Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!

• 24 januari 2020
  • 156 reacties
  • 16753 keer bekeken

Reputatie 7

Heb je de Mediabox Next en luister jij wel eens naar de radio? De één is het nog nooit opgevallen en bij de ander is het een doorn in het oog. We hebben het hier natuurlijk over de screensaver. Geef daarom nu jouw voorkeur door en stem vandaag nog! 

Welke screensaver spreekt jou het meeste aan en waarom?  Vul de poll in en laat een reactie achter.

Keuze 1: Doorlopende infobalk
Keuze 2: Datum, tijd en programma-informatie
Keuze 3: Pulserend met infobalk
Keuze 4: Zwart beeld

Beslis mee!

De oranje cirkels van de screensaver storen mij; hebben anderen dit ook?” of “Zo rustig als de muziek is op de zender Classic FM, zo onrustig is de screensaver.

Dit soort reactie zien we geregeld voorbij komen op de Ziggo Community. Daarom laten we aan jou de keus. Zijn er voldoende stemmers en komt er een duidelijke voorkeur uit? Dan doen we ons best de screensaver dit jaar in één van de updates mee te nemen. 

Keuze 1:  Doorlopende infobalk

Keuze 2: Datum, tijd en programma informatie

Keuze 3: Pulserend met infobalk

Keuze 4: Volledig zwart beeld

Welke screensaver spreekt jou het meeste aan?

156 Reacties

Badge +6

#2, maar dan inclusief het station ID erbij. 

Reputatie 4
Badge

#4 Zwart scherm, maar ik zie liever dat het onbedoeld terugspringen naar het TV kanaal een keer wordt opgelost.

Reputatie 5
Badge +5

Geen, radio aan via receiver, dus tv uit 🙋‍♂️

Reputatie 7
Badge +7

Waarom eigenlijk kiezen. Bij de screensaver 5 keuzes. Uit of één van de 4. Ze zijn toch al gemaakt door de ontwikkelaars. Altijd weer die keuzes😋

Reputatie 5
Badge +7

#2 en dan wel het station logo er bij

Reputatie 1

Keuze 1 maar hopen dat de next nu ook niet meer terug springt op tv wanneer je radio aan hebt staan bij een eventuele update. 

Reputatie 4
Badge +2

nr 2.. en graag ook bij "now playing” de artiest die je op dat moment hoort. .. zoals rds bij de radio doorgeeft

Reputatie 1

#4 Zwart scherm !

Bespaart mij een handeling ik zet nu het TV scherm uit.

Harm

Reputatie 7

#2, maar dan inclusief het station ID erbij. 

Bedankt voor je reactie! Vergeet niet ook je stem uit te brengen via de poll.

Reputatie 7

Hey all. 

Jullie schreeuwen om een update! Logisch, want anders is een topic als deze wel heel nietszeggend. 
Ik kan in elk geval alvast zeggen: Dat er nog geen (re)actie vanuit ons gekomen is, betekent zeker niet dat we stil zitten. Zoals jullie zien is er er duidelijke voorkeur voor de screensaver doorgegeven door jullie. Optie 2 lijkt dus het best aan te sluiten bij jullie wensen. 

Maar hoe nu verder? Want het is natuurlijk niet zo dat we met een knip in onze vingers alles hebben aangepast (was het leven maar zo simpel 😉 ). Er wordt momenteel druk gezocht naar of alles precies aan te passen is zoals in optie 2 en zo ja; hoe we dit moeten doen en of het wellicht noodzakelijk is om het in stappen door te voeren. Zoals jullie weten; alles wordt ook eerst uitvoerig getest is de testgroep. 

Mochten we verdere updates hebben, dan laten we jullie dit zeker zo snel mogelijk weten. Voor nu is het dus vooral belangrijk om te weten dat er op de achtergrond druk aan gewerkt wordt 🙂

Reputatie 7

Hey all. 

Ik heb hierboven een aantal berichten verwijderd. Je negatief uiten is geen probleem, laat ik dat voorop stellen. Maar dit topic aangrijpen om te vertellen dat de screensaver je niet interesseert en over andere zaken ivm de mediabox Next te benoemen, dat is niet handig. Laten we het on-topic houden. Het gaat hier over de screensaver. Is dit voor jou een onbelangrijk onderwerp, dan is reageren niet nodig :-). 

Reputatie 4
Badge +1

Keuze 2: maar dan nog verticaal verplaatsen

Beter nog: als kanalen beschikbaar maken, zodat je direct via een kanaalnummer je zender kunt kiezen. 

Reputatie 5
Badge +1

@Anne B Ziggo 

Bij “Keuze 3: Pulserend met infobalk” 
Staat Pulserend, maar het enige wat ik zie is een lopende titelbalk onderin.
Heb ik iets gemist, of is de titel misleidend?

Reputatie 7
Badge +7

Waarom eigenlijk kiezen. Bij de screensaver 5 keuzes. Uit of één van de 4. Ze zijn toch al gemaakt door de ontwikkelaars. Altijd weer die keuzes😋

Om de broncode zo klein mogelijk te houden. Het moet wel in het NVRAM passen. M.a.w. als het echt niet anders kan, geen extra regels. 

Dat zal dan wel alleen voor de screensaver gelden. Voor andere onderdelen wordt de trukendoos volledig gebuikt met animaties enzo. Maar ik begrijp het. Ik zou graag tussen helemaal zwart #4 en informatie #2 kiezen.

Als er ruimte te weinig is dan weet ik wel een aantal Apps die eraf kunnen wat mij betreft 🙂

Reputatie 1

Ik heb gekozen voor zwart scherm. Bij radio kies ik bewust voor geen beeld, anders kan ik net zo goed tv aanzetten;)

#4 Zwart scherm !

Harm

waar zou het geluid van de radio weg komen als het via de next gaat( ik denk van de tv dus kan deze niet uit! )

Wat dacht je van een versterker of een soundbar die ook aan de Next zit via een optische kabel?

Of een versterker die via HDMI aan de Next zit en vanuit de versterker met HDMI naar de TV als er beeld nodig is om naar te kijken.

In beide gevallen kan de TV uit.

Reputatie 1

Waarom geen vrije keuze in het instellingen menu van de next?

Mijn keuze: zwart

Minder stroomverbruik bij een oled TV. 

Reputatie 3
Badge

Ziggo kan beter eerst alle problemen met de mediabox next oplossen dan zich druk maken om een screensaver. 

Reputatie 1

De screensaver vind ik wel de laatste prioriteit hebben !!! Het zou prettig zijn als Ziggo eerste het grote probleem oplost dat de radiozender na een bepaald tijdsduur gewoon overspringt naar de tv zender waar het laatste naar gekeken is. Ik moet dus een aantal keren per dag de radio zender weer terug zetten. Echt irritant en het probleem is bekend. Helaas komt Ziggo mij ook niet tegemoet met gratis extra zenders of korting op het abonnement geld. Nee hoor doen er niets aan en vervolgens gaan ze leuk een poll houden over een screensaver 😡. Zorg eerst maar dat de apparatuur en/of diensten  naar behoren werkt en als dat op orde is kun je eens gaan denken aan een screensaver poll

Waarom niet een keuze inbouwen zodat iedereen zelf kan kiezen. 

Eerder in dit topic werd gemeld dat dan de code veel te groot wordt als je overal in alle instellingen, alle mogelijkheden kunt kiezen en de keuze voor de klant wordt dan zo groot, dat iedereen dan weer verdwaald in het instellingen menu en dan door velen de vraag gesteld wordt:
Kan dat nou niet veel simpeler?
Waarom moet het weer zo ingewikkeld en is het weer niet klantvriendelijk?

Reputatie 7
Badge +7

Misschien moeten ze er bij Ziggo eens voor zorgen dat de Radio gewoon eens blijft werken en niet na een bepaalde tijd terug springt naar een TV zender.

En sowieso zet ik mijn TV uit als ik radio luister.

Dat is denk ik wel belangrijker dan een “screensaver” of mis ik iets.

Dat kan best zo zijn. Daar is ook een topic over. Ik zou daar de opmerking plaatsen. Het terug springen kan komen door twee zaken. De ingestelde timeout. Of een haperende internet verbinding. Dat laastste wordt gefixt. De timeout zou ik ook zelf moeten opzoeken of die instelbaar is of vast op 4 uur ofzo staat

Reputatie 7
Badge +7

#4 Zwart scherm !

Harm

waar zou het geluid van de radio weg komen als het via de next gaat( ik denk van de tv dus kan deze niet uit! )

Ik zie een gedachte/lees fout hier. Scherm uitzetten van een tv is niet hetzelfde als de tv uitzetten.

Mijn tv kan het scherm niet op commando uitzetten. Wel kan ik instellen dat als ik een radio kanaal kies op de tv, ik mijn scherm uit wil laten gaan. Dat is een power save setting.

Dat het een radio kanaal is van de Next weet mijn tv niet en blijft lekker aan.

Het is dus goed mogelijk om het scherm uit te zetten maar de tv aan te laten.

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn ook nog een hoop verrassings zenders. Alleen een icon zonder zinnige naam. Die zijn ook heel lastig via Voice Command aan te roepen. Er is nog genoeg te doen. Simpel alle radio stations een nummer erbij geven kan al een hoop helpen. Niet fancy, werkt wel als VC het niet toelaat. Die nummers ken je na een poosje wel uit je hoofd.

Reputatie 5
Badge +3

ook nr twee en de poll gedaan

Reputatie 2

@Anne B Ziggo 

Bij “Keuze 3: Pulserend met infobalk” 
Staat Pulserend, maar het enige wat ik zie is een lopende titelbalk onderin.
Heb ik iets gemist, of is de titel misleidend?

Zie het verschil ook niet. 

Reageer