Rob Romijn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radio sluit automatisch af op mediabox Next

Enkele weken geleden is er een release uitgevoerd(4.22) hiermede zou het probleem opgelost worden dat de radio weer terugschakelde naar de tv. Dat is ca. 10 dagen goed gegaan. Maar probleem is nu  weer aanwezig

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Goed dat je het hier meld, dan kan dat meegenomen worden naar de juiste mensen.

Helpt het als je de Next een keer 30 seconden van de stroom haalt?

Rob Romijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat helpt niet. Het gebeurt dagelijks

Vandeel

Level 8
  • 185Posts
  • 2Oplossingen
  • 79Likes

Bij gaat de radio ook na een bepaalde tijd weer terug naar de tv. De update heeft wat dit betreft niet geholpen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Rob Romijn en @Vandeel 

Jammer dat het toch weer opnieuw gebeurt. Merk je dat het na een vaste tijd steeds gebeurt? Of is het echt willekeurig?

Vandeel

Level 8
  • 185Posts
  • 2Oplossingen
  • 79Likes

Het gebeurt willekeurig. Soms helemaal niet en dan weer wel na een paar uur. 

Rob Romijn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gebeurt vrijwel iedere dag tijdstip is willekeurig soms na 2 uur soms na een aantal uren

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Na de update naar versie 4.22 is er bij mij nog geen dag voorbij gegaan dat de radio niet op zeer onregelmatige tijden overschakelt naar TV.

Heb geen behoeft aan de opmerking “wordt met de volgende update opgelost".

Een zichzelf respecterend bedrijf moet zich schamen dat dit probleem nog steeds niet is opgelost.

Het zelfde geldt trouwens ook voor het nog steeds voor zeer slecht functioneren van Teletekst. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Rob Romijn

Met software versie 4.22 is een duidelijke verbetering aangebracht, helaas kan het nog steeds af en toe voorkomen dat de radio portal afsluit. Dit wordt in een van de komende software updates opgelost

Het issue bestaat uit 2 verschillende scenario's: 

  • De radio portal sluit automatisch af na 8 uren. Dit is bekend en zal aan worden gepast.
  • De radio portal sluit af wanneer er een onderbreking is in het signaal. Als het signaal onderbroken wordt, hoe kort ook, sluit de radio portal af en kom je op de laatst bekeken lineare TV zender uit.

Als je dus ervaart dat de radio portal eerder afsluit dan na 8 uren dan is er een korte onderbreking in het signaal en dat moeten we onderzoeken! Stuur ons daarom gerust een foto van je hoofdaansluiting zodat we met je mee kunnen kijken. 

 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Mariska Ziggo

Hoewel de vraag aan Rob Romijn is gesteld ook even foto's van de aansluitingen die door een Ziggo monteur zijn aangelegd.

Ondanks dat schakelt bij mij het radiosignaal spontaan en ongevraagd over op het TV signaal, zelfs tijdens het opstellen van dit bericht.

Het probleem deed zich bij mij ook al voor de update 4.22 met dezelfde aansluitingen voor.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Blauwvinger Het radio signaal valt terug naar de TV als er een heel korte onderbreking is van het signaal.
Er wordt aan gewerkt om die terugval niet meer te laten gebeuren.

Een onderbreking kan veroorzaakt worden door o.a. het witte kapje op de splitter die in de wandcontactdoos zit, wat met regelmaat tegengekomen wordt, als dit witte kapje te ver over de splitter zit, kan de splitter mogelijk niet diep genoeg in de wandcontactdoos om een stevige stabiele verbinding te hebben.

 

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/onverklaarbare-storingen-haperingen-met-int...

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Be rt , @Lycke Ziggo 

Heb je advies gevolgd en het kapje minder ver over de splitter geduwd.

Bij het plaatsen van de splitter in de WCD schuift het kapje helaas weer naar de oorspronkelijk positie. 

Lycke, in https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/onverklaarbare-storingen-haperingen-met-int... geef je aan dat er inmiddels verbeterde kapjes zijn die het door Ber rt genoemde probleem niet hebben.

Is het mogelijk dat je mij zo'n verbeterd kapje, met of zonder splitter stuurt, al dan niet tegen betaling?

Aangezien ik per dag meer uren naar de radio luister dan naar de TV kijk wordt het “vlekje” om met Toon Hermans te spreken steeds groter.

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het witte kapje hoef je helemaal niet te gebruiken, het is alleen voor het zicht.
Ik heb de witte kapjes bij mij en bij de buren allemaal, 2 daar en 3 hier, in het grijze archief gedeponeerd en geen problemen meer gezien.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Be rt  Inderdaad, ware niet dat de WCD op een prominente en in het oog springende plek is aangebracht in de woonkamer.

En ja, het oog wil ook wat, vandaar mijn vraag aan Lycke.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Blauwvinger wrote:

@Be rt , @Lycke Ziggo 

Lycke, in https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/onverklaarbare-storingen-haperingen-met-int... geef je aan dat er inmiddels verbeterde kapjes zijn die het door Ber rt genoemde probleem niet hebben.

Is het mogelijk dat je mij zo'n verbeterd kapje, met of zonder splitter stuurt, al dan niet tegen betaling?

 

Hi @Blauwvinger, wat betreft bovenstaande vraag: Ik heb je zojuist de splitter (met kapje) opgestuurd! 

 

 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

@Alex Ziggo Klasse!

Hopelijk worden daar mee de problemen van het terugvallen van het radiosignaal op het TV signaal opgelost.

Misschien worden met de nieuwe splitter de Teletekst pagina's ook wel volledig weer gegeven.

Nu zijn het vaak half gevulde pagina's of het is een een niet te lezen rijstebrij.

Na een aantal dagen "proefdraaien” meld ik mij  met mijn bevindingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Misschien worden met de nieuwe splitter de Teletekst pagina's ook wel volledig weer gegeven.

Nu zijn het vaak half gevulde pagina's of het is een een niet te lezen rijstebrij.”

Helaas zal dat niet het geval zijn, dat is met de mediabox XL en de Next bij iedereen nog nooit goed geweest.

Hopelijk kan het in de toekomst softwarematig opgelost worden.

Zo ook het terugvallen van de radio zal ergens in de volgende software opgelost worden, dan valt de radio niet terug naar de TV, maar terug naar de radio bij een heel korte onderbreking van het signaal, mogelijk hoor je dat niet eens.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Zo  blijven we met z'n allen uitkijken naar de volgende update.

Gerard101

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na de update is dit probleem zelfs verergerd. Meer last van overschakelen naar tv dan voorheen. Klasse aan gewerkt al die maanden.

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Blauwvinger wrote:

@Alex Ziggo Klasse!

Hopelijk worden daar mee de problemen van het terugvallen van het radiosignaal op het TV signaal opgelost.

Misschien worden met de nieuwe splitter de Teletekst pagina's ook wel volledig weer gegeven.

Nu zijn het vaak half gevulde pagina's of het is een een niet te lezen rijstebrij.

Na een aantal dagen "proefdraaien” meld ik mij  met mijn bevindingen.

@Alex Ziggo en @Be rt 

De vervanging van de splitter heeft inderdaad verbeteringen aangebracht in de ontvangst van de radiokanalen.

Het terugvallen op het laatste gebruik TV kanaal doet zich nu minder vaak voor.

Helaas onderbrekingen blijven zich wel voordoen.

De snelste terugval van radio op TV was 15 minuten. Het langst ononderbroken radiosignaal duurde 6 uur. Tussen deze tijdsduren kwamen regelmatig ook andere onderbrekingen voor. 

Als bijkomend effect van de nieuwe splitter is de ontvangst van de Teletekst pagina's ook verbeterd. Het verversen van de pagina's levert echter nog steeds problemen op.

Resumerend: er is vooruitgang geboekt, maar er is nog wel werk aan de winkel!

Bedankt voor de ondersteuning.

 

 

Uitgelicht topic