1
Vraag
2
Reacties
jabengo12

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Radio portal stopt na x uur - Mediabox Next

Hallo ik heb nu 3 weken deze mediabox next en iedere keer als ik de radio aanzet op xite schakelt deze na een half uur over na de tv wat kan ik hier aan doen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Het is een bekend probleem in de radio portal, als je hem langere tijd gebruikt kan de mediabox plots naar live TV schakelen zonder dat jij de afstandsbediening hebt aangeraakt. Het probleem is in onderzoek bij de ontwikkelaars van de mediabox en zal in een toekomstige update worden opgelost.

Bekijk in context

12 Reacties 12
JeffvE

Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes
Hoi jabengo12 ,

Welkom op de Ziggo Community.
Het omschakelen van radio terug naar TV heeft te maken met de HDMI-CEC / Anynet instellingen van je TV. Indien deze ingeschakeld staan dan komt het voor dat de box het commando verstuurd om automatisch te switchen naar het juiste kanaal waarop je mediabox is aangesloten.

Hoe je het uitschakelt of hoe de functie op jou toestel heet is vrij verschillend, Enkele voorbeelden zijn:


  • Sony BRAVIA Sync
  • Panasonic Viera Link
  • Samsung Anynet+
  • Philips EasyLink
  • Onkyo RIHD
  • LG Simplink

Dit probleem is al bekend bij Ziggo in dit topic en wordt ook hard aan gewerkt om het te verhelpen.
Totdat hiervoor een oplossing is kun je het beste HDMI-CEC uitschakelen op je tv.

Mochten je nog andere vragen hebben over nieuw box, kun je ze dan ook het beste in het desbetreffende gedeelte voor de Mediabox Next stellen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hey jabengo12, ik neem aan dat je niet de XITE app opent maar de Radio portal. Daarvan is bekend dat bij een korte storing in het coax signaal de mediabox terug kan springen naar TV. Hier wordt aan gewerkt.
In plaats van de radio portal zou je kunnen luisteren via de XITE app?
Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de box nu een paar dagen in gebruik en hier gaat de radio na ongeveer 3u over naar NPO1, heb nu de eaylink uitgezet, even testen dus.
dnbas

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit probleem wordt alleen maar erger. Nu regelmatig dat next (geluid) uit zichzelf naar TV overschakelt maar wel de radiozenders in beeld laat zien.
Soms zelfs meerdere keren per dag.
Wanneer wordt dit nu opgelost?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Het is een bekend probleem in de radio portal, als je hem langere tijd gebruikt kan de mediabox plots naar live TV schakelen zonder dat jij de afstandsbediening hebt aangeraakt. Het probleem is in onderzoek bij de ontwikkelaars van de mediabox en zal in een toekomstige update worden opgelost.
Basvk106

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het heeft naar mijn idee niks met de aansluiting op de tv te maken, want zonder de hdmi aangesloten gebeurt het ook
Arthur58

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Nu met de nieuwe firmware 17 nog steeds het probleem van omschakelen van radio naar tv soms wel 2 of 3 keer op een dag
Radio staat dan op radio 2.
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Arthur58 Jammer dat met de update dit euvel niet is aangepakt.

Wat ik merkwaardig vind: al zéker anderhalf jaar (!) geleden sprak ik in een Vodafone winkel een medewerker die zei dat hij de nieuwe Ziggo box al een paar maanden (!) thuis had om te testen.
En hij vond het, toen al, een prachtig apparaat!

Hoe lang heeft die testfase geduurd?
Waarom zag toen niemand het Dolby lipsync probleem?
Waarom zag toen niemand dat die Next box "rare" dingen doet met het beeld, vooral de overdreven scherpte?

Ik heb 10.000x beter beeld via mijn @Smit. CI+ module van 7 jaar oud dan met de Next die zo nieuw is dat nog bijna niemand hem heeft...

De Next is te snel en te geforceerd uitgebracht, waarschijnlijk omdat er zoveel problemen waren en zijn met de Mediabox Xl.
Die hier overigens uitstekend functioneerde.
En óók beter, lees: natuurlijker, beeld had dan de Next.

Maar dat is mijn idee erover.
Nevado

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb hetzelfde probleem, soms 3 x per dag. Vreselijk irritant. Monteur geweest maar deze had van dit probleem nooit gehoord. Ik zie dat jouw topic al 2 maanden oud is. Ik heb dus het idee dat Ziggo dit niet zo belangrijk vindt om het snel op te lossen.
R.Schreuder

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Testen jullie zelf ook je eigen spullen of vind je maar dat Radio luisten via dit zo oud is?  ??? Lekkr een goedkoop contract van 4 jaar met bijv Samsung en wij mogen even lkkr 4 jaar wachten op een beter kast of update.  Eerst dat slechte ding Horizon en nu  Volgende box pffff

Merapeak

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gelukkig krijgen we binnenkort glasvezel. En kunnen we een storingsvrij abbo afsluiten. Radio luisteren doe ik nu via FM en Dab. Geen wegvallende radio meer en ik zie weer op mijn display op welk station er afgestemd is. 

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Ik luister tegenwoordig ook alleen nog maar radio via DAB+ of internetradio (via NAS), betrouwbaarder dan de Ziggo meuk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic