VroomRudi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radio springt over op TV bij de Mediabox Next?

Beste lezer,
Ik heb eerder contact gehad met de klantenservice van Ziggo over de storing dat bij luisteren naar de radio na enige tijd het signaal plotseling op TV overgaat.
Heb de gegeven adviezen opnieuw opstarten/ terugzetten in fabrieksinstellingen opgevolgd maar het is hierdoor niet gelukt om de storing te verhelpen.
Ik heb de Media box next rechtstreeks via de optische aansluiting verbonden met een Philips soundbar HTL3140B. Het volume is via de instellingen ingesteld op het audiosysteem. Tijdens het luisteren naar de radio schakel ik het beeld van de TV uit d.m.v. de witte tv-knop linksboven op de afstandsbediening
De aansloten TV is een Phillips van de 7000 led serie die met de bijgeleverde HDMI kabel is verbonden.
Kunt U mij verder helpen om dit ongemak te verhelpen?
Met vriendelijke groet Rudi Vroom
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kijk hier eens,

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-radio-39144#post393149

Ronald ZiggoCommunity Moderator
4803 reacties


** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **

Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.

Bekijk in context

67 Reacties 67
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kijk hier eens,

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-radio-39144#post393149

Ronald ZiggoCommunity Moderator
4803 reacties


** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **

Hallo allemaal,

Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.
Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo VroomRudi helaas moet ik het verhaal van Steefb bevestigen. We werken nu aan de oplossing voor een bug in de Radio stations. Deze stations werken via internet, een korte onderbreking is daarbij heel gebruikelijk. Daarom is er altijd een buffer zodat je als luisteraar geen onderbreking hoort. Bij sommige stations gaat er bij die buffer iets mis waardoor het radio luisteren helemaal wordt afgebroken.
Nadinetje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sinds het begin dat ik de mediabox next in gebruik heb zit ik met het zelfde probleem, vaak duurt het uren maar met enige regelmaat ook binnen 30 minuten dat de box terug zet naar tv, mijn ouders en tante hebben het ook nu heb ik zelf met ziggo contact gehad en deze meneer vertelde aan mij dat het een probleem in de firmware van de box is en dat er aan gewerkt word, ondertussen zijn we bijna 2 maanden verder en het is er alleen maar erger op geworden, wanneer gaat dit opgelost worden ziggo? Want het is behoorlijk irritant.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hey Nadinetje het klopt helemaal wat je schrijft! We werken aan de oplossing. Als er een oplossing is gaan we testen of deze niet andere problemen veroorzaakt in de software. Pas als de techneuten groen licht geven gaat wordt nieuwe code meegenomen in de eerstvolgende software update. Die updates zitten ongeveer 6 weken tussen. Die zorgvuldigheid zorgt wel voor vertraging helaas. Ook kunnen we hierdoor nooit een exacte datum communiceren.
DennisJohan

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik volg dit topic ook even. Zelfde probleem hier.
Verder superblij met de Next box, maar inderdaad vervelend dat je overdags de radio aan hebt (nu gemerkt bij 538 en Radio 10) en ineens springt hij terug naar het tv-kanaal waar hij voor die tijd op stond.
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Hier het zelfde probleem dat de radio na verloop van tijd automatisch weer terug gaat naar tv
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo DennisJohan welkom op de Community. Ik heb jouw gegevens en die van BvanWijk gevonden in jullie profielen. Deze heb ik toegevoegd aan het onderzoek. Het is nog niet bekend wanneer dit is opgelost.
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Bedankt! Anne H Ziggo
Nevado

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is jammer dat Ziggo voorrang geeft aan dingen zoals Dolby instellingen en beter zoeken op genres. Het lijkt mij dat het steeds wegvallen van  de radiozenders een belangrijker probleem is. Maar ja Ziggo he. Misschien interessant, als je een radio bezit met een fm/dab antenne gebruik dat dan. Heb je niet voldoende ontvangst maak even een antenne met een F connector en een coax kabel. Voor instructies zie internet. Resultaat is een betere ontvangst, geen wegvallende zenders en je kan op de display  van de tuner weer zien op welk station hij staat.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Bedankt voor je tip @Nevado! Je kan de meeste zenders ook online luisteren op je (mobiele) apparaten. Nieuwe meldingen blijven we doorgeven aan de ontwikkelaars, als daar een toename in is kunnen zij dat meenemen bij het bepalen van voorrang.

Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes

Nou Next box springt nog steeds over naar het tv signaal bij het luisteren via de radio. ( NH radio ) in dit geval.Waarschijnlijk klopt er dan toch iets niet in het netwerk, als dit in orde was zou het niet voor moeten komen.Na de laatste update is het euvel er nog steeds. Waarschijnlijk gaan die signalen niet samen. Misschien is het nog steeds in behandeling maar het begint toch knap irritant te worden. Straks gaan we helemaal over op digitaal, prima maar dan moet dit toch in orde zijn, en zonder onderbrekingen naar de radio kunnen luisteren. Waarom hebben ze dan bij KPN er geen last van? Hopelijk is er snel een oplossing. 

Will81

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas heb ik nog steeds last van deze "hickups". Maar nu heb ik sinds 2 weken een ander probleempje erbij. Als ik van de radio terug schakel, krijg ik zwart beeld en gaat de muziek door. Na zo'n 10 tot 20 seconden valt de Next uit en start opnieuw op. Is dit ook al bekend?

Johnder

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier gebeurd het heel vaak dat de radio overspringt naar tv. Dat is echt super irritant. Dit is echt om de paar uur! 

Harm N

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds ik de Next in huis heb (medio dit jaar) is dit probleem er. Vervelend als je bijvoorbeeld naar het nieuws zit te luisteren en ook als je niets wil missen van de top 1000 Evergreens op radio 5.

Zover ik heb kunnen lezen is de oorzaak bekend maar is er nog altijd geen oplossing. Kom aan Ziggo, laat dit niet lopen!!!!

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Jip hier ook nog steeds. 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Ook ik ben één van de gelukkigen waar de het radio signaal ongevraagd overschakelt naar het TV signaal.

Zeer hinderlijk als je veel naar de radio luistert via de Next.

 

Adannie

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook bij mij na 4 uur radio luisteren valt hij terug naar tv. Erg irritant doe er onderhand wat aan.

Willem1210

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Goed lezen er staat EEN volgende update niet DE volgende, deze ongein kan dus nog lang duren ** Update, dit issue is bekend en er wordt aan gewerkt voor een volgende update **. Overigens duurt het inmiddels ook al heel lang en heeft het alle schijn van dat er  niet snel iets aan zal gebeuren  .

toine21

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor de uitleg, ik zocht hetzelfde probleem, maar wordt aan gewerkt TOP.

Uitgelicht topic