1
Vraag
2
Reacties
Fonzie 1

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Radio luisteren met Mediabox Next

Heb sinds 2 dagen de Next. Een super box vergeleken met mijn oude XL. Twee dingen mis ik. Dat is een display op het apparaat zelf met een aanduiding waar je naar kijkt of luistert en de mogelijkheid de Next aan te zetten zonder dat het tv scherm aangaat. Dat lukte wel met mijn oude box. Je kunt het tv scherm wel weer uitzetten als de radio speelt.Toch vind ik dit omslachtig. Heeft iemand een oplossing?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Fonzie 1
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Juist de spraakbesturing van de nieuwe box werkt geweldig en die zorgt ervoor dat je het tv scherm eigenlijk niet nodig hebt om de radio te bedienen. Daarom is het zo jammer dat men bij de ontwikkeling hier niet aan gedacht heeft. Gewoon een extra toets op de afstandsbediening die het aangaan van het tv scherm tegenhoudt. Nu heb ik een schakelaar gemonteerd aan het aansluitsnoer van de tv. De Samsung tv staat nu niet meer standby. Het tv scherm kan ik niet op een andere manier helemaal uitzetten. Wel een beetje primitief maar het werkt.

Bekijk in context

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja, dat kan, net als eigenlijk met elke decoder/ontvanger/mediabox, maar dan dient deze wel te worden aangesloten op een versterker/receiver/soundbar o.i.d.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ronald Ziggo wrote:
Hallo allemaal,
Dit probleem komt voornamelijk door signaal problemen van bepaalde radio zenders.Als een radio zender een hickup heeft in het signaal, dan schakelt de Next automatisch naar de tv.
Zouden jullie eens kunnen kijken of het op andere radio zenders hetzelfde is? En ondervinden jullie ook problemen met tv signaal op sommige zenders?Ik zou dan graag weten welke radio zenders en/of televisie zenders er problemen hebben.
Gr, Ronald

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/mediabox-next-radio-39144?postid=393149

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nee, nog niet, maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
De Next is nog jong.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Er zit geen display in de Next, enkel wat indicatie leds .

Front Panel and Remote support:
- LEDs for Power, Record, and Remote Activity
- RF4CE and Bluetooth® wireless interfaces
- IR remote control sensor
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Fonzie, dit was ook al mijn vrees voordat ik de Next zou krijgen. Sinds donderdag heb ik 'm en ja, dezelfde ervaring als jij! Uiteraard heb ik dit meteen telefonisch gemeld bij de Ziggo helpdesk, om dit terug te melden aan hun softwareontwikkelaars. En zoals Bert zegt, wie weet in de toekomst, en dus maar duimen!
Fonzie 1
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Juist de spraakbesturing van de nieuwe box werkt geweldig en die zorgt ervoor dat je het tv scherm eigenlijk niet nodig hebt om de radio te bedienen. Daarom is het zo jammer dat men bij de ontwikkeling hier niet aan gedacht heeft. Gewoon een extra toets op de afstandsbediening die het aangaan van het tv scherm tegenhoudt. Nu heb ik een schakelaar gemonteerd aan het aansluitsnoer van de tv. De Samsung tv staat nu niet meer standby. Het tv scherm kan ik niet op een andere manier helemaal uitzetten. Wel een beetje primitief maar het werkt.
Nicoris

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb sinds een week een Mediabox next welke zeer goed functioneert.
alleen als ik de radio gebruik dan schiet ie een na een tijdje over naar de tv kanalen .
Ik heb de eco stand uit staan.

Wat kan dit zijn ?

Groet

Nico
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Fijn te horen dat de Next goed bevalt.

Je zou even kunnen proberen de Standbye op Hoog te zetten en dan nog eens te proberen met de Radio.
Schiet hij dan weer terug dan en je geeft weer hier in dit topic een melding, zal een moderator je tip doorgeven aan Ziggo, dan kan er een klein foutje in het systeem zitten.
Nicoris

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik dacht dat gedaan te hebben maar ik ga vanavond gelijk kijken , dank
stacey98

Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Kun je ook radio luisteren op de mediabox next zonder tv?
Nicoris

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit zijn de instellingen zoals ze staan......de radio schakelt na een paar uur automatisch over naar tv.....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja, dat kan, net als eigenlijk met elke decoder/ontvanger/mediabox, maar dan dient deze wel te worden aangesloten op een versterker/receiver/soundbar o.i.d.
stacey98

Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Bedankt Willem, dan is het probleem opgelost.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan stacey98 en veel succes.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Willem-A wrote:
Ja, dat kan, net als eigenlijk met elke decoder/ontvanger/mediabox, maar dan dient deze wel te worden aangesloten op een versterker/receiver/soundbar o.i.d.

Maar je moet toch eerst de tv aanzetten om de radio app te selecteren? Als je ten minste, net als ik, de spraak commando functie niet kunt (Logitech ab) of wilt (principes) gebruiken...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ricardo Ehv

ja, in dat geval wel even. Maar de Tv hoeft niet aan om naar de radio te luisteren. Echter heeft de Next geen display, dus ook dan zullen er mensen zijn die even de Tv aan zetten voor de zender aanduiding.
stacey98

Level 6
  • 164Posts
  • 3Oplossingen
  • 29Likes
Willem en Ricardo hartelijk dank voor de snelle reactie.
Het is me helemaal duidelijk..
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag stacey98

wederom graag gedaan. Gaat vast lukken. Ik weet inhoudelijk niet zoveel van de Next, maar daarover lopen al een aantal topics en zijn er mensen die je daar dan weer beter mee kunnen helpen. Ik slaap alleen met Humax modellen... :wink::blush:

Maar wat dit betreft gaat het zeker goed komen.

Fijne dag en veel plezier van de Next.
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
stacey98 wrote:
Kun je ook radio luisteren op de mediabox next zonder tv?

Nee! Je moet eerst de tv aanzetten om vervolgens de radio app te selecteren. Dat vind ik dus een van de grote manco's van de Mediabox Next. Itt de Horizon Box, daar kon je gewoon het zendernummer van de radiozender ingeven zonder de tv aan te hoeven zetten. Dit punt heb ik al eerder aangekaart in een topic en bij Ziggo.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Ricardo Ehv

dat heb ik inderdaad gezien. Maar er zijn toch al berichten van mensen die de radio luisteren zonder daarbij de Tv te blijven gebruiken. Verder ga ik de discussie maar niet aan, niet omdat ik die uit de weg wil gaan, maar omdat ik te weinig weet van de Next. Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic