Buur schreef: "Dit naast het probleem dat de next een storing geeft na stilzetten uitzending en opgenomen uitzendingen ben ik van mening dat ziggo met de next een slecht product heeft afgeleverd."
Bij pauze en opgenomen uitzendingen heb ik dit fenomeen nog niet gezien in meer dan een jaar gebruik van de Next.
En die ben ik ook zelden tegengekomen op dit forum, inmiddels draaien er 160.000 Next boxen en dan zou dit probleem hier heel vaak te lezen moeten zijn.
Dit ligt dus niet aan de Next, maar is vrijwel zeker een signaalprobleem.
Dit probleem heb je ook beschreven in een eerder topic van jezelf, met als advies:
"Mogelijk kan het modem achter een vesterker ook een oorzaak zijn van verstoringen.
Ook hier gezien en opgelost met een splitter op het AOP.
Eerder werden veel modems achter een versterker geplaatst op de 0 dB, maar sommige versterkers zijn niet geheel 0 dB en er kunnen door andere oorzaken storingen ontstaan.
Nu is de standaard aansluiting een POA-01 splitter op het AOP met één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker voor de TV.
Je kunt contact opnemen met Ziggo en dan wordt er gratis een splitter gestuurd en vraag gelijk om een kabel vanaf de POA-01 splitter naar het modem."
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/cs2212-43881?postid=446741
Heb je al contact opgenomen met Ziggo over dit probleem?
Heb je dit al op deze manier aangesloten?
Zo nee, breng dan eerst je bekabeling op orde, de splitter is gratis te ontvangen met een kabel voor je modem.
Mochten er dan nog problemen zijn, dan kan een Ziggo moderator nog kijken of er een monteur nodig is of dat er andere actie uitgevoerd moet worden.