Beantwoord

Profiel aanmaken met alleen radiozenders

• 16 juni 2019
  • 9 Reacties
  • 328x Bekeken

Reputatie 2
Het is mij tot op heden niet gelukt om een profiel te maken met alleen radiozenders.
Op de Horizon kon ik naast de TV zender ook de radio zenders vastzetten.
Ik neem aan omdat Radio nu op een andere manier geregeld is dit niet kan?
Of is er toch een mogelijkheid ergens verstopt ?

groet, Leo.
icon

Best beantwoord door Steefb 16 juni 2019, 13:18

Omdat de radiozenders nu in een app zitten, en dus geen kanaalnummers meer hebben is dat niet meer mogelijk .
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Omdat de radiozenders nu in een app zitten, en dus geen kanaalnummers meer hebben is dat niet meer mogelijk .
Reputatie 7
Het is inderdaad niet meer mogelijk. Geen verbetering dus t.o.v. XL. Als er wat verstopt is, dan zijn het wel de minimale wensen van de iets meer dan gemiddelde luisteraars.

In plaats dat radio via de Next een verbetering is geworden, is het een achteruitgang gebleken. Nu kom kom ik geen enkele zender/stream meer tegen, waarbij getoond wordt wat er te horen is. Was het op de XL al een magere vertoning, dan doet de Next het nu in Anorexia Optima Forma.

En er is zoveel meer wat je met radio/streaming kan doen. Lyrics tonen bij wat afgespeeld wordt, bijvoorbeeld. Misschien als de klimaatcrisis voorbij is? Of heeft Ziggo serieus wat in petto en is radio/streaming audio met een paar maanden 'the talk of the town'. Andere keuze dan afwachten hebben we niet, maar optimistisch ben ik zeker niet.

@Ziggo Community , pak die handschoen op zou ik zeggen.
Met Voice Control Radio Zenders oproepen, gaat het best aardig, leerde ik.
Eigenlijk makkelijker. Miscchien even oefenen.

TV hoeft niet aan.
Er moet wel een, evt aparte extra - Audio link zijn van Next naar Versterker/Receiver/Soundbar, als de Audio link voor de TV het niet doet met de TV uit. (HDMI-ARC, optisch of analoog).
Moet bv kunnen met Analoog uit van de Next mbv Mini-jack kabel naar Tulp.
Verder allerlei andere opties om te bekijken. Zoals voor altijd Audio buiten TV om.
Bv optisch van Next gebruiken ipv van die van de TV.
Etc, etc.

Het is maar net hoe je boel nu hebt aangesloten, wat je wilt bereiken en hoe je dit het beste kunt doen.
Reputatie 2
Duidelijk mensen, vooral het laatste stuk, heb idd de keuze uit een Mr Handsfree Wifi speaker of mijn BlauweStralen bakkie, wel even mijn vrouw uitleggen dat ie dan van de CEC af moet, dat wordt nog wat.

En eigenlijk is dat ook een beetje de strekking van eerdere opmerkingen, en een beetje het manco.
Ik tracht ten alle tijden zaken door te spelen en duidelijk te maken aan Ziggo als iets beter kan, maar hier gaat men wat te ver richting de 'nerds' zeg maar.
Men verwacht dat de hedendaagse klant behoorlijk wat verstand heeft van elektronica, vooral omdat men 'de boel nu een beetje overneemt' qua aansluitingen.
Ik vind het wel leuk tot op zekere hoogte, omdat ik het snap, maar zie het mijn vrouw nog niet uitleggen, laat maar, ik doe het wel op een andere manier zal het antwoord zijn.

Wat ik wel raar vind is dat omdat de Horizon nog wordt ondersteund de radiozenders er nog wel zijn, zou men dat in de Next anders groeperen/binnen laten komen dan?
Het zou zoveel makkelijker zijn om het weer op die manier te krijgen toch?
Reputatie 2
Toch nog even hier op zitten broeden.
Al die knoppen om ergens te komen, want, wat blijkt, de microfoon doet niet alleen TV zenders, maar ook Radio, komt dat even goed uit, want mijn vrouw kent al haar favoriete zender uit haar hoofd, nu hoeft ze het alleen maar te roepen!
Volstaat voorlopig.
Reputatie 2

Ik vermoed dat het in/op de achtergrond nog steeds op dezelfde manier werkt, per slot van rekening werkt de Horizon nog op de oude manier, lijkt me sterk dat er 2 systemen naast elkaar draaien die beide boxen muziek sturen...
Reputatie 7
Badge +35
*** mogelijk niet juiste info verwijderd***
lijkt me sterk dat er 2 systemen naast elkaar draaien die beide boxen muziek sturen...

Net als de TV Zenders zitten de Radio Zenders als digitale Broadcast Streams op de Ziggo kabel.
Dat is voor een aangesloten MBXL of Next gelijk. De Gidsen verschillen.

De Radiozenders worden niet meer als zender in de Gids vertoond op de Next. Voor de introduktie van de Radio App was dat nog wel zo. Alles werkte zoals op de MBXL.
Ik ga er vanuit dat de App de audio streams van de kabel pakt en geen gebruik maakt van alternatieve Audio streams via Internet. Dit is giswerk!
Te testen door de netwerkverbinding van de Next te verbreken tijdens het luisteren naar een Radiozender.

Voice Control als alternatief voor het intikken van een kanaalnr is m.i. een charmante oplossing voor naar de Radio luisteren zonder de TV aan te hoeven zetten.
Het zou zelfs kunnen zijn dat het intikken van het kanaalnr van een Radiozender ook nog werkt, ook al wordt die niet meer in de Gids vertoond. Opnieuw: giswerk & vermoedelijk niet het geval.

Met @AoxoMoxoA eens dat Radiozenders er maar een beetje bijhangen.
Meer vertoonde Info zou welkom zijn. Omdat er geen display op de Next zit, heb je daar helaas niks aan als je zonder de TV te gebruiken ergens naar luistert.
Reputatie 2
Hoi Hanh, duidelijk en ik zie trouwens dat jij al eerder het over Voice Control had, of heb je dit later toegevoegd ? Ik maar denken dat ik dit zelf heb verzonnen ;-)
Bij mij is het ook veel giswerk, maar ja, als iets goed werkt zoals de Radio voorheen waarom dan wijzigen hè ? Omdat het APPwise gelikter er uit ziet, omdat het kan ?
Juist door de verbeterde favorieten, nu dus de profielen kan er juist veel meer, zonde dat men dit niet heeft gezien tijdens het ontwerp of erger nog, niet wilde.
Juist vanwege alle verbeteringen had ik meer verwacht van het Radio gebeuren.
Mogelijk dat de opties, vanaf het begin, live, opnemen etc nu juist in de weg zouden zitten als ze dit binnen het kanaalbereik gebeuren zetten.
Yap, allemaal weer giswerk, kan een MOD dit mogelijk door/voorzetten naar een ideeënbus ofzo ?