AndyE

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Receiver (5.1 systeem) werkt niet meer na laatste update (4.23)

Na de laatste update van de Next box werkt mijn geluid via receiver (5.1 systeem) niet meer. Voorheen nooit een probleem geweest. Er is verder niks aan mijn setup veranderd. Heb inmiddels ook verschillende aansluitingen veranderd maar niks werkt. Ook wat instellingen van Nextbox, tv en receiver uitgeprobeerd zonder resultaat. 

Ik heb een LG tv, Ziggo Next en een Denon Heos 5.1 systeem.

Om toch tv te kunnen kijken met geluid nu de receiver er tussenuit gehaald. Maar nu staat mijn geluidssysteem stof te happen en heb ik waardeloos geluid.

Ik hoor graag of er iemand is die hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt.

Andy

18 Reacties 18
Petty

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een LG Oled tv, een Denon DHT-S716H en een Next.

De Next is met HDMI verbonden op de LG-ingang Hdmi4. De Denon via Hdmi2 (arc) naar de Denon hdmi (arc).

Dat werkte niet totdat ik een update van de LG gekregen had. Werkt nu al een paar maanden zonder problemen. (Alleen een hickup van het geluid van ca. 0.3 sec nadat alles is opgestart (ca. na 30 sec.).

Ik heb de nieuwste update van de next.

Heb je ook deze configuratie geprobeerd? Of anders via de toslink (glasvezel) geprobeerd?

 

Mvrgr.

Petty.

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Petty,

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb een wat oudere tv, de lg 47lw4500. Verder een denon heos avr (sre2) en de ziggo Next.

Ik heb de Next op de avr aangesloten en de tv ook op de avr. Dit heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. Na de update van ziggon niet meer. Ik heb daarna nog verschillende opties geprobeerd en ook die jij hier aangeeft. Tot nu toe geen succes. 

Een update voor mijn tv heb ik nog niet geprobeerd, weet ook niet of die er nog is maar dat ga ik zeker kijken. Mooie tip!

Mvg,

Andy

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

De next een keer resetten wil ook wel eens helpen.

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Even een update:

(@Youri: thnx ik heb resetten ook al een paar keer gedaan)

Maar ik heb gister nog 2 aanpassingen gedaan die voorlopig lijken te werken.

1: Optic cable aangesloten van AVR naar TV. Deze had ik voorheen niet nodig, maar dacht kan geen kwaad om dit eens te proberen.

2: De tv en Next box met de hand aan(en uit)zetten. Ik gebruik hiervoor niet meer de afstandbediening(en). AVR kan wel via AB. 

 

Nu is het me gister gelukt op deze manier om alles weer werkend te krijgen. Vanmorgen is het met deze methode ook gelukt. Dus het lijkt nu goed te gaan. 

 

Het aan en uitzetten is dus wat omslachtiger geworden, maar dan heb ik wel topgeluid weer.

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Na 1 dag is het weer terug bij af. Ik heb niets aangepast verder maar nu werkt het ineens niet meer. 

Heel vreemd en zeer frustrerend. 

Iemand nog ideeen hierover?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @AndyE . Welkom hier!

Wat een frappant probleem, zeg. Zeker ook omdat het eerst allemaal wel goed ging. 

Je geeft aan dat je resetten al een aantal keren gedaan hebt. Hoe heb je dit precies gedaan? Heb je de mediabox ook al eens een fabrieksreset gegeven? 

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lycke,

Ik heb ook alles al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik heb ook al telefonisch contact met Ziggo gehad hierover en het is een bekend issue. Laatste update van de Next box is iets aangepast met Dolby Surround / geluid instelling. 

Het duurt alleen wat lang voor er een nieuwe update is en ik wil dit graag wel snel opgelost hebben. Hopelijk weet iemand van deze communitie raad...

 

Mvg,

Andy

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Er is net een update geweest, @AndyE 🙂 .

Heb je de verschillende Dolby/geluidsinstellingen van de mediabox ook allemaal al eens geprobeerd? 

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lycke,

 

Goed nieuws, dat is mooi. Mijn box staat nog op versie 4.23 momenteel. Maar mooi te horen dat er dus een update is. Kijken wanneer ik die beschikbaar heb. Thnx.

 

De dolby/geluidsinstellingen van de mediabox heb ik idd al geprobeerd.

 

Mvg,

Andy

Martijn1976

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik ondervind ook wat problemen. Ik heb mijn Denon AVR2313 opnieuw moeten koppelen. Het geluid bedienen werkt nu weer maar de unit wordt niet meer aan of uit gezet. Dat is jammer want nu heb ik toch weer meerdere afstandsbedieningen nodig. Zo te lezen speelt vooral de combi Denon een rol. Ik denk dat er dus iets in de standaardisatiecodes is veranderd?

 

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een update:

Inmiddels is bij mij de nieuwe update 4.25 geïnstalleerd. Snel even de AVR aangesloten (Zoals ik dit voor versie 4.23 gedaan heb, toen alles nog goed werkte) en ik krijg hem niet aan de praat. Dus tot nu toe geen oplossing aan mijn kant.

 

Ik ga nu de AVR maar helemaal loskoppelen en alles een voor een opnieuw aansluiten kijken of dat helpt. Jammer dat dit zo gedoe moet opleveren...als dit niet helpt dan misschien toch een kijken voor een andere provider. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @AndyE

Vervelend om te lezend at het probleem nog steeds speelt!  Is er nog iets positief gekomen uit het volledig loskoppelen en opnieuw aansluiten? 

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Gianna,

Nee het is om moedeloos van te worden. Sinds 4.23 is het een puinhoop, krijg de receiver niet meer aan de praat en heb ook nog geen nuttige tips gekregen tot nu toe.

 

Deze week ga ik verder kijken wat mijn opties zijn. 

Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Hoi, vervelend slecht geluid maar heb je dit al geprobeerd:  1. coax kabel vanuit de muur, of waar die je huis binnenkomt naar de Next. 2. Een optische kabel vanuit de Next naar je receiver. 3. HDMI - kabel vanuit de Next naar de HDMI - arc aansluiting van je tv, heb je dit niet kan je bijv. de ingangen HDMI-1, of HDMI-2 gebruiken of welke er vrij zijn. Dit wel veranderen in je HDMI - menu van je tv. En je receiver op tv zetten. Dan moet het goed gaan.

AndyE
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha, 

Ik heb inmiddels zoveel setups gedaan dat ik het niet zeker kan zeggen dat ik deze geprobeerd heb. Maar goede tip ik ga dit zeker zo eens proberen, zal dan morgen worden. Ik laat de uitkomst nog weten.

 

Heel erg bedankt voor de reactie.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Vibram Barefoot Shoe wrote:

Hoi, vervelend slecht geluid maar heb je dit al geprobeerd:  1. coax kabel vanuit de muur, of waar die je huis binnenkomt naar de Next. 2. Een optische kabel vanuit de Next naar je receiver. 3. HDMI - kabel vanuit de Next naar de HDMI - arc aansluiting van je tv, heb je dit niet kan je bijv. de ingangen HDMI-1, of HDMI-2 gebruiken of welke er vrij zijn. Dit wel veranderen in je HDMI - menu van je tv. En je receiver op tv zetten..... 

En dat zonder verbinding tussen receiver en tv?... Merkwaardig advies.

Maar is de Denon klantenservice al gecontacteerd over dit probleem?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
youriy wrote:
Vibram Barefoot Shoe wrote:

Hoi, vervelend slecht geluid maar heb je dit al geprobeerd:  1. coax kabel vanuit de muur, of waar die je huis binnenkomt naar de Next. 2. Een optische kabel vanuit de Next naar je receiver. 3. HDMI - kabel vanuit de Next naar de HDMI - arc aansluiting van je tv, heb je dit niet kan je bijv. de ingangen HDMI-1, of HDMI-2 gebruiken of welke er vrij zijn. Dit wel veranderen in je HDMI - menu van je tv. En je receiver op tv zetten..... 

En dat zonder verbinding tussen receiver en tv?... Merkwaardig advies.

Maar is de Denon klantenservice al gecontacteerd over dit probleem?

Klopt sowieso niet. Next naar HDMI-ARC TV heeft geen zin. ARC is voor TV via HDMI óf naar AV-receiver óf naar soundbar en terug.

Bazzio

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Andy, heb je al eens geprobeerd om de receiver geheel spanningsloos te zetten? Dit lost bij Onkyo receivers vaak hdmi handshake problemen op. Ik zeg niet dat dit jouw probleem is maar is het proberen waard. Ik heb n.l. ook wel eens dat ineens mijn receiver niet meer mee aanschakelt bij aanzetten van de next. De receiver dan even van spanning af halen verhelpt dit.

Sluit alles zoals normaal aan met de hdmi kabels, zorg dat de Next en de tv uit staan en trek de stekker van de receiver eruit. Na minimaal een half uur de stekker terug er in steken en de boel weer aanzetten met de afstandsbediening (de rode knop).

Met een beetje geluk werkt alles nu weer normaal.

Uitgelicht topic