CarPet

Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Opnames met uitroepteken

Ik heb nu al meerdere malen bij mijn opnames een uitroepteken bij een opgenomen programma staan,
met de melding programma niet opgenomen.
Het enige wat ik dan kan doen is het programma wissen.

heeft iemand enig idee hoe dit kan en is er een oplossing voor?
 

ik heb de mediabox next

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Voordat we hier uiteindelijk opnieuw beginnen. Er is 1 groot verzameltopic over opnames die mislukken. Ik verzoek jullie daar verder te gaan om het overzicht te bewaren. Dit topic sluit ik nu dus ook 🙂 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @CarPet 
Erg vervelend om met de nieuwe Next box steeds problemen te ervaren met de opnames.
Om via de Next box op te nemen, is een internet verbinding nodig. Nu zie ik dat je niet het internet van ons modem gebruikt maar via een externe router. Je modem staat namelijk in bridge mode.
Wat gebeurd er als jij je modem uit bridge mode haalt, de Next box met een internetkabel op onze Mediabox aansluit en vervolgens opnames instelt? 
Ik hoor graag je bevindingen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Erg vervelend om met de nieuwe Next box steeds problemen te ervaren met de opnames.
Om via de Next box op te nemen, is een internet verbinding nodig. Nu zie ik dat je niet het internet van ons modem gebruikt maar via een externe router. Je modem staat namelijk in bridge mode.
Wat gebeurd er als jij je modem uit bridge mode haalt, de Next box met een internetkabel op onze Mediabox aansluit en vervolgens opnames instelt? 

@Jamyla Ziggo misschien moet je onderstaande topic eens rustig door gaan lezen, dan zal je zien dat dit probleem niks met een externe router te maken heeft, maar gewoon met een zeer slecht functionerend opname systeem aan Ziggo kant.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

 @CarPet

Werkt opnamens inplannen en afspelen via de Ziggo Go App wel?

Werkt het afspelen van VoD content ook op de Next?

@DON PAPA,

Een directe verbinding tussen de connectbox & next levert Ziggo support op. Afwijkende situaties niet direct, het is ook opzicht geen rare vraag.

Want uiteindelijk moet toch alles uitgesloten worden en Ziggo heeft hier zijn stappen plan voor, geef hen dus ook even de kans om dit te doorlopen.

Yes, i'm offering a short cut, to their script.

Het kan best zo zijn dat de router opname requests blokkeert, echter als dit gebeurt is er meestal spraken van een router met uitgebreidere firewall features, enterprise of smb grade en geen standaard consumenten router en zouden er meer problemen moeten spelen dan alleen geen content via de Next kunnen opnemen.

Dus waarschijnlijk is de eind conclusie dat het aan een koppeling richting Ziggo's Cloud platform ligt wel terecht, echter kan het ook een account koppeling liggen of rechten kwestie zijn maar dat is nu dus een aanname.

MVG

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jamyla Ziggo wrote:

...Nu zie ik dat je niet het internet van ons modem gebruikt maar via een externe router. Je modem staat namelijk in bridge mode.
Wat gebeurd er als jij je modem uit bridge mode haalt...


???

De opnames van de Next worden in de cloud gedaan en hebben dus helemaal niets te maken met je lokale netwerk.

Het enige wat je wel lokaal doet, is in de EPG het vinkje ‘Opnemen’ aanzetten, waarmee je het Ziggo systeem informeert dat én wat je wilt opnemen. Daarna  worden alle benodigde ‘acties’ automatisch door het Ziggo systeem/netwerk uitgevoerd. Als er dus een opname niet gelukt is, is dat gewoon een fout in het Ziggo systeem.

Toch vreemd dat dit systeem nog steeds niet vlekkeloos werkt. Die opnames zijn waarschijnlijk gewoon pointers naar een database waarin programma's zijn opgeslagen. Zo moeilijk zou dat toch niet kunnen zijn.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

*Dubbele post*

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Jammer om te zien dat er zo wordt gereageerd.
Ik stel de vraag enkel om de internet verbinding uit te sluiten. Als een ingestelde opname niet wordt opgenomen via de Next box kan er een probleem zitten in de internet verbinding. Er is tenslotte een internet verbinding nodig om de opname via de cloud in te stellen.
Daarnaast zijn er meerdere reden waardoor een opname failed kan zijn, bijvoorbeeld een storing of dat een film/programma niet opgenomen kan/mag worden vanwege auteursrechten. Soms moet je eerst het één uit sluiten om tot het vervolg te komen 🙂

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

 

Werkt opnamens inplannen en afspelen via de Ziggo Go App wel?

Werkt het afspelen van VoD content ook?

bovenstaande gebruik  ik nooit en heb er ook niet zoveel verstand van

maar wat Jamyla hier zegt vind ik zeer aannemelijk klinken.

als het aan de bridge mode zou liggen moet ik daar toch al lang eerder problemen mee gehad hebben.

dat ik een uitroepteken te zien krijg en hij niet opneemt is iets van de laatste 2 weken.

oja en het is niet altijd hoor op dezelfde dag ingeplande opnames neemt hij dan wel weer op.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Jammer om te zien dat er zo wordt gereageerd.
Ik stel de vraag enkel om de internet verbinding uit te sluiten. Als een ingestelde opname niet wordt opgenomen via de Next box kan er een probleem zitten in de internet verbinding. Er is tenslotte een internet verbinding nodig om de opname via de cloud in te stellen.
Daarnaast zijn er meerdere reden waardoor een opname failed kan zijn, bijvoorbeeld een storing of dat een film/programma niet opgenomen kan/mag worden vanwege auteursrechten. Soms moet je eerst het één uit sluiten om tot het vervolg te komen 🙂

 

“...Jammer om te zien dat er zo wordt gereageerd...”.
Ja, daar heb je misschien gelijk in. Natuurlijk moet je bij een basis beginnen. Echter, wat je in die ene zin aan de TS vraagt, is om zijn/haar hele netwerk overhoop te gooien, met misschien ( daarna ? ) alle bijkomende ellende van dien.

Als de opnames geheel niet waren opgenomen of niet waren terug te vinden, dan zou er misschien iets mis zijn gegaan met het doorgeven van de lokale opname/EPG gegevens ( welk programma en wanneer ) naar het Ziggo systeem.


Maar aangezien de opnames zijn gemerkt met een uitroepteken, zou je kunnen aannemen dat, ondanks dat het bij het Ziggo systeem bekend was dat je een opname wilde laten uitvoeren, deze om onbekende reden niet door het Ziggo systeem kon worden uitgevoerd.

“...Daarnaast zijn er meerdere reden waardoor een opname failed kan zijn, bijvoorbeeld een storing of dat een film/programma niet opgenomen kan/mag worden vanwege auteursrechten...”
Inderdaad, maar dit zijn allemaal ‘onderdelen’ in het Ziggo systeem. Daar heeft een klant ( of zijn/haar lokale netwerk ) geheel geen invloed op.

Sorry ( en excuses als je het persoonlijk had opgevat ),  maar we ( ik in ieder geval ) proberen alleen maar te helpen.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@CarPet ,

Zou u dit dan willen testen?

Ziggo Go zowel via uw eigen netwerk als via 4G een opname inplannen & terug kijken + VoD test;

Open Ziggo Go→ TV & Replay→ TV Guide & Replay→ druk op de een programma→ kies voor record→ deze aflevering.

 

Later kunt u deze aflevering terug vinden in saved binnen Ziggo Go & als het goed is op de Mediabox Next.

 

Mediabox Next VoD services;

Home → Movies & Series → speel de eerste en de beste serie af op de de Next.

 

Ziggo Go VoD services;

Movies & Series → speel de eerste en de beste serie af

 

Scheelt namelijk het modem weer in/uit bridge mode te halen en kabels te moeten omleggen, dit is meestal intensiever dan testen of Cloud okey is, u mag ook beginnen bij de router, keuze is aan u. Als u overigens een ingewikkeld thuis netwerk heeft met meer professionele gear geef dit even aan.

@Jamyla Ziggo

Bedoel er niks vervelends mee, maar meestal is het zoals @Pasi aangeeft best een gedoe om je modem uit bridge te laten halen, kabels hebt weg gewerkt of uitgebreidere netwerk topografie hebt.

Aangezien Ziggo Go & Next recording gelijk lijkt te zijn en via het zelfde Cloud platform lijken te werken m.b.t. VoD en het zou aan zijn thuis netwerk liggen dan zou er een verschil moeten ontstaan als TS via 4G of WiFi een opname doorgeeft. Zelfde geld voor VoD services op Next & Ziggo Go (4G/WiFi).

MVG

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Jammer om te zien dat er zo wordt gereageerd.
Ik stel de vraag enkel om de internet verbinding uit te sluiten. 

Sorry als mijn antwoord op jouw bericht zo is overgekomen maar mijn verwijzing naar de andere topic was alleen maar om je inzicht te geven hoe jullie eigen opname systeem werkt, want daar staat het uitgebreid in uitgelegd.

Als je namelijk een opnamen gaat inplannen dan maakt de Next box op dat moment even verbinding met de opnamen server en krijg je een melding "de opnamen word gepland" met een vervolg melding "gepland".

Dat is het enige moment dat de Next box verbinding maakt voor een opnamen met de opnamenserver. Als je deze twee meldingen te zien krijgt, dan zijn je opnames dus goed ingesteld op de opnamen server en is deze verbinding helemaal goed gegaan. 

Daarna is het aan de opnamen  server om de rest  te doen en is er pas weer een  internet verbinding  nodig tussen de Next box en  de opnamen server  om de opnamen te gaan  bekijken.

Als er vervolgens een uitroepteken bij je opnamen komt  te staan, dan kan het dus alleen op de opnamen server verkeerd zijn gegaan, en heeft dat dus niks met de verbinding te maken tussen de Next box en de opnamen server. 

Een uitroepteken bij een opnamen kan volgens mij dus alleen op de opnamen server ontstaan en heeft dus niks met de verbinding tussen de Next box en de opnamen server te maken. Maar als jij hier anders over denkt, dan hoor ik graag jouw uitleg ?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Jamyla Ziggo Jammer dat je geen reactie meer geeft, want ik had graag jouw mening/uitleg willen horen...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@Jamyla Ziggo is niet fulltime aan het werk op de Community en draagt zodoende altijd haar topics over, @DON PAPA . Hierdoor zal ze jouw bericht hierboven niet meer gezien hebben :-). Uitleg heeft ze overigens al gegeven. Verdere details zijn niet nodig in deze, lijkt me. Het is goed om bij het begin te beginnen, zoals gezegd. 

@CarPet , terug naar jou. Want jij was natuurlijk degene die hier aan de bel trok voor hulp. Hoe gaat het nu? 🙂 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lycke Ziggo wrote:

Uitleg heeft ze overigens al gegeven. Verdere details zijn niet nodig in deze, lijkt me. Het is goed om bij het begin te beginnen, zoals gezegd. 

Welke uitleg heeft ze gegeven dan ? Ik zie haar alleen maar zeggen “Ik stel de vraag enkel om de internet verbinding uit te sluiten. Als een ingestelde opname niet wordt opgenomen via de Next box kan er een probleem zitten in de internet verbinding. Er is tenslotte een internet verbinding nodig om de opname via de cloud in te stellen.” ik leg vervolgens uit dat de internet verbinding totaal niks te maken heeft met een mislukte opnamen die een uitroepteken geeft (waar de topic starter het over heeft). En nu zeg jij ook dat het goed is om te beginnen bij het begin. Waarom zou je de klant dingen laten doen (modem uit bridge mode halen) wat helemaal niks met de oorzaak van de klacht te maken heeft ? Als de klant nou zou klagen over dat hij een fout melding krijgt als hij een opnamen probeert in te programmeren, dan snap ik dat je kijkt of zijn internet verbinding wel goed werkt. Maar hij heeft gewoon een programma goed kunnen in programmeren (dus zijn internet verbinding werkte goed) en pas nadat de opnamen server dit programma heeft opgenomen komt er een uitroepteken te staan bij zijn opnamen, dit heeft dus niks met zijn internet verbinding vandoen. Ik weet dat jullie graag de problemen aan de kant van de klant neerleggen, maar dit slaat nergens op, dit is gewoon een fout op jullie eigen opnamen-systeem (jammer dat jullie dat niet gewoon inzien/toegeven)…

Het is ook maar goed dat jullie geen advies geven in het al 1 jaar durende opnamen topic, anders hadden al deze mensen in de afgelopen maand waarschijnlijk hun internetverbinding moeten nakijken van jullie:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210/index79.html#post599766
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210/index77.html#post594961
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210/index76.html#post594916
https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-opnemen-38210/index74.html#post591226

Bumpy

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik kamp met het vraagteken probleem wat bij webcare niet als "bekend staat. Vervolgens is het advies het hele stappen plan te doorlopen etc. Maar uit voorgaande reacties begrepen dat dit niet helpt. Oorzaak zou Server probleem zijn. Daar gaan wij weer.

Sommige geplande opnames zijn niet meer via replay te zien en dat wekt irritatie op.

Ik dacht na alle Horizon problemen met de komst van  Next gevrijwaard te zijn van dit euvel van niet of niet goed opgenomen programma's.

De prijs van het abonnement is ook weer omhoog gegaan en het zou Ziggo sieren de problemen sneller op te lossen.

 

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Das lekker dan, seizoensfinale Homeland mislukt!! Wilde alles in 1 keer gaan kijken, maar nu moet ik daar direct mee beginnen omdat Replay maar 1 week kan. Grrrr

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Replay Homeland niet mogelijk!!!!!!!

Bumpy

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

HOMELAND 

Opgenomen, kon maar tot halverwege kijken, foutcode CS2212 ?

Ook replay werkt niet. 

ZIGGO DOE HIER IETS AAN?

 

WEBCARE OOK EVEN MEELEZEN  !!!!?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hier ook een uitroepteken bij de opnamen van Homeland, en nogmaals @Lycke Ziggo & @Jamyla Ziggo dit heeft helemaal niks met onze internetverbinding te maken, dit is gewoon de schuld van een zeer slecht werkende opnamen-server die keer op keer de fout in gaat. Het word hoogtijd dat jullie dit probleem is gaan aanpakken/oplossen, in plaats van ons voor Jan met de korte achternaam naar onze internetverbinding te laten kijken… 

 

TheStat

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier dus hetzelfde probleem opeens bij Homeland. Aflevering van vanavond dus niet opgenomen, ondanks dat deze wel ingepland was, net als de eerdere afleveringen van de serie die wel succesvol zijn opgenomen. Ook niet via replay te bekijken, kan alleen maar opname verwijderen. Lijkt mij dus duidelijk een probleem voor ziggo, niet de klant. Opvallend dat nu meerdere meldingen hierover over Homeland gaan. Heeft ziggo misschien een database fout en kan dit hersteld worden? 

Uitgelicht topic