komt helemaal goed met die activatie! Ik ben benieuwd wat de uitkomst is na het monteursbezoek. We wachten het af.
Denia
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hi Marianne
Dank voor het meekijken. Er komt vrijdag inderdaad een monteur langs. Ik zal je op de hoogte houden van de uitkomst. Als het inderdaad een activatie issue is, zal het probleem snel opgelost zijn.
Intussen is de app Ziggo Go ook gekoppeld met de mediabox. Via de app heb ik bij wijze van test een programma opgenomen. Ben benieuwd of dat op de TV is terug te zien.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Marianne Ziggo wrote:
We helpen je graag op weg met de nieuwe Mediabox Next. Maar dan moet de box ook meewerken natuurlijk.


Gaan jullie bij problemen nu de boxen de schuld geven dat ze niet goed meewerken, het moet toch niet gekker worden :joy: :joy::joy:

Wel een leuke voor de helpdesk "Helpdesk: goeie dag waar kan ik u mee helpen ? Klant: Ik heb problemen met mijn Next box. Helpdesk: Ja sorry wij zouden u heel graag helpen, maar helaas u Next box heeft er blijkbaar vandaag geen zin in om mee te werken, probeert u het morgen nog eens, wie weet heeft uw Next box er dan meer zin in, tot ziens...
Denia
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is opgelost. Terugkijken en opnemen werkt weer. Ik heb de mediabox draadloos geïnstalleerd en daarmee was het probleem verholpen, maar ik moet er wel bij zeggen dat bij terugkijken het geluid af en toe niet synchroon liep en dat ik (ook bij terugkijken) een CS 2512 foutmelding kreeg.

Marianne Ziggo Ik laat de ziggo monteur wel komen. Misschien heeft hij een oplossing voor bovenstaand. De reden dat een draadloze installatie van de mediabox bij mij wel werkt, heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de router (van Ziggo), die tussen modem (in meterkast) en de mediabox (in woonkamer) staat. Hopelijk heeft de monteur daar een oplossing voor. Bekabeld installeren heeft tenslotte wel de voorkeur boven draadloos volgens het boekje.

Dank zo ver.

Uitgelicht topic