Vraag

Problemen na de laatste update

  • 15 mei 2020
  • 10 reacties
  • 880 keer bekeken

Na de nodige problemen gehad te hebben met de Horizon ben ik vol tevredenheid overgestapt op de Next. Helaas is daar na de laatste update verandering in gekomen.

Een van de problemen die mijn overstap heeft veroorzaakt was het niet opstarten van de Netflix en Videoland App. Tot de laatste update werkte het goed, zelden problemen. Na de laatste update is het weer regelmatig prijs en blijft de App hangen bij het opstarten.

Een ander probleem is dat na de laatste update het wiffi-signaal erg onstabiel is geworden en alle apparaten door het hele huis regelmatig eruit worden gegooid en opnieuw verbonden moeten worden. Soms heb ik zelfs het idee dat het complete lan netwerk onstabiel is. De ziggo-app op mijn PC (binnen mijn bedraad netwerk)wil regelmatig ook niet opstarten.

Dit geldt helaas ook voor mijn verbinding met mijn Next, regelamatig slecht signaal of geen, Maar ook regelmatig uitstekend.

Diverse keren alles opnieuw opgestart en zelfs teruggebracht naar fabrieksinstelling, maar niets helpt.

Kan het te maken hebben naar de omzetting naar IPv6?


10 Reacties

Reputatie 7
Badge +7

Als je een nieuwe connectbox hebt nu dan verdenk ik deze ervan dat je Wifi op een ander kanaal zit dan voorheen. Het kan ook heen en weer springen waardoor je soms goed en soms slechte ontvangst/verbinding hebt. Bedraad zou je daar geen last van moeten hebben.

Check eens met een wifi analyse tool op je telefoon wie er allemaal in de "lucht" zit en of er iemand op jou kanaal zit per ongelijk.

Kan ook op een laptop gedaan worden.

Ziggo en KPN strooien lekker rond met allerlei mesh systemen waardoor de beschikbare kanalen alleen maar minder worden.

Zie onderstaande plaatje bij mij binnen. Mijn ASUS AP wint nog maar of dit overal in huis ook zo is. En morgen er geen buurman verhuisd naar mijn vaste kanaal? Wie zal het zeggen.

 

Overschakelen naar 5G kan ook. Is nog lekker rustig.

 

Vrije kanalen heb ik gelukkig nog wel en meteen toegeëigend. Dus dat zal het probleem niet zijn. Ook geen nieuwe connectbox of andere hardware.

Buiten dat is het toch ook vreemd dat bijvoorbeeld de ziggo app op mijn bedraden laptop niet altijd werkt.

Ik heb de zelfde issue  kanaal 150 en 151 werken niet meer, ook beide  apps werken niet via de Next box kan nu alleen nog maar via mijn smart tv kijken op Netflix en Videoland.…

Hoop dat het snel opgelost wordt, was wel makkelijk via de Ziggo media bod Next.

Als er na een update van de Next vreemde issues zijn, dan is de eerste stap de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, meld het hier weer, dan kan een Ziggo moderator wat dieper in de systemen kijken.

@Danny M. 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Erg apart gisteren een paar keer de box uitgezet vanmiddag ook 2x  net om 23:30 nogmaals een poging en het werkt weer blijft het erg apart vinden.

Maar voor mij is het opgelost

@Danny M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 308000000 1 37 256 qam 131
2 372000000 1 37 256 qam 105
3 380000000 1 37 256 qam 106
4 228000000 -0.7 37 256 qam 121
5 236000000 -0.5 37 256 qam 122
6 244000000 -0.7 37 256 qam 123
7 252000000 -0.2 37 256 qam 124
8 260000000 0.2 37 256 qam 125
9 268000000 0 37 256 qam 126
10 276000000 0 37 256 qam 127
11 284000000 0.2 37 256 qam 128
12 292000000 0.5 37 256 qam 129
13 300000000 0.7 37 256 qam 130
14 316000000 1.5 37 256 qam 132
15 324000000 2.2 38 256 qam 133
16 332000000 2.2 38 256 qam 134
17 340000000 1.9 37 256 qam 135
18 348000000 1.9 37 256 qam 136
19 356000000 1.7 37 256 qam 137
20 364000000 1.2 37 256 qam 138


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 37.3 9837 0
2 Locked 37.6 8551 0
3 Locked 37.6 9202 0
4 Locked 37.3 16464 0
5 Locked 37.3 4872 0
6 Locked 37.3 6531 0
7 Locked 37.3 7910 0
8 Locked 37.3 10700 0
9 Locked 37.6 11054 0
10 Locked 37.6 12950 0
11 Locked 37.6 11998 0
12 Locked 37.3 10924 0
13 Locked 37.6 10435 0
14 Locked 37.6 9120 0
15 Locked 38.6 7440 0
16 Locked 38.6 9097 0
17 Locked 37.6 9644 0
18 Locked 37.6 9809 0
19 Locked 37.6 9143 12
20 Locked 37.6 9669 0

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 4.85 5120 64 qam 4
2 36000000 4.6 5120 64 qam 3
3 44500000 4.65 5120 64 qam 2
4 52000000 4.7 5120 64 qam 1


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
17/05/2020 10:37:7 notice LAN login Success;CM-MAC=xxxxx;CMTS-MAC=xxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/05/2020 22:21:47 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxx;CMTS-MAC=xxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
09/05/2020 19:13:21 notice LAN login Success;CM-MAC=xxxxx;CMTS-MAC=xxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
29/04/2020 09:17:50 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xxxxx;CMTS-MAC=xxxxx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Deze T3 time out komt hierna nog vaker voor

Hier zie ik niet direct grote problemen. @Danny M. 

Een enkele T3 per dag is geen probleem, dat is op 1 kanaal en je hebt er meerdere ter beschikking.

Is de Next direct verbinden met het modem?
Of zit er nog een apparaat tussen?
Hoe is de Next verbonden met het modem? Via wifi of met een netwerkkabel?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Wat IPv6 betreft zou je deze instelling kunnen veranderen, dat wil de verbindingen wel eens een stuk stabieler kunnen maken.

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Alles inmiddels zoals aangegeven geprobeerd, nu is netlix en videoland al een tijdje goed en heb ik hier geen problemen meer mee. Maar ik heb geen instelling aangepast, dus het lijkt mij wachten op de volgende problemen. Ik zal dan ook meteen weer naar de T3 meldingen gaan kijken.

Maar de wifi-verbinding is nog steeds heel onstabiel, schillende kanalen geprobeerd, wifi uitgeschakeld van de connectbox en een eigen router met wifi geplaatst, ook dit heeft niet geholpen.

Door diverse kanalen te proberen heb ik toch de omgevingsinvloeden uitgesloten?

Door een ander AP te gebruiken heb ik toch de hardware uitgesloten?

Wat houd ik nog over?

Reputatie 7
Badge +7

Bij de internet verbinding zie ik buiten een lagere Signaal/Ruis waarde geen gekke dingen. Wat er binnenkomt blijkt goed te zijn.

Dingen zo simpel afstrepen als je nu doet is te eenvoudig. Dan ga je er vanuit dat alle Wifi apparaten statisch staan ingesteld en dat doen ze niet vanuit fabrieks instelling.

Een extra Wifi router neerzetten en de Ziggo router aanlaten maakt het bijvoorbeeld erger in plaats van beter. Of je de Ziggo uit hebt geschakelt lees ik niet.

Ik weet ook niet wat er onstabiel is aan je Wifi. De signaal sterkte of de snelheid.

Voor de Next heb je aan een 20 Mbit/s genoeg. Dat is haalbaar met ongeveer iedere moderne standaard Wifi verbinding. 

Als je iets meer kunt zeggen over de Wifi verbinding dan kan dat helpen.

Gebruik je de 802.11A,B,G,N of AC standaard bijvoorbeeld. Dat maakt al veel uit.

Wat doet de speedtest?

Wat laat een wifiscan zien in jou omgeving?

Ik gebruik hiervoor onderstaande app maar er zijn er meer ook voor iPhone 

 

Reageer