Vraag

Opnames verder kijken werkt niet als je nog 20 minuten opname hebt

• 27 februari 2020
  • 7 Reacties
  • 130x Bekeken

Reputatie 1

Ik neem veel op, maar pauzeer ook regelmatig, of eigenlijk stop de opname eerst om later verder te kijken.

Hoe kan het dat ik niet verder kan kijken als ik nog minimaal 20 minuten opname heb. Ik kan dan alleen opnieuw kijken en dan moet ik dus spoelen tot waar ik gebleven was. Ik weet niet precies tot wanneer ik kan verder kijken, maar zeker niet als ik nog 20 minuten over heb van de opname.

Wij hebben een mediabox next, deze is rechtstreeks aangesloten op de modem.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Ik vind dit ook een manco van de next. Als je vlak bij of voorbij de EPG eindtijd van een programma bent “denkt” de next dat je het programma afgekeken hebt, met de mogelijkheid dat een uitzending over de EPG eindtijd gaat wordt geen rekening gehouden.

Met de voice control “ga XXX minuten vooruit” ben je overigens zo weer bij.

Reputatie 7
Badge +12

Mee eens. De Next houdt begrijpelijkerwijs rekening met afwijkingen van de EPG eindtijd. Maar doet dat veel te grof. Ik heb liever af en toe onterecht een voortgangsbalkje ipv “bekeken”, dan “bekeken” wanneer ik nog ruim voor het einde zit. Met bv 3 minuten voor het einde mag de Next wel concluderen dat het programma bekeken is. Op hoeveel minuten staat deze parameter nu, Ziggo?

Reputatie 5

Hey @DJ26 , 

Ik kan mij voorstellen dat je dit heel erg irritant en frustrerend vindt. Je wordt nu eigenlijk steeds in je opname onderbroken en kan daarvoor de aflevering niet lekker op je gemak kijken. 

Zoals @Steefb en @Dolfff al aangeven heeft het te maken met de eindtijd van de EPG. De tijden die in de EPG staan voor het programma worden gehanteerd. Hierdoor word je programma als “bekeken” gemarkeerd, terwijl door de uitloop van het programma deze nog helemaal niet is afgelopen. 

Om antwoord te geven op jouw vraag @Dolfff , de parameter staat nu op 5 minuten voor de eindtijd van het programma in de EPG. 

Reputatie 7
Badge +12

5 minuten? Oké dat valt nogal mee dan. Het gaat dan vooral fout bij programma’s waarbij de eindtijd toch al erg afwijkt.

Zou de parameter dan niet beter 5 minuten NA de eindtijd van het programma kunnen staan.

Wij ondervinden hier nu ook veel problemen mee, natuurlijk kunnen we weer doorspoelen naar waar we waren maar tis toch een irritant puntje.

Voor de rest ben wel blij met de NEXT vooral “skip 8 minuten” is een uitkomst bij de reclames.

Reputatie 7

Ik ervaar het bij sommige series juist andersom, dat de Next vindt dat ik de aflevering nog verder moet kijken terwijl je al ruim in de aftiteling zit. Voor verbetering vatbaar dus!

Reputatie 7
Badge +12

Klopt ook inderdaad Mark. Het is weer één van de vele bijwerkingen van EPG fouten.

Reageer