Beantwoord

programma informatie niet beschikbaar op de Mediabox Next

  • 18 mei 2019
  • 30 Reacties
  • 1702x Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo
Heb nu ook de mediabox next die van mij een dikke 10 krijgt.
Wat ik alleen niet kan vinden is de info over een programma dus de hele tekst die uitgerold wordt.
Voorheen met de mediabox XL was dit wel te zien.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Alvast bedankt
icon

Best beantwoord door heinamstel 18 mei 2019, 13:02

Werkt idd bedankt voor het voor het meedenken👏
Bekijk origineel

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Gewoon op een programma staan dan op OK klikken en je krijgt de informatie.
Reputatie 6
Badge +14
@Dave- ook bij mij is erop de ouwe trouwe XL geen programma informatie beschikbaar sinds een aantal dagen. Mogelijk heeft dit te maken met de storingen van afgelopen week?
Misschien is dit een aandachtspuntje voor de moderators om door te zetten naar de verantwoordelijke afdeling.
Reputatie 7
Badge +24
Klopt de stiring os een probleem je kan even de next en modem opnieuw opstarten.
Reputatie 6
Badge +14
@Dave- Zojuist hier alles opnieuw opgestart, maar de programma informatie (op de XL) blijft hardnekkig ontbreken. Of zich dit plaatselijk of landelijk voordoet weet ik niet. Er komen daarvoor te weinig meldingen op het forum voorbij. Daardoor blijf ik bij mijn vorige reactie.
Uiteraard kan, op het moment dat hier de Next en andere zaken worden geactiveerd, genoemd euvel zijn verholpen. Afwachten dus.
Reputatie 7
Badge +24
@KBX458 Het is sinds vorige week een landelijk probleem Ziggo is er mee bezig en de MBXL heeft er ook last van
Reputatie 6
Badge +14
Thanks voor de info.👍
Reputatie 1
Badge
Werkt idd bedankt voor het voor het meedenken👏
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Zelfs na het stroom er af te halen.
Reputatie 7
Badge +25
Dit is geplaatst
Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Zelfs na het stroom er af te halen.
Dit is geplaatst in een topic over de next box, heb jij die ook?
Dit is geplaatst

Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Zelfs na het stroom er af te halen.Dit is geplaatst in een topic over de next box, heb jij die ook?


Jep
Reputatie 7
Badge +25
Bas de next geeft wat minder info, kijk eens hier.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-programma-informatie-40410
Bas de next geeft wat minder info, kijk eens hier.
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-programma-informatie-40410


Daar gaat het niet om. Ik heb ook bij verschillende kanalen en de tv gids dat er sinds kort bij staat dat er geen informatie beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +24
@BasVerhelst
Heb je dit probleem nog steeds of reeds verholpen.

Als er staat geen programma gegevens beschikbaar, dan is er geen informatie, daar kan Ziggo niks aan doen, dit is wat de omroepen doorgeven voor de Electronische Programma Gids (EPG)
Reputatie 7
@BasVerhelst
Ik heb jouw verbinding uitgelezen en ik zie dat je gebruik maakt van een eigen router.

Heb je toevallig ook nog een eigen DNS server ingesteld in je router? En kun je deze ook eens aanpassen naar een Ziggo DNS om te testen of de programma informatie dan wel beschikbaar is? Wellicht moet je de Mediabox Next nog wel even resetten voordat alle informatie daarna beschikbaar is.

Ik zie graag je reactie tegemoet met de uitkomst van de test.
@BasVerhelst
Ik heb jouw verbinding uitgelezen en ik zie dat je gebruik maakt van een eigen router.

Heb je toevallig ook nog een eigen DNS server ingesteld in je router? En kun je deze ook eens aanpassen naar een Ziggo DNS om te testen of de programma informatie dan wel beschikbaar is? Wellicht moet je de Mediabox Next nog wel even resetten voordat alle informatie daarna beschikbaar is.

Ik zie graag je reactie tegemoet met de uitkomst van de test.


Hoi Serkan,

Dat lijkt mij sterk want ik heb geen eigen router haha. Er staat een nieuwe modem van jullie (weet zo even niet het typen ben op dit moment niet thuis).

Dit heeft altijd gewerkt en sinds ik denk een week geeft hij bij sommige kanalen en de tv gids geen info beschikbaar.
Reputatie 7
@BasVerhelst
Ik zie toch iets aangesloten op je modem, want ik zie 9 'bekabelde verbindingen' en zoveel poorten heeft ons modem niet 😉. Is de Ubiquiti dan een switch?

@BasVerhelst

Ik zie toch iets aangesloten op je modem, want ik zie 9 'bekabelde verbindingen' en zoveel poorten heeft ons modem niet 😉. Is de Uniquiti dan een switch?


Ubiquiti is een AP. 1 kabel gaat rechtstreeks naar boven voor mijn PC en eentje in een PoE adapter voor de AP.

Reputatie 7
@BasVerhelst
N.a.v. ons telefoongesprek is je TV-gids weer zichtbaar. Het lijkt er nog steeds op dat de Ubiquiti er wat mee te maken had, maar wat precies, weten we eigenlijk nog steeds niet.

Je weet me te vinden als ik je weer in het vervolg kan ondersteunen 😉!
@BasVerhelst
N.a.v. ons telefoongesprek is je TV-gids weer zichtbaar. Het lijkt er nog steeds op dat de Ubiquiti er wat mee te maken had, maar wat precies, weten we eigenlijk nog steeds niet.

Je weet me te vinden als ik je weer in het vervolg kan ondersteunen 😉!


Top! Hartstikke bedankt 🙂
Hallo, ik heb ook vaak problemen met de EPG waar bij veel programma's 'Geen informatie beschikbaar' wordt vermeld. Daardoor is het niet mogelijk om vooruit te programmeren als je een paar dage/weken afwezig bent. Dat is dus in vergelijking met de Horizon helemaal een ernstig gemis. Daar kon je handmatig een opname toevoegen op datum/tijd/zender.
Deze optie zou op de Mediaboxt Next gewoon mogelijk moeten zijn vind ik.
Reputatie 7
@paulvandun
Ik zie dat je draadloos verbonden bent met de Mediabox Next. Wat is de signaalsterkte van je verbinding als je het controleert?
@paulvandun

Ik zie dat je draadloos verbonden bent met de Mediabox Next. Wat is de signaalsterkte van je verbinding als je het controleert?

@Serkan Ziggo Hallo Serkan, ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'draadloos verbonden'. Mijn mediabox Next hangt met een utp kabel aan mijn Ziggo Accespoint en deze hant weer met utp aan het modem. Dat lijkt mij toch een Ethernet verbinding? De test en verbinding zijn erg goed/hoog.
Reputatie 7
@paulvandun
Vreemd! Heb dan mogelijk verkeerd gekeken, want nu zie ik inderdaad 2 TP-Link apparaten en daar achter nog de Mediabox Next zoals je omschrijft met UTP verbonden.

Ik krijg stiekem wel het gevoel dat het met de TP-Link accespoints te maken heeft. Kun je dan toch eens een draadloze connectie maken met het modem zelf en dan opnieuw testen of hij de programma informatie ophaalt?
@BasVerhelst

N.a.v. ons telefoongesprek is je TV-gids weer zichtbaar. Het lijkt er nog steeds op dat de Ubiquiti er wat mee te maken had, maar wat precies, weten we eigenlijk nog steeds niet.

Je weet me te vinden als ik je weer in het vervolg kan ondersteunen 😉!


Ik heb EXACT hetzelfde probleem. Het heeft wel goed gewerkt maar nu, net als het voorbeeld, geen info beschikbaar op NPO1, NPO2 en SBS6. Ook ik heb een Ubiquiti AP (UAP AC LR)

@Serkan Ziggo Wat was uiteindelijk de oplossing? Ik heb alles al gereboot maar dat lost het probleem niet op.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
@hellRaver666
Heb je de mogelijkheid om een draadloze verbinding met ons modem te maken i.c.m. de Next en wil je eens testen of je TV-gids dan wel weer up to date is?

Reageer