Bjornricardo

Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Problemen geluid NEXT

vorige week bij verlengen de nieuwe Next ontvangen. Tegenover de Horizon is dit een enorme verbetering maar helaas heb ik opeens een nieuwe probleem dat ik bij de Horizon niet had

 

Mijn oude philips tv is aangesloten op nieuwe HW90r Samsung /harmon installatie via HDMI ARC, de HW90R is via optical kabel aangesloten op de NEXT maar helaas komt er geen geluid uit 😞

Iemand een tip hoe ik het anders zou kunnen aansluiten

Philips tv heeft maar 1 HDMI ARC en geen optical aansluiting. trouwens zodra ik de horizon aansluit met dit SETUP is er geen probleem

2 Reacties 2
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Waarschijnlijk  moet je iets in de tv setup aanpassen om  het geluid via de hdmi arc te verkrijgen.
Wellicht is de makkelijkste oplossing om de tv op een “gewone” hdmi poort met de next aan te sluiten en het geluid zal dan wel via de optical te horen zijn.

Bjornricardo
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Charleyr,

TV HDMI arc is actief, maar heb de tv diverse manieren al probeert aan te sluiten maar via de HDMi komt er geen geluid uit. Ook via optical cable zou ik verwachten dat er iets gebeurd maar helaas

via de horizon werkt alles prima.  ga ziggo vragen voor nieuwe Next wellicht is die defect

 

 

Uitgelicht topic