1
Vraag
2
Reacties
Marmijn

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opstarten van televisie duurt eindeloos Mediabox Next

Sinds de laatste update krijg ik, als ik de televisie aanzet en de next box inschakel een zwart scherm met ‘no signal’ en een heleboel geruis en gekraak. 

Eerst duurde dat ongeveer 30 seconden, inmiddels meer dan 3 minuten voordat ik haperend en stotterend normaal beeld en geluid heb.

Heb al contact gehad via telefoon en chat en ben teruggegaan naar fabrieksinstellingen en hij staat gewoon op fast start up. De next is verbonden met mijn televisie met de meegeleverde kabel en alles is ongeveer 6 maanden geleden geinstalleerd door een monteur. Ik heb alle kabels gecheckt.

Vanwege de corona zou er geen monteur langs kunnen komen voor opstart problemen. Maar ik word er inmiddels behoorlijk wanhopig van.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Marmijn HDCP ( copie beveiliging protocol) zo heb je bv div versies om het zo maar even te noemen. 2.0 bv en 2.2 etc.

 

Dit houd dat communicatie tussen apparaten verstoort wordt . Bij specifiek hdcp probleem heb je vaak ook geen beeld jij gaf aan dat ea lang duurt.. dus connectie is er naar mijn idee en even simpel uitgelegd. Dus Ook wel de handshake genoemd.

 

Wat je even kan proberen en wat wel eens kan helpen. : om als nog even hoog/fast uit te zetten bv even op eco en bevestigen. Dan weer   hoog selecteren . ( opnieuw instellen) ( menu next) 

De tv even echt stroomloos zetten. Stekker er uit voor 3 a 5 minuten. 

 

Een andere hdmi poort proberen. Doe dit als apparaten uit staan. Om beschadiging van hdmi poorten te voorkomen.

 

Een hdmi switch gebruiken. Dit KAN wel eens helpen. Ik zeg bewust kan  . Ga in elk geval dan niet voor een dure. 

 

De knop alles met 1 knop aan en uitzetten> zet dit uit. ( menu next)

 

Ik wou dit al vanmiddag doorgeven maar had wat andere dingen te doen.

 

 

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Marmijn Zet/selecteer  in het menu “systeem> verbruik in standby “ op hoog en test of dit beter gaat 

fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Marmijn wrote:

...en hij staat gewoon op fast start up. 

 

@robbo Dit heeft TS al gedaan Niet dat ik suggesties heb hoor. Lijkt op een HDMI handshake gedoe.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ha overheen gelezen idd.. sorie.. even te vlug gereageerd

Marmijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie aandacht @robbo en @fastbiker.

 

Wat is een HDMI handshake gedoe?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Marmijn HDCP ( copie beveiliging protocol) zo heb je bv div versies om het zo maar even te noemen. 2.0 bv en 2.2 etc.

 

Dit houd dat communicatie tussen apparaten verstoort wordt . Bij specifiek hdcp probleem heb je vaak ook geen beeld jij gaf aan dat ea lang duurt.. dus connectie is er naar mijn idee en even simpel uitgelegd. Dus Ook wel de handshake genoemd.

 

Wat je even kan proberen en wat wel eens kan helpen. : om als nog even hoog/fast uit te zetten bv even op eco en bevestigen. Dan weer   hoog selecteren . ( opnieuw instellen) ( menu next) 

De tv even echt stroomloos zetten. Stekker er uit voor 3 a 5 minuten. 

 

Een andere hdmi poort proberen. Doe dit als apparaten uit staan. Om beschadiging van hdmi poorten te voorkomen.

 

Een hdmi switch gebruiken. Dit KAN wel eens helpen. Ik zeg bewust kan  . Ga in elk geval dan niet voor een dure. 

 

De knop alles met 1 knop aan en uitzetten> zet dit uit. ( menu next)

 

Ik wou dit al vanmiddag doorgeven maar had wat andere dingen te doen.

 

 

 

 

Marmijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

robbo 

 

dank voor je instructies. Ik ga er morgen even rustig voor zitten - ben erg moe en geen concentratie nu. Zal daarna het resultaat hier melden.

 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Marmijn Neem de tijd? morgen ben ik ook nog wel actief op het forum hoor? na het werk.. 

Marmijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:

@Marmijn Neem de tijd? morgen ben ik ook nog wel actief op het forum hoor? na het werk.. 

Hi Robbo,

 

Ik heb dit gedaan;

  • hoog/fast uit te zetten bv even op eco en bevestigen. Dan weer   hoog selecteren .
  • De tv even echt stroomloos zetten. Stekker er uit voor 3 a 5 minuten. 
  • De knop alles met 1 knop aan en uitzetten> zet dit uit. 

Weet niet wat het probleem heeft opgelost, maar eindelijk start mijn televisie weer gewoon op. Ben er heel erg blij mee. 

Dank je heel erg veel wel. Heel blij met je hulp.

 

Marmijn

 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Top om te horen! Veel kijk plezier! Gr Rob

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic