Peterkawa66

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Opnemen series met de Mediabox Next

Sinds het weekend hebben we de Next box geïnstalleerd.
Werkt prima.
Heb echter een vraag over "neem de hele serie op".
Als we deze optie kiezen bij een serie, dan neemt hij ook alle herhalingen op van desbetreffende serie.
M.a.w.: i.p.v. 1 opname per dag krijgen we er bij bepaalde programma's 3(dezelfde)
Is dit aan te passen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hier een kleine update. De zender geeft informatie mee aan een programma. Deze info verschijnt ook in de TV Gids. Als de herhaling van een programma wederom unieke info mee krijgt of dit juist ontbreekt, wordt dit gezien als zijnde 'nieuw'. Daarom worden er bij sommige series dus de herhalingen ook opgenomen. Als voorbeeld heb ik de foto's van de serie Doctors bijgevoegd om het verschil te duiden:



Links de gedetailleerde info en rechts staan de afleveringen die herhaald worden op zaterdag. Deze programma's worden dus gezien als uniek. Er is inmiddels contact gezocht met de aanbieder om dit aan te passen.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Wat ik ook minder vind aan de optie 'serie opnemen' is dat als je besluit een aflevering "live" te kijken en je wil deze opname wissen dat je heel de serie moet wissen
Mevrouw Bos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Peterkawa66 wrote:
Sinds het weekend hebben we de Next box geïnstalleerd.
Werkt prima.
Heb echter een vraag over "neem de hele serie op".
Als we deze optie kiezen bij een serie, dan neemt hij ook alle herhalingen op van desbetreffende serie.
M.a.w.: i.p.v. 1 opname per dag krijgen we er bij bepaalde programma's 3(dezelfde)
Is dit aan te passen



Dit is inderdaad iets waar wij ook direct tegenaan lopen, zoveel series worden vaak herhaald. Bij de vorige box kon je instellen “ elke dag” “ elke werkdag” en nog een paar opties. Dat kan nu dus niet. Erg onhandig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Peterkawa66 Bij welk programma is dit.
Ik heb deze ervaring alleen bij de regionale omroepen.

Met de meeste series worden hier niet de herhalingen opgenomen.
Peterkawa66
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bert
Het gaat bijvoorbeeld om de Bold and the beautifull.
Mijn vrouw heeft de aflevering van 18.05 uur geprogrammeerd.
Echter wordt automatisch de vorige aflevering van 17.35 uur en 11.35 uur mee opgenomen.
Mevrouw Bos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij gaat het over de serie Doctors op BBC entertainment. Op zaterdag zenden ze achter elkaar 5 afleveringen uit, van de hele week. En door de week nog eens heel veel herhalingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo moderators komen in ieder topic voorbij en gaan dit meenemen.
Mogelijk komt er een reactie als er verder iets te melden of te vragen valt.
Mark - Den Haag

Level 1
  • 190Posts
  • 5Oplossingen
  • 87Likes
Dit is ook zo bij Kasteel Mijland op SBS6.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Dat is zeker een goede suggestie! Een Serie-opname is ideaal maar als ook alle herhalingen worden opgenomen ben je uiteindelijk het overzicht kwijt. Ik kan niks beloven maar zal het zeker doorgeven.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hier een kleine update. De zender geeft informatie mee aan een programma. Deze info verschijnt ook in de TV Gids. Als de herhaling van een programma wederom unieke info mee krijgt of dit juist ontbreekt, wordt dit gezien als zijnde 'nieuw'. Daarom worden er bij sommige series dus de herhalingen ook opgenomen. Als voorbeeld heb ik de foto's van de serie Doctors bijgevoegd om het verschil te duiden:



Links de gedetailleerde info en rechts staan de afleveringen die herhaald worden op zaterdag. Deze programma's worden dus gezien als uniek. Er is inmiddels contact gezocht met de aanbieder om dit aan te passen.
Jo50

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als ik b.v. op L1 het nieuws van 17.30 uur dagelijks wil opnemen, dan klikt hij automatisch alle herhalingen op tot de volgende dag 13.00 uur. M.a.w. het nieuws daarna van 17.30 uur neemt hij niet meer op. Ook als ik aangeef de hele serie te willen opnemen stopt hij gewoon. Inderdaad kon ik met de vorige box handmatig aangeven zoals elke dag/werkdag enz. Nu moet ik elke dag na 13.30 uur het programma instellen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jo50 Geen van de regionale omroepen geeft gidsinformatie mee.
Dit was ook bij de andere mediaboxen het geval, helaas.
Het zou mooi zijn als er een mogelijkheid voor dagelijks en wekelijks in komt voor dit soort opnames van de regionale omroepen.
Buntz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hi ook dit probleem ondervind ik op euro sport bv motor race,s alle herhalingen worden opgenomen en niet individueel te cancelen zèèr irritant doet echt afbraak aan verder een prima apparaat
Sushi60

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Sander, ik zie dat je in mei 2019 heb gereageerd op bovenstaand probleem.

Ik heb de mediabox XL en net de upgrade gedaan.

Inmiddels is het april 2021 en dit probleem (dat ook de herhalingen opgenomen worden) speelt dus nog steeds. ☹️

Wanneer komt hier een oplossing voor?

Ik hoor graag van jullie.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Sushi60, ik snap dat het niet heel lekker werkt zo. Ik ben eens voor je gaan speuren in ons archief en vond dit. Beantwoord dat je vraag? 

Sushi60

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou nee, het gaat er juist om dat je de hele serie in 1x kan opnemen, zodat je het niet per ongeluk (dus handmatig) een keer vergeet.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Dat kan ik heel goed begrijpen, @Sushi60! Zoals in het linkje wordt aangegeven en ook hierboven, worden series met herhalingen gezien als uniek en hierdoor wordt dit ook opgenomen door de mediabox. Dit heeft te maken met de manier waarop een herhaling aangekondigd wordt. Je kunt dit tegen gaan door inderdaad handmatig op te nemen en anders worden helaas ook de herhalingen opgenomen! Sorry 😞 

Uitgelicht topic