Verwijderd account
Niet van toepassing

Panasonic 4k oled Mediabox Next

Wie heeft er al een Panasonic 4k oled?. Wil er eentje binnenkort aanschaffen dus ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit met de Mediabox Next.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou zelf gaan kijken en vergelijken. Een ander kan uiteraard advies geven, maar een ander zijn ogen en eisen zijn niet die van jou...

En let op met Oled. Daarmee is het inbranden weer helemaal terug, dus hou dat in gedachten.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou zelf gaan kijken en vergelijken. Een ander kan uiteraard advies geven, maar een ander zijn ogen en eisen zijn niet die van jou...

En let op met Oled. Daarmee is het inbranden weer helemaal terug, dus hou dat in gedachten.
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Orphanmountain wrote:
Wie heeft er al een Panasonic 4k oled?. Wil er eentje binnenkort aanschaffen dus ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit met de Mediabox Next.

Zoals Willem-A al vermelde, let op het inbranden bij oled. Zou zonde van het geld zijn. De huidige generatie 4k van Sony en Samsung (duurdere series) komen erg in de buurt van oled. Gewoon een tip hoor!
En anders veel kijk plezier met uw Oled.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Oled ziet er doorgaans zeker erg fraai uit. De techniek is m.i. veel fraaier als die van Led (veredelde LCD) als het om de weergave gaat, maar ik dacht gezien te hebben dat Orphanmountain nu een Plasma heeft, en dan is het absoluut wel even omschakelen. Zeker als men voor Led kiest. Persoonlijk vind ik de Plasma nog steeds de top als het om een eerlijke en natuurgetrouwe weergave gaat.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Willem-A kwelgeest

Bedankt voor de tips heren ja dat inbranden is een bekend verhaal. Heb hier een 7 jaar oude Plasma van Panasonic en moet zeggen valt reuze mee dat inbranden tot nu toe je moet erop letten niet te lang het beeld op pauze zetten. Overigens heeft deze tv de functie na xaantal minuten pauze stilstaand beeld dan schakelt hij een paar tandjes terug in licht cq brightness om inbranden te minimaliseren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar dan nog brand een Plasma vaak in Orphanmountain

ik werk er al jarenlang mee, maar er bestaat ook nog iets als statische beelden (logo's etc) alle opties daarvoor ten spijt. En vaak gaf men aan een 'burn in' DVD te gebruiken, en dat het na 150 uur gebruik niet meer kan voorkomen. Vergeet dat maar. Beide opties werken niet. Als een Tv er gevoelig voor is gebeurt het toch wel, en ik ben niet van plan al die idiote stappen te gaan nemen, welke men vaak noemde. Ik heb veel voor Panasonic gedaan op het gebied van de Plasma, en een Tv is om ernaar te kijken. Je kan als verkoper niet aankomen met alle flutverhalen welke de revue zijn gepasseerd, want dan koopt niemand nog een Tv...
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Willem-A wrote:
Oled ziet er doorgaans zeker erg fraai uit. De techniek is m.i. veel fraaier als die van Led (veredelde LCD) als het om de weergave gaat, maar ik dacht gezien te hebben dat Orphanmountain nu een Plasma heeft, en dan is het absoluut wel even omschakelen. Zeker als men voor Led kiest. Persoonlijk vind ik de Plasma nog steeds de top als het om een eerlijke en natuurgetrouwe weergave gaat.

Ja... jammer dat plasma 4k te duur was om te maken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Niet te duur kwelgeest , maar niet mogelijk. De Plasma techniek liet dat niet toe en samen met wat andere punten, zoals het energieverbruik is die techniek dus uitgefaseerd. Zonde, want de spoeling in nog wat recente gebruikte toestellen loopt nu ook steeds meer terug. Desondanks zijn er mensen die liever nog een Full-HD Plasma zien dan een 4K Led. (+1 :wink:
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Willem-A wrote:
Niet te duur kwelgeest , maar niet mogelijk. De Plasma techniek liet dat niet toe en samen met wat andere punten, zoals het energieverbruik is die techniek dus uitgefaseerd. Zonde, want de spoeling in nog wat recente gebruikte toestellen loopt nu ook steeds meer terug. Desondanks zijn er mensen die liever nog een Full-HD Plasma zien dan een 4K Led. (+1 :wink:

Willem-A als voormalig bezitter van één van de laatste panasonic plasma tv's was ik erg sceptisch tegenover led/lcd. Toen de tv wel erg ingebrand was (kids keken graag MTV) moest ik toch echt iets anders. Ik heb mijn heil gevonden in de sony 65xe9305 en heb er geen seconde spijt van gehad. Oled was te duur in 2017 en deze tv werd de oled killer genoemd. Zover wil ik niet gaan met mijn uitspraken, maar nog nooit een blooming effect gehad o.i.d. zoals vele minder kostbare lcd tv's. P.s. Ik werk niet voor sony?
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Dit gaat misschien mijn toekomstige Panasonic 4k ultra hd worden. https://www.homecinemamagazine.nl/2018/10/review-panasonic-tx-55fzw804-oled-tv/ Geluid gaat via een soundbar lopen zie profiel.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
Hans.W we zijn 2 maanden verder. Heb jij inmiddels die Pana gekocht? En wat zijn jouw ervaringen? Ik ben reuze benieuwd. Ikzelf heb een Pana 55 Plasma en ben reuze tevreden met beeld. Op de Next net iets minder al met mijn ouwe Samsung decoder maar zeker niet slecht zoals heel veel 4K UHD LED en OLED gebruikers op de Ziggo community aangeven.
Kan je iets laten horen van jouw ervaringen - misschien help je me over de streep (althans nog een beetje muur voor mij:laughing:).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mooi he Condor1960 , zo'n Plasma ... :relaxed:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ja Willem-A , ook ik ben nog steeds zeer tevreden met m'n Panasonic 42" van nu 10 jaar oud. Slechts een licht inbranden linksboven. Maar iemand die het niet weet, valt het niet op.
Het "oudje" mag het van mij nog wel wat jaartjes volhouden.:relaxed:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Er kunnen 2 CI+ kaartjes in, je hebt de Next helemaal niet nodig 😉
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
RobertKoopman twee stuks? Ik zie één gleuf voor een C1 (Common Interface)module en één voor een SD card. :wink:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Als ik de specs van de genoemde tv bekijk bij Tweakers staat er een dubbel CI+ slot.
Of dat correct is kan ik niet controleren.
Maar met twee kaartjes en een schijfje aan je tv heb je geen box nodig.
Ik zou niet anders meer willen.

edit: even in de handleiding gekeken en er kunnen er inderdaad 2 in.
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Condor1960

Nou eerlijk gezegd bevalt mij het oude kastje nog wel een Panasonic FullPlasma HD 42 inch 7 tot 8 jaar oud. Voorlopig zolang hij het doet nog even wachten met een nieuwe Pana oled 55 hdr 4k. Wat betreft jouw omschrijving Next vs Samsung mediabox daar ga ik in mee. Tuurlijk kan beter maar zeker niet slecht. Zie dat er meerdere Pana liefhebbers zijn Willem-A KBX458. Ik ben zeker een Pana liefhebber en de volgende wordt zeker weer een Panasonic. Iedereen heeft zijn eigen wensen toch. Zou zeggen Condor1960 nog veel kijk plezier met de Panasonic i.c.m de Next.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
Hans.W mooi man. Dank voor jouw terugkoppeling. Grappig dat ik gelukkig niet de enige ben die z'n Panasonic (of ander merk) plasma koesterd.
Mijn Pana is overigens 50 inch en geen 55 ! Zal komen door die ongewoon brede rand van Panasonic. Geen gelikt ultra modern mooi design. Wel een ultra gelikt mooi beeld. Gaat het toch om?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic