FrankVersluis

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Programma RTL omtrent Corona maatregelen niet beschikbaar via Replay

In het programma Beau van donderdag jl 18 juni zat een discussie over de juistheid van de coronamaatregelen met oa Willem Engel en Ernst Jansz. Dit wilde ik terugkijken, maar als ik dat met replay tv via mijn Mediabox (next) doe, ontbreekt precies dat deel van het programma. Het is "vervangen" door een extra reclame blok.

Dat riekt naar censuur.

Hoe kan dat? Wie is daar verantwoordelijk voor? Waarom is dat gedaan?

Overigens heb ik het bewuste onderdeel wel via Ziggo Go kunnen terugkijken. Prettig, maar het verschil tussen deze platforms (die dezelfde content aanbieden, althans dat dacht ik) vind ik zo mogelijk nog vreemder dan mijn eerste vraag.

Kijk vol verwachting uit naar verklaring 

Groet

Frank Versluis 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HansV1

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dit is een beslissing geweest van RTL4 die de herhaling op TV heeft gecensureerd

 

Online op RTL XL is wel de hele aflevering te zijn. Het stuk met Willem Engel staat overigens ook op YouTube: 

Vriendelijke groet, Hans

Bekijk in context

6 Reacties 6
HansV1

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dit is een beslissing geweest van RTL4 die de herhaling op TV heeft gecensureerd

 

Online op RTL XL is wel de hele aflevering te zijn. Het stuk met Willem Engel staat overigens ook op YouTube: 

Vriendelijke groet, Hans

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hans, bedankt voor je reactie.

Ik had het fragment idd ook al op YouTube gezien. Zal wellicht ook verwijderd worden...

Weet je ook hoe het komt dat het bewuste gedeelte wel via Ziggo GO te zien is? Of is/was dat een foutje?

En is ergens uitleg of een verklaring van RTL te vinden?

 

Groet 

Frank 

HansV1

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat Ziggo GO gewoon de online versie volgt

Waarom het is verwijderd, misschien was Beau niet zo blij met zijn eigen inbreng in deze discussie maar waarschijnlijker is de geheime afspraak die de Nederlandse omroepen hebben om tegengeluiden tegen Corona-maatregelen te censureren. Een heel scala aan deskundigen die bij elkaar hun sporen wel hebben verdiend worden in het verdomhoekje geplaatst en krijgen niet de kans hun mening te verkondigen. Ook de schrijvende pers doet hier aan mee. 

Inmiddels is de 1.5 m buiten een grote grap geworden. Niemand ziek na de damdemonstratie en op Schiphol doen ze er ook niet aan. 

Vriendelijke groet, Hans

FrankVersluis
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hans, wederom bedankt voor je reactie. 

Blijkbaar ken je de werkelijke reden feitelijk niet, want je geeft je eigen kijk op deze zaak.

Die laat ik voor jouw rekening.

Groet

Frank

HansV1

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Klopt de werkelijke reden kent alleen RTL4. Maar dat ze dan zo dom zijn om het online wél te laten staan...dat toont aan dat er iig geen storing was. 

Het is net als met de damdemonstratie. Burgemeester Halsema vindt het prima want het gaat tegen een politiek onderwerp dat bij Groen Links goed scoort. Vandaag is het Corona-protest opnieuw verboden door Halsema. 

Meten met twee maten toch?

 

Vriendelijke groet, Hans

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Goede zaak dat het verboden werd. Oproepen tot dergelijke zaken, maar zich natuurlijk niet verantwoordelijk achten voor de eventuele gevolgen. Hij heeft vast geen geliefden zien sterven aan dit rot virus… En de mensen die er toch heen gingen (Den Haag) waarschijnlijk ook niet. Dat laat ook meteen zien hoe vreselijk dom mensen kunnen zijn…..

Uitgelicht topic