Radio op de Next: welke screensaver kies jij? Beslis mee!

• 24 januari 2020
  • 156 reacties
  • 16741 keer bekeken

Toon eerste bericht

156 Reacties

Reputatie 4
Badge +5

Uit persoonlijk oogpunt zou ik zeggen 2.

Helemaal zou het mooi zijn als er in het menu een optie was op hierin 3 keuzes te kunnen maken. Zo is er voor elke gebruiker wel wat wils:wink:

Reputatie 6
Badge +1

Ik vind #2 optimaal

Optie 2 vind ik de mooiste. Mooier zou zijn hierbij ook een logo te tonen. Eventueel een “gedimde” versie zodat deze net als de tekst niet te fel is.

Reputatie 1

Optie #5 gekozen :-)

3 opties:

1. uit
  2. zwart scherm
  3. optie 2 (Datum, tijd en programma informatie)

Dit zou mijn keuze zijn: https://www.plane9.com/

@c-w schreef: “Ik ga ervan uit dat het analoge radiosignaal gewoon nog beschikbaar blijft en dat ik mijn huidige apparatuur niet hoef te vervangen.”

Tot 01-01-2021 heeft Ziggo nog een ontheffing van de Commissariaat voor de Media om analoge radio zonder analoge TV uit te zenden, omdat dit niet standaard afzonderlijk mag.
Analoge TV wordt ook dit jaar regio voor regio afgeschakeld.

Ik verwacht dan ook dat Ziggo voor het einde van het jaar de analoge radio afschakelt.

Deze frequenties zitten nu ook op de plaats waarbinnen Docsis (signaal via de coax) dezelfde frequenties zitten om de uploadsnelheid van het internet te verhogen en die gaan in de toekomst zeker omhoog.

Heb je de Mediabox Next en luister jij wel eens naar de radio? De één is het nog nooit opgevallen en bij de ander is het een doorn in het oog. We hebben het hier natuurlijk over de screensaver. Geef daarom nu jouw voorkeur door en stem vandaag nog! 

Welke screensaver spreekt jou het meeste aan en waarom?  Vul de poll in en laat een reactie achter.

Keuze 1: Doorlopende infobalk
Keuze 2: Datum, tijd en programma-informatie
Keuze 3: Pulserend met infobalk
Keuze 4: Zwart beeld

Beslis mee!

De oranje cirkels van de screensaver storen mij; hebben anderen dit ook?” of “Zo rustig als de muziek is op de zender Classic FM, zo onrustig is de screensaver.

Dit soort reactie zien we geregeld voorbij komen op de Ziggo Community. Daarom laten we aan jou de keus. Zijn er voldoende stemmers en komt er een duidelijke voorkeur uit? Dan doen we ons best de screensaver dit jaar in één van de updates mee te nemen. 

Keuze 1:  Doorlopende infobalk

Keuze 2: Datum, tijd en programma informatie

Keuze 4: Volledig zwart beeld

Welke screensaver spreekt jou het meeste aan en waarom? Vul de poll in en laat een reactie achter.

Keuze 1: Doorlopende infobalk
Keuze 2: Datum, tijd en programma-informatie
Keuze 4: Zwart beeld

Keuze 2 zeer overzichtelijk voor jong en oud

Het is gewoon overzichtelijk voor jong en oud niet te veel poes pas ouderen worden er anders gek van

en zij gauw geneigd om alles over te slaan als het niet duidelijk is

Zijn allemaal wel erg simpel. Ik luister maar zelden radio, heb mijn favoriete muziek op stick staan. Te veel gelul en reclames en reclames bij radio en tv.

Reputatie 1

Ik zet mijn tv scherm uit als ik naar de radio luister. Met spraak besturing heb ik geen  tv-scherm nodig.Iedere screensaver vind ik irritant. Bij de Horizon -box hoefde het scherm ook niet aan.Belachelijk  dat dit bij de Next wel zou moeten.

@Fonzie 1 “Belachelijk dat dit bij de Next wel zou moeten.”

Als je geen aparte geluidsinstallatie hebt of kunt betalen, moet de TV wel aan blijven staan om radio te kunnen luisteren via de Next en de TV, dat was ook met de Mediabox XL zo.

Heb je de Next direct aangesloten op een versterker of soundbar dan hoeft de TV helemaal niet aan te blijven, er staat nergens dat dat moet.

Reputatie 1
Badge +2

Gewoon zwart. Als ik radio luister hoef ik daar geen beeld bij te hebben. Als ik wil weten waar ik aar luister vraag ik het wel aan Google home. 

Kiezen is heel mooi 👊👍Maar wanneer de uitvoering hiervan ?

Of is het puur ter infos en kijken hoeveel mensen er op reageren? 

Ik ben benieuwd..

Een zenderlogo is het eerste waar men naar kijkt, datum en de tijd gaat na een lange duur vervelen.

Reputatie 7
Badge +7

Het topic gaat over een screensaver. Als die meer en meer info moet tonen dan is het een ander onderwerp. Zeg maar "gewone" functionaliteit die je wilt zien als je geen screensaver insteld. Die blokjes vervelen ook snel als er helemaal geen screensaver zou zijn nu.

Maar dat is een ander onderwerp.

Ik ben nog steeds voor een keuze die al vaker herhaald is. 

Screensaver keuze tussen: Uit, Zwart, #2.

Door sommigen optie #5 genoemd.

Het maakt mij ook niet uit dat de andere keuzes er ook zijn. Zolang er maar een keuze is.

Daarna komt de volgende poll. Hoelang moet het duren voordat de saver actief wordt. 3, 10, 30, 60 sec?

Ik geef maar vast een opzetje indien dit vergeten is.😁

Ook daar meerdere keuzes graag. Een ieder wil iets anders. De keuzes kunnen dan ook eenvoudiger. De saver voorbeeld keuze wordt dan: zwart of #2. En bij de tijd komt de keuze "nooit". Dan is het logisch. In ieder geval voor mij.

Ik ben benieuwd in welke 4.2x versie van de software dit te zien is.

Misschien moeten ze er bij Ziggo eens voor zorgen dat de Radio gewoon eens blijft werken en niet na een bepaalde tijd terug springt naar een TV zender.

En sowieso zet ik mijn TV uit als ik radio luister.

Dat is denk ik wel belangrijker dan een “screensaver” of mis ik iets.

Reputatie 7
Badge +7

Misschien moeten ze er bij Ziggo eens voor zorgen dat de Radio gewoon eens blijft werken en niet na een bepaalde tijd terug springt naar een TV zender.

En sowieso zet ik mijn TV uit als ik radio luister.

Dat is denk ik wel belangrijker dan een “screensaver” of mis ik iets.

Dat kan best zo zijn. Daar is ook een topic over. Ik zou daar de opmerking plaatsen. Het terug springen kan komen door twee zaken. De ingestelde timeout. Of een haperende internet verbinding. Dat laastste wordt gefixt. De timeout zou ik ook zelf moeten opzoeken of die instelbaar is of vast op 4 uur ofzo staat

Optie 2. Helemaal zwart

Herstel optie 4 Helemaal zwart..Stoor me heel erg aan oranje bal.

Ik heb een soundbar en zet met de afstandbediening gewoon de TV uit. Als ik van zender wil wisselen zet ik de TV even aan. Van je meest gebruikte radiozenders weet je op een gegeven moment het kanaalnummer wel uit je hoofd.

Van je meest gebruikte radiozenders weet je op een gegeven moment het kanaalnummer wel uit je hoofd.

@Gerard Woutersen 

Dit Topic gaat over de Mediabox Next. Die heeft geen kanaalnrs voor Radio zenders.

Badge

Keuze 2 net op gestemd. Is duidelijk, niet storend. Wel achtergrond zwart laten.

#4 Zwart scherm !

Bespaart mij een handeling ik zet nu het TV scherm uit.

Harm

waar zou het geluid van de radio weg komen als het via de next gaat( ik denk van de tv dus kan deze niet uit! )

Zal wel aan mij liggen maar ik snap het radio luisteren via de TV niet echt en gebruik het dus ook nooit.

Heel ouderwets heb ik nog een echte radio en de coax-kabel van decoder doorverbonden met de tuner daarvan.

Wat ik wel jammer vind is dat de Mediabox Next niet gewoon los aan te schaffen is, zoals de Humax decoder/recorder die ik nu naar alle tevredenheid gebruik.

#4 Zwart scherm !

Bespaart mij een handeling ik zet nu het TV scherm uit.

Harm

waar zou het geluid van de radio weg komen als het via de next gaat( ik denk van de tv dus kan deze niet uit! )

Wat dacht je van een versterker of een soundbar die ook aan de Next zit via een optische kabel?

Of een versterker die via HDMI aan de Next zit en vanuit de versterker met HDMI naar de TV als er beeld nodig is om naar te kijken.

In beide gevallen kan de TV uit.

Reageer