Radio bediening Next totaal onvoldoende

• 17 mei 2019
  • 8 Reacties
  • 429x Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
Ik heb de Next op mijn receiver aangesloten. Bij de Mediabox XL kon ik de box aanzetten, het betreffende radio kanaal kiezen en luisteren. De TV kwam daar niet aan te pas.
Nu moet de TV wel aan om een zender te kunnen kiezen.
En dan de manier waarop je die zender moet kiezen. Als je houdt van Xite kanalen moet je 11 keer naar beneden.
Kortom: radio knop op de afstandsbediening en/of radio kanalen weer met een nummertje kunnen kiezen.
De huidige werkwijze is een enorme achteruitgang t.o.v de MB XL. 😣

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kan het handmatig kiezen van een radiostation omzeilen door een spraakcommando in te geven aan de Next. Helaas heeft de Next geen ledschermpje, zodat je het gekozen radiostation inderdaad pas kan zien wanneer je tv aanstaat.
Reputatie 5
Badge +1
Je kan het handmatig kiezen van een radiostation omzeilen door een spraakcommando in te geven aan de Next. Helaas heeft de Next geen ledschermpje, zodat je het gekozen radiostation inderdaad pas kan zien wanneer je tv aanstaat.
Dat kan wel. Maar probeer maar eens "Radio Utrecht" te kiezen. Of "Xite 60s & 70s".
Echt. die kanaalnummers moeten weer terugkomen. Zo werkt het niet.
Bedankt voor uw reactie.🎈
Reputatie 7
Badge +4
Radio Utrecht heet officieel Radio M Utrecht en die voicecall blijkt wel te werken.
Het oproepen van het andere door u genoemde radiostation zal ik nog laten onderzoeken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb de Next op mijn receiver aangesloten. Bij de Mediabox XL kon ik de box aanzetten, het betreffende radio kanaal kiezen en luisteren. De TV kwam daar niet aan te pas.
Nu moet de TV wel aan om een zender te kunnen kiezen.
En dan de manier waarop je die zender moet kiezen. Als je houdt van Xite kanalen moet je 11 keer naar beneden.
Kortom: radio knop op de afstandsbediening en/of radio kanalen weer met een nummertje kunnen kiezen.
De huidige werkwijze is een enorme achteruitgang t.o.v de MB XL. 😣

Heb ik ook al in een eerder topic gemeld. Helemaal mee eens. Niet alle vooruitgang is een verbetering😉
Badge
Inderdaad de next box werkt prima, maar de radio is niet handig. Ziggo zal analoge tv en radio uitschakelen op termijn. Je hebt dan de box nodig om radio te luisteren, maar als je daar voor de tv aan moet hebben is geen vooruit gang maar achteruit gang. Probeer maar eens de lokale radio op te roepen, gaat je niet lukken, bij alle radio zenders staat lokale radio. Geen idee welke is.......

Je zou bijvoorbeeld weer met de kanaal nummers kunnen gaan werken, dan zou je een lijstje met zenders en kanaalnummers erbij kunnen hebben en dan het kanaalnummer tegen de box zeggen.

Het radio gebeuren kan in mijn ogen nog beter uit gewerkt worden
Badge +3
Je kan ook de Ziggo Go app gebruiken om de gewenste zender te selecteren.
Badge
Zitten daar dan ook de radio zenders in ??? Volgens mij niet.
Reputatie 3
Badge +1
via de site is het wel mogelijk een overzicht te zien en dus te printen van de beschikbare radiozenders. Maar inderdaad als je tv uit staat en bijvoorbeeld via optical kabel luistert via een soundbar of receiver je niet kan zien naar welke zender je luistert.

FredSr.