Persoonlijke bevindingen Mediabox Next

• 18 augustus 2019
  • 12 Reacties
  • 494x Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

Ik ben nu een week verder met de Next en de extra Next box. Ik ben t.o.v. de "oude" Horizon een stap vooruit gegaan op het gebied van:
  • Snelheid
  • Beeldkwaliteit
  • 4K
  • Apps
  • Afstandsbediening
  • Setup is echt makkelijk
Ik vind toch dat het niet volledig voldoet aan mijn verwachtingen, je verwacht namelijk een vorm van een game-changer. Let wel, ik ben wel positief, maar mis gewoon net wat puntjes op de i.

De hoofd Next box setup is als volgt:
  • Rechtstreeks aangesloten op mijn 4K tv (Sony KD55A1) via eigen HDMI kabel Belkin 2.1
  • Sony TV is aangesloten via HDMI ARC op mijn Bose SoundTouch 220 via HDMI kabel Belkin 2.1
  • Bekabeld internet via Gigabit switch
De extra box setup is als volgt:
  • Rechtstreeks aangesloten op mijn HD Sony TV via meegeleverde HDMI kabel
  • Sony TV is niet aangesloten op een audio receiver
  • Bekabeld internet (Gigabit)
Hier mijn punten en vragen:
  • Meegeleverde HDMI kabel heb ik meteen vervangen voor een Belkin 2.1 HDMI kabel, beeld kwaliteit is echt stukken beter
  • Geluid is out of sync op beide Next boxen
  • Geluid is heel erg out of sync bij Replay TV
  • Next boxen maken veel geluid, hoor letterlijk de ventilator ratelen (beide boxen). Ik lees in verschillende topics dat de ene aangeeft dat de box muisstil is, de ander geeft aan van niet?
  • Bij het opstarten van Replay TV valt het geluid altijd eerst 10 sec weg, dan komt het weer terug, dit heb ik op beide boxen
  • Leuke toevoeging dat de afstandsbediening verlicht is. Weet iemand waarom de aan/uit knop (rechtsboven rood) af en toe knippert?
Ben benieuwd hoe de overige gebruikers hierin staan en of jullie ook bovenstaande issues kennen.

dank voor jullie reactie alvast!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Badge +4
Ik gok dat de Aan/Uit knop knippert als al je apparatuur uit staat/is gezet met de remote. Dat knipperen is dus vooral een aanduiding 'druk op mij' om alles aan te zetten 😉
Reputatie 2
Badge +2
Heb al een poos 2 next boxen, en ze zijn super stil, of er mankeert iets aan, of je hebt ze op een plek staan waar hij zijn warmte niet kwijt kan
Badge
Het geluid mag af en toe wel wat beter ja.
Reputatie 3
Badge +1
  • Meegeleverde HDMI kabel heb ik meteen vervangen voor een Belkin 2.1 HDMI kabel, beeld kwaliteit is echt stukken beter
Dit is helaas een vaker gehoord fabeltje. De kabel doet het of doet het niet.
Badge
Dit is helaas een vaker gehoord fabeltje. De kabel doet het of doet het niet.

Hoe bedoelt u dit?
Reputatie 3
Badge +1
@Koentje117

Lees dit artikel maar.
Reputatie 2
Badge
@fastbiker ik geloof je meteen, maar het feit is wel dat ik het hier kan aantonen dat de nieuwe HDMI kabels voor beter beeld kwaliteit zorgt.

@Chivlikiroli boxen staan letterlijk “open”. Zie in diverse topics dat er meerdere mensen klagen hierover. Misschien dat Ziggo zelf hierop kan reageren?
Hi @caribman.

Wat tof dat je jouw bevindingen met de Mediabox Next hier deelt! Wat betreft het geluid van de Mediabox. Is dit echt een ratelend ventilator geluid of is het meer een hoge piep? In de meeste gevallen is het zo dat je altijd wel iets van een fan-geluid hoort als je de Mediabox Next opstart of aanzet en hierbij een update of data wordt ingeladen. Het geluid hoort echter niet buitensporig aanwezig te zijn, maar of dit geluid normaal is, is voor mij op afstand natuurlijk lastig om zo 1.2.3. te beoordelen.

Waar ik nog wel erg benieuwd naar ben is of je ook verschil merkt bij het aanpassen van het energieverbruik in standby. Wil je dit eens proberen? Druk hiervoor even op Huisje (Homeknop) > Tandwiel op rechts > Ga dan naar tabblad Systeem. Kies dan verbruik in Standby en kies dan het energieverbruik. Merk je hierbij een groot verschil wanneer deze op hoog staat of op een andere stand?

Ik ben erg benieuwd en zie je reactie dan ook graag tegemoet als je dit hebt getest! En uiteraard de box in standby houden als je deze niet gebruikt in plaats van volledig stroomloos (als je dat nog niet doet). Blijft het probleem aanhouden ondanks dat de boxen ook voldoende ruimte hebben om te koelen, dan kunnen we altijd eerst eens Ă©Ă©n Mediabox Next voor je omruilen. Dan kunnen we gelijk checken of dit het probleem oplost en vanaf dat punt verder aan de slag! 😊
Reputatie 2
Badge
@Cecilia Ziggo helaas maakt het geen verschil. Instelling stond op ECO bij beide boxen. Heb “normaal” en “hoog” geprobeerd. Geen enkel verschil. Je hoort letterlijk dit irritant geluid boven de tv uitkomen. Ik heb het geluid van beide boxen opgenomen.

geluid hoofd box :

geluid extra box boven :
Reputatie 7
Badge +35
@caribman De sync problemen lees ik vaker hier, helaas.
Maar ik heb ook gelezen dat er aan gewerkt wordt om dit op te lossen.

Even hardop denken.
Niet als oplossing bedoeld, maar als tijdelijke omweg.
Kun je eens proberen om de Bose SoundTouch 220 via de optische TOSLINK op de Next aan te sluiten?

Ik begrijp het dat het geen optie is, als je meerdere apparaten aan je TV hebt aangesloten die geluid produceren.
Reputatie 2
Badge
@Be rt klopt, heb het ook al gelezen. Hoop op een fw update om dit op te lossen. toslink is helaas geen optie daar ik inderdaad meerdere apparaten heb aangesloten. Wil ook eerlijk gezegd gebruik maken van mijn ARC optie.
Reputatie 4
Badge +3
@fastbiker ik geloof je meteen, maar het feit is wel dat ik het hier kan aantonen dat de nieuwe HDMI kabels voor beter beeld kwaliteit zorgt.

Nou toon het dan aan dan zou ik zeggen, je zou de allereerste persoon op het internet zijn die hier met bewijs komt dat een HDMI kabel de beeldkwaliteit kan verbeteren.