Buur

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Regelmatig zwart beeld via de Mediabox Next

Helaas moet ik constateren dat de next weer zwart beeld geeft. Dit gebeurt herhaaldelijk, soms komt het beeld terug en dan is het weer zwart. Ik heb wel geluid. Eerder was dit probleem er ook en na een tip van jullie heb ik de stand-by op hoog gezet. Was een weekje goed maar nu weer problemen. Dit naast het probleem dat de next een storing geeft na stilzetten uitzending en opgenomen uitzendingen ben ik van mening dat ziggo met de next een slecht product heeft afgeleverd. Bij ons in de provincie is men, zoals ziggo ongetwijfeld weet, druk bezig met de aanleg van glasvezel . Hoewel ik altijd tevreden was over ziggo zal ik, gezien mijn ervaringen de laatste tijd,toch overwegen over te stappen,
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Buur schreef: "Dit naast het probleem dat de next een storing geeft na stilzetten uitzending en opgenomen uitzendingen ben ik van mening dat ziggo met de next een slecht product heeft afgeleverd."

Bij pauze en opgenomen uitzendingen heb ik dit fenomeen nog niet gezien in meer dan een jaar gebruik van de Next.
En die ben ik ook zelden tegengekomen op dit forum, inmiddels draaien er 160.000 Next boxen en dan zou dit probleem hier heel vaak te lezen moeten zijn.
Dit ligt dus niet aan de Next, maar is vrijwel zeker een signaalprobleem.

Dit probleem heb je ook beschreven in een eerder topic van jezelf, met als advies:

"Mogelijk kan het modem achter een vesterker ook een oorzaak zijn van verstoringen.
Ook hier gezien en opgelost met een splitter op het AOP.

Eerder werden veel modems achter een versterker geplaatst op de 0 dB, maar sommige versterkers zijn niet geheel 0 dB en er kunnen door andere oorzaken storingen ontstaan.

Nu is de standaard aansluiting een POA-01 splitter op het AOP met één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker voor de TV.

Je kunt contact opnemen met Ziggo en dan wordt er gratis een splitter gestuurd en vraag gelijk om een kabel vanaf de POA-01 splitter naar het modem."

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/cs2212-43881?postid=446741

Heb je al contact opgenomen met Ziggo over dit probleem?
Heb je dit al op deze manier aangesloten?
Zo nee, breng dan eerst je bekabeling op orde, de splitter is gratis te ontvangen met een kabel voor je modem.

Mochten er dan nog problemen zijn, dan kan een Ziggo moderator nog kijken of er een monteur nodig is of dat er andere actie uitgevoerd moet worden.
Buur
Topicstarter
Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de spullen besteld, ze zijn onderweg. Zal ze eerst uitproberen, hoop echt dat dit de oplossing is. Vandaag om de paar minuten zwart beeld. Eerst maar niet meer TV zien
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Even nog een vervolg op mijn bericht hierboven. Buur

Je hebt ook nog installatiegarantie bij een nieuw product door een monteur.

Je kunt de afspraak ook gemakkelijk online zelf inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken

Laat een monteur komen

Ben je nieuw bij Ziggo? Of ben je al klant en ben je verhuisd? Dan heb je installatiegarantie. Tot 8 weken na ontvangst van je installatiepakket, kun je kosteloos een monteur laten langskomen. Dit geldt ook tot 8 weken na een verhuizing.

Of maak een afspraak via de klantenservice:


Bel tussen 8.00 tot 22.00 uur de klantenservice om een afspraak te maken:

  • 1200 vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting (gratis)
  • 0900 – 1884 (normaal tarief)
Je kunt zelf kiezen wanneer de monteur komt: tussen 8.00 en 13.00 uur of tussen 12.00 en 18.00 uur.

Uitgelicht topic