1
Vraag
2
Reacties
Madmax61

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Optische uitgang Next koppelen aan Bluesound Powernode 2i voor audio signaal werkt niet

Optische uitgang Next verbonden met Bluesound Powernode 2i voor audio signaal werkt niet.

Bij de configuratie van de Next kan ik in bij geluidsinstellingen de Bluesound als "merk" in het rijtjes van apparatuur niet vinden. Aangezien Bluesound van NAD is, heb ik dat merk wel ingesteld. Echter het gevraagde type wordt ook niet herkend.

Het zou toch zo moeten zijn, dat de moderne techniek van optische in en uitgangen gewoon moet werken. De klantenservice van Ziggo zegt dat de optische uitgang op de NExt wel werkt echter niet technisch wordt ondersteund?!! Nou ja, logisch toch?

Wie weet raad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Even voor mijn duidelijkheid,

In de Next zit in D.Audio een S/PDIF kabel. Die heb je met de Mini Jack to Toslink Adaptor x 2 aangesloten op de OPTICAL IN/ANALOG IN 1 van de Bluesound.



Bekijk in context

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Die optische audio Next-Bluesound koppeling moet werken. Is op de Bluesound de goede input-bron gekozen?
Madmax61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je reactie. Ik heb de optische ingang 1 genomen. De Bluesound App ziet deze ingang . Dus .... wat te doen?
Madmax61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zou het kunnen zijn dat bij deze Nextbox de optische uitgang niet werkt niet werkt?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Ik lees dit in het Manual:

OPTICAL IN/ANALOG IN 1: Using a 3.5mm Stereo Audio Cable (not provided), connect one end to the Analog In of the POWERNODE 2i and the other end to the corresponding analog output of other compatible devices. The source will show as an Analog Input 1 in the Navigation Drawer of the Bluesound app. Using an Optical to 3.5mm convertor (included with the POWERNODE 2i), a digital optical source can also be added. This will appear as Optical Input 1 in the Navigation Drawer.

En snap het niet helemaal. Wat zegt jou dat?
Ben zelf niet zo ingevoerd in dit soort audio koppelingen.

Je kunt voor de zekerheid ook de andere Optical/Analog Input proberen.
Of andere kabel.

Kortom: het flauwe testwerk, zal ik maar zeggen.

En ja: er kan iets aan de hand zijn met de optische uitgang van de Next.
Probeer voor een testje een optische uitgang van de TV, als die er is.
Madmax61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas heeft de TV geen optical out (Philips). En ondanks alle instellingen nagelopen te hebben aan beide apparaten, werkt het nog steeds niet.
Ik heb wel gezien bij de Next dat de afstandsbediening instelling niet de mogelijkheid bezit om het merk Bluesound aan te klikken. Of dat er mee te maken heeft weet ik niet.....
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Madmax61 Zie ik het goed? Is er geen spdif aansluit punt aanwezig? De next gebruikt voor de optische aansluitingen een spdif en geen coax digitale audio kabel... Je zou het volgende kunnen proberen.

MAAR HIER MIJN TWIJFELS OVER>>>> Een Jack aansluiting ??? op jou apparaat. DAN NIET VAN TOEPASSING!
https://www.allekabels.nl/audio-omvormer/1300/1425/audio-omvormer-coaxiaal-naar-optisch.html?gclid=E...

VERDER IK ZIE GEEN OPTISCHE AANSLUITINGEN!! Die zou kunnen werken op de Next... Dus alleen maar Analoog.. zover ik het zie...deze aan te sluiten op de achterkant van de next op "Audio" via een Jack kabel???

Even voor de duidelijkheid je hebt dus geen:https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1520/optische-kabel-1-meter.html?gclid=EAIaIQobChMImre0gc...

Dit kan ik niet op de foto niet ontdekken.

En zet dan dolby audio uit in het menu van de next, als dit het geval is.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Mijn vorige reactie ea aangepast inz tekst. Gr Rob
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Even voor mijn duidelijkheid,

In de Next zit in D.Audio een S/PDIF kabel. Die heb je met de Mini Jack to Toslink Adaptor x 2 aangesloten op de OPTICAL IN/ANALOG IN 1 van de Bluesound.



Madmax61
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je scherpe opmerking! Ik had inderdaad de analoge uitgang van de Next gebruikt ipv de digitale optical out! Geregeld nu en het werkt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou je bent me een mooie. Daar had ik niet op gerekend.

De instinker was voor mij de hybride Analoog/Optische aansluiting op de Bluesound, met de geheimzinnige opmerking over:
Using an Optical to 3.5mm convertor (included with the POWERNODE 2i), a digital optical source can also be added. This will appear as Optical Input 1 in the Navigation Drawer.

Zoiets kende ik niet, maar wie ben ik. Dat moet iemand anders maar oppakken, dacht ik nog.

Mooi zo. Zo zie je maar weer wat een Community waard kan zijn.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Goed om te horen dat het nu werkt. :thumbsup_tone3::thumbsup_tone3::thumbsup_tone3:
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, Madmax61! Zo te zien is er lekker met je meegedacht over hoe je de Powernode 2i het beste kan aansluiten. Mooi dat je een oplossing hebt gevonden en het nu werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic