Pedro60

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Playstation 4 geen geluid wel beeld hdmi 2

Hallo Allemaal ,ik heb een probleem met geluid van nieuwe playstation4 op mijn nexbox hdmi2 geen geluid wel beeld.

Mijn tv is een samsung met aparte aansluitingen voor hdmi los van tv (zwart kastje met aansluitingen.

Hdmi 1 doet het wel tv geluid digitaal optisch hdmi 2 geen geluid … dit is aangesloten op sonos playbar via.optische uitgang geluid .

Help aub ik kom er niet uit dank je wel alvast vr Gr  Piet v

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Pedro60 en welkom op de Community,

Vervelend dat je het geluid van de Mediabox Next niet hoort via je Sonosspeakers! Wat @robbo zegt klopt, als je externe apparatuur aansluit dien je dat te verbinden via de HDMI ARC ingang van je tv en je audioapparatuur. 
Zorg er ook voor dat de ARC functie dan aanstaat. Op het moment dat het via HDMI ARC niet werkt, raad ik aan de instellingen van je Sonos apparatuur te controleren. Kijk dan welk audio formaat er gebruikt wordt (dolby digital, atmos /stereo 2.0 etc.) mogelijk dat dit problemen oplevert met de audio instelling van de Mediabox Next. Test anders ook of je geluid krijgt op het moment dat je de Next aansluit via een optische kabel.

Bekijk in context

3 Reacties 3
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Als ik ea goed begrijp..Je wilt het geluid via sonos  Moet bij de aangesloten bron  inz audio nog aangeven ingesteld  worden of dit evt via hdmi (arc )  moet gebeuren.??

Dus iig ARC op tv inschakelen . Kijk of de sonos is aangesloten op de hdmi arc poort van de tv of los kastje zoals jij dit noemt. 

Pedro60
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel geprobeerd maar dat is allemaal ok zoals u zegt 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Pedro60 en welkom op de Community,

Vervelend dat je het geluid van de Mediabox Next niet hoort via je Sonosspeakers! Wat @robbo zegt klopt, als je externe apparatuur aansluit dien je dat te verbinden via de HDMI ARC ingang van je tv en je audioapparatuur. 
Zorg er ook voor dat de ARC functie dan aanstaat. Op het moment dat het via HDMI ARC niet werkt, raad ik aan de instellingen van je Sonos apparatuur te controleren. Kijk dan welk audio formaat er gebruikt wordt (dolby digital, atmos /stereo 2.0 etc.) mogelijk dat dit problemen oplevert met de audio instelling van de Mediabox Next. Test anders ook of je geluid krijgt op het moment dat je de Next aansluit via een optische kabel.

Uitgelicht topic