1
Vraag
2
Reacties
RickNL

Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes

Replay TV next vs. oude interactieve tv

Ik heb sinds een paar dagen een Mediabox Next met TV complete abonnement. Daarvoor had ik TV via een CI+ module met een TV Basis abonnement. Met die CI+ Module moest ik op de rode knop drukken om de interactieve tv interface van Ziggo te openen. Als ik dan programma's wilde terugkijken dan bladerde je door de tv-gids of gebruikte de zoekfunctie, waarna het programma direct vanaf het begin begon te spelen.

Hoe ik het nu doe is in de TV gids van de Mediabox Next terugbladeren of zoeken naar een programma. Als je die dan gaat kijken begint het vaak al als het programma al een paar minuten bezig is of nog niet begonnen is. Een beetje zoals je je videorecorder 50 jaar geleden programmeerde en dan moest vooruit/achteruit spoelen om het begin te zoeken.

Is dit inderdaad de manier zoals terugkijken anno 2019 werkt? Of zie ik iets over het hoofd? Want waarom werkte dit in mijn oude situatie wel goed? Of was interactieve tv gevoed door NPO start en zijn het nu eigen opnames van Ziggo? Nieuwe situatie heeft dan wel alle zenders en mijn oude situatie alleen NPO en SBS6, maar toch. Wat ik bijv. vaak doe is voor de kinderen sesamstraat opzetten. Voorheen begon ie meteen met het introriedeltje en nu moet ik eerst vooruit of achteruit zoeken naar het begin (kinderen willen die introtune per se zien/horen...)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi RickNL, goede vragen die je stelt!
Om met je laatste vraag te beginnen: Deze worden speciaal voor de Next ontwikkeld 🙂

Ik snap je eerste punt heel goed. We houden de gids en de informatie nauwlettend in de gaten, zodat we zo dicht mogelijk bij het beginpunt zitten. Een heel leger aan krachten doet dat zelfs 😉 Maar het werkt inderdaad net even iets anders dan je gewend was van je interactieve CI+ Module en diens portal.

Bekijk in context

6 Reacties 6
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Zoals je zelf al aangeeft worden de programma’s bij interactieve tv door de NPO en SBS aangeleverd. Als je terugkijkt via de tv gids op de mediabox next dan maak je gebruik van replay tv en dat zijn opnames die Ziggo zelf heeft gemaakt. Bij sommige zenders zoals NPO kun je doorspoelen, bij veel commerciële zenders kun je dat niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Wel als je een programma inlaad en het vorige programma is nog bezig dus het einde voor het nieuwe programma, dat kan je wel doorspoelen bij elke zender.
RickNL
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes
arjan wrote:
Zoals je zelf al aangeeft worden de programma’s bij interactieve tv door de NPO en SBS aangeleverd. Als je terugkijkt via de tv gids op de mediabox next dan maak je gebruik van replay tv en dat zijn opnames die Ziggo zelf heeft gemaakt. Bij sommige zenders zoals NPO kun je doorspoelen, bij veel commerciële zenders kun je dat niet.

aha ok, wat ik al vermoedde dus. Er is zeker geen manier om op de Next nog die interactieve tv op te roepen zoals in de oude situatie?
Vind het toch een klein beetje primitief dat programma's niet gewoon bij het begin beginnen. Ik snap wel dat dat komt omdat ze kijken naar het begin tijdstip en als het programma ervoor uitloopt dat het niet meer klopt. Maar in de tijd van kunstmatige intelligentie en machine learning had ik daar wel een oplossing voor verwacht. Desnoods huur je een uitzendkracht in die bij de meestbekeken zenders handmatig het startpunt van een uitzending markeert.

Alternatief zou zijn als de NPO-app beschikbaar is, maar die is er niet.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
NPO app is een optie, als meer mensen dit idee hebben en Ziggo vind bij Liberty Global genoeg support, wie weet, maar ik kan niet voor Ziggo spreken, enige wat ze kunnen doen is je wens doorzetten.

Met de Gids weet ik niet wat er mogelijk is en of er nog aanpassingen komen, dat is een suprise, hopelijk zijn je bevindingen in de toekomst een oplossing, ook dat moet weer doorgezet worden en weer vanuit Liberty Global, dus je ziet het al aankomen, wensen kan men noteren en doorzetten en hopelijk komt er iets uit, en daarna het goede nieuws van een moderator met wat er komen gaat.

Is even afwachten ben ik bang voor.
RickNL
Topicstarter
Level 6
  • 91Posts
  • 4Oplossingen
  • 18Likes
Misschien een beetje offtopic, maar qua apps, draait de Next op een bepaald OS waar al apps voor bestaan? Of moeten die specifiek voor de Next ontwikkeld worden? Youtube en Netflix zien er nl. exact hetzelfde uit als op mijn Samsung TV.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi RickNL, goede vragen die je stelt!
Om met je laatste vraag te beginnen: Deze worden speciaal voor de Next ontwikkeld 🙂

Ik snap je eerste punt heel goed. We houden de gids en de informatie nauwlettend in de gaten, zodat we zo dicht mogelijk bij het beginpunt zitten. Een heel leger aan krachten doet dat zelfs 😉 Maar het werkt inderdaad net even iets anders dan je gewend was van je interactieve CI+ Module en diens portal.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic