Eggie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnemen radioprogramma met Next in de cloud

De radiozenders van NPO zijn met Next prima bereikbaar wanneer je de opdracht "radio" geeft. Je hebt dan de beschikking over 111 zenders.
Muziek van NPO4 komt prima door, alleen het lukt me niet op een uitzending/concert in de cloud op te nemen.
Met de Horizon box tikte je 804 in en dan kon je ook opnemen.
hoe bewaar ik een radiouitzending in de cloud?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Hoi Eggie,
Dat klopt inderdaad. Het is niet mogelijk om radioprogramma's op te nemen met de Next. Dit komt omdat we werken met een Radio App en niet met radiozenders. Er zijn geen plannen om dat in de toekomst wel mogelijk te maken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik heb het geprobeerd, maar de Next heeft die mogelijkheid blijkbaar niet.
En of die mogelijkheid er ooit komt, geen idee.
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Hoi Eggie,
Dat klopt inderdaad. Het is niet mogelijk om radioprogramma's op te nemen met de Next. Dit komt omdat we werken met een Radio App en niet met radiozenders. Er zijn geen plannen om dat in de toekomst wel mogelijk te maken.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes
Rikst Ziggo ,

Ik dacht dat Ziggo binnen afzienbare tijd van de analoge radio op de kabel af wil. Als er geen plannen zijn om radio op de Next serieus door te ontwikkelen, dan lijkt me dat geen stimulans om van de analoge radio op de kabel naar iets anders over te schakelen. Of zie ik dat verkeerd?
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Hoi AoxoMoxoA,

Op Next hebben we ervoor gekozen de radio zenders aan te bieden via de speciale Radio app in plaats van aparte kanalen. Het digitale radio signaal blijft gewoon bestaan alleen maken we daar op de Next geen gebruik van. Mocht ik je vraag verkeerd hebben begrepen, laat het dan gerust weten!
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes
Rikst Ziggo wrote:
Hoi AoxoMoxoA,

Op Next hebben we ervoor gekozen de radio zenders aan te bieden via de speciale Radio app in plaats van aparte kanalen. Het digitale radio signaal blijft gewoon bestaan alleen maken we daar op de Next geen gebruik van. Mocht ik je vraag verkeerd hebben begrepen, laat het dan gerust weten!



Rikst Ziggo ,
Ziggo heeft de hele sterke wens om het analoge signaal van de radio af te koppelen. De analoge apparaten hebben niet veel aan het digitale signaal. Stel dat je een oude radio in gebruik hebt met ingebouwde cassetterecorder o.i.d. en je hebt de Next in huis, dan blijf je de toch die oude radio gebruiken, als programma's wilt opnemen.
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes
Hi AoxoMoxoA, Dat heb je goed gezien, op die manier opnemen is niet meer mogelijk zodra het analoge radio signaal afgeschakeld zal zijn. Ik heb zelf niet meer zo'n mooi exemplaar staan maar ze zullen er vast nog her en der zijn!

Uitgelicht topic