Ouderlijk toezicht op de Mediabox Next

  • 19 september 2019
  • 4 reacties
  • 356 keer bekeken

Reputatie 1
Van een medewerker heb ik begrepen dat het ouderlijk toezicht door Ziggo wordt beheerd. De mediabox heeft een menu waarin je dit zelf kan instellen maar dat heeft geen zin; er is bepaald dat de 18+ grens per definitie aan staat.

Ik vind dit gruwelijk irritant! Ik heb totaal geen behoefte aan ‘ouderlijk toezicht’ (heb hier geen minderjarige rondkruipen) maar wordt hier evengoed (bewust) mee opgezadeld en het is heel irritant als je ieder kwartier de pincode opnieuw moet invoeren.

Geef mensen zelf de keus of ze hiervan gebruik willen maken, zeker als de mogelijkheid standaard geleverd wordt bij de apparatuur.

Ware klantvriendelijkheid zit in maatwerk..

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Een uitleg kunt u hier lezen.
Reputatie 4
De informatie klopt niet deels.

Je kan dit zelf instellen op meerdere leeftijden (6, 9, 12, 18) en ook uitzetten. Kijk even bij je profiel instellingen, daar zou die tussen moeten zitten.

Je kan dit ook op de Ziggo GO website aanpassen nadat je bent ingelogd ('instellingen' -> 'ouderlijk toezicht').

(edit): Ik had niet uit het verhaal begrepen dat de zenders altijd op slot blijven zitten met een pin code. Maar dat heeft niet zozeer met ouderlijk toezicht te maken lijkt mij, meer met het voorkomen van ongewenste zap resultaten (denk ik).
Reputatie 1
Lees mijn post nog een keer; je kunt aan leeftijden instellen wat je wilt, Ziggo heeft anders besloten en zet gewoon het kinderslot aan en daar verander je als gebruiker niets aan.

Uiteraard heb ik ’t eea zelf geprobeerd aan te passen (anders zou ik er hier ook geen topic van maken), maar met de nieuwe Mediabox Next heeft Ziggo zich (bedrijfsmatig) het recht toegeëigend om te bepalen dat er op mijn mediabox altijd een kinderslot moet zitten.. en dat vind ik een slechte zaak en zeker niet klantvriendelijk..

edit:
Leer mensen hoe ze zelf het kinderslot kunnen activeren als ze daar behoefte aan hebben en klaar is kees! Dan komen de ongewenste zapmomenten ook niet voor.

Van een medewerker begreep ik dat Ziggo dit vooral heeft gedaan op verzoek van klanten. Met andere woorden; veel mensen zijn kennelijk niet in staat (lees: te dom) om zelf het kinderslot te activeren..en daar moet ik onder lijden?
Reputatie 4
Van een medewerker begreep ik dat Ziggo dit vooral heeft gedaan op verzoek van klanten. Met andere woorden; veel mensen zijn kennelijk niet in staat (lees: te dom) om zelf het kinderslot te activeren..en daar moet ik onder lijden?
Je hebt volkomen gelijk vind ik maar ja.. .soms moet een minderheid inderdaad "lijden" onder de algemene norm(en). Als er een heleboel mensen het met je eens zouden zijn dan is er kans dat Ziggo hun beleid wil herzien maar als enkeling wordt dat heel moeilijk.