Beantwoord

Prachtig apparaat mediabox next maar lastige bediening voor ouderen.

• 27 mei 2019
  • 4 Reacties
  • 218x Bekeken

Zeker het gebruik van de radio is lastig. Waarom werkt gewoon het zendernummer intoetsen niet? Nu moet je eerst de tv aanzetten de button radio zoeken en dan met pijltjes toetsen je favorieten zender zoeken. Voice control ook al zoiets werkt goed als je hoog en helder Nederlands spreekt. Maar probeer maar eens met een zachte "G" zoals veel Limburgers hebben L1 Radio in te spreken. Hij herkent het echt niet.
Waarom kan dit niet gemakkelijke allemaal? We zijn allemaal geen nerds die het prachtig vinden om met moeilijk afstand bedieningen te spelen.
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 29 mei 2019, 15:09

Hey @janssenharrie. Ik moest stiekem even lachen toen ik dacht "in L1 radio zit helemaal geen G!" 😉.
Ik snap je punt overigens heel goed hoor. Maar je kunt ook gewoon naar de radiokanalen zonder vde voice control! In het menu - apps - radio. Dan zie je alle stations staan. En anders "radio" met voice control en dan heb je ook gelijk alle stations in de lijst op scherm staan 🙂. De radio zenders staan nu "simpelweg" niet meer op een kanaal, maar allemaal binnen de app.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Het is vergelijkbaar met voicecontrol op een TomTom;
men moet de commando's rustig en redelijk gearticuleerd uitspreken, dan werkt het perfect.
Men hoeft geen Nerd te zijn om dit onder de knie te krijgen.
Het is eerder een kwestie van oefening baart kunst.😉
Dat bedoel ik nu. Weet je wat iemand doet die 70 al gepasseerd is en met een zwaar accent praat die alleen overdag radio wil luisteren doet? Na 3 keer proberen stopt hij/zij en zet alles uit. En zucht een paar keer en zegt dan WAAROM ZO MOELIJK ALLEMAAL.
Reputatie 3
Badge +6
Is er geen mogelijkheid dat er rechtstreeks via de receiver, internet radio beluisterd kan worden. Ik gebruik de radio van de Next nooit, misschien handiger voor oudere mensen.
Reputatie 7
Hey @janssenharrie. Ik moest stiekem even lachen toen ik dacht "in L1 radio zit helemaal geen G!" 😉.
Ik snap je punt overigens heel goed hoor. Maar je kunt ook gewoon naar de radiokanalen zonder vde voice control! In het menu - apps - radio. Dan zie je alle stations staan. En anders "radio" met voice control en dan heb je ook gelijk alle stations in de lijst op scherm staan 🙂. De radio zenders staan nu "simpelweg" niet meer op een kanaal, maar allemaal binnen de app.