Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

  • 11 december 2019
  • 181 Reacties
  • 6825x Bekeken

Ik zie alleen nog maar twee opnames in mijn lijst staan de rest is onderin buiten beeld en niet te zien 

Nog meer mensen hier last van 

 

icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 15 januari 2020, 13:05

Bedankt! 

 

De voorbeelden zijn nu verzameld en er is een ticket aangemaakt. Het wordt nog onderzocht. Ik hou jullie op de hoogte!

Bekijk origineel

181 Reacties

Reputatie 7

Hey all. 

 

Ik was wegens ziekte afwezig. Heb nu de afdeling waar ik eerder contact mee had over dit issue weer ingeschakeld/op de hoogte gebracht. Ik moet zeggen dat ik ook echt niet weet wat er nu nog moet/kan gebeuren. Het blijft zo bizar dat er maar een handvol van deze meldingen zijn. Volgens mij is het in al die tijd ook niet gelukt om ook maar 1 goede log te krijgen. Elke keer is er weer iets fout gegaan wat uiteindelijk roet in het eten heeft gegooid. 

 

Het liefst breng ik iemand van jullie direct in contact met de afdeling die de logs moet maken/onderzoeken. Zonder al die tussenstappen (waar ik dan 1 van ben) zou het veel soepeler moeten gaan, lijkt me. Maar vooralsnog krijg ik hier nog geen positieve reacties op. 

Reputatie 1

Bij mij idd ook niet, ik zie ‘m vandaag ook weer verder zakken:

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Hier inmiddels ook weer regeltje gezakt zag ik gisteren. Staat gewoon op eco en blijft ie ook op staan. Op hoog zetten is de oplossing niet...

Reputatie 1

Helaas ook in de ‘hoge stand’ blijft het beeld bij mij zakken:

 

 

@Lycke Ziggo De mijne staat zonder software update op hoog en de regels blijven verdwijnen 

Reputatie 1

Ik heb m’n energieverbruik weer op ‘hoog’ gezet. 

Ik ben benieuwd..

Reputatie 7

Och tjonge. Nog niet helemaal beter dus ;-). 

@KZijlvaart . Sorry, ik las over je laatste bericht heen. Je geeft aan dat je denkt dat het misschien weer begonnen is nadat je je energiestand in eco gezet hebt. 

Dan ben ik benieuwd. Voor jou, maar uiteraard ook voor de anderen; gebeurt het ook (nog) als jullie de energiestand op hoog zetten? 

Reputatie 5
Badge +7

@Lycke Ziggo gelukkig ben je weer beter…

 

Maar @KZijlvaart heeft sinds gisteren gewoon het probleem weer hoor :wink:

Reputatie 7

Hey all. 

 

Sorry voor de lange stilte. Ik ben door ziekte en vakantie helaas een tijdje afwezig geweest. Normaliter worden mijn topics dan overgenomen, maar door ook verdere ziekte in het team is dit niet overal gebeurd. Sorry sorry!

 

@KZijlvaart . Wat goed dat het bij jou niet meer speelt! Heel goed nieuws, ook voor de rest! Wat we namelijk gedaan hebben is dat we @KZijlvaart aan de test-groep hebben toegevoegd en hem dus de nieuwste test-software op zijn mediabox hebben gegeven. De softwareversie die dus bij een update ook bij de rest komt. En zoals het nu lijkt is het probleem met de nieuwste versie dus weg! Dit betekent dat het wel nog even afwachten is (en als het te erg wordt, kan je dus even de uit-aan-knop gebruiken), maar dat de oplossing zeker komt! 

 

Reputatie 5
Badge +7

Ziggo boeit het ook niet meer, zijn al 14 dagen stil wat betreft dit onderwerp. Zoals meerdere dingen met de Next kunnen ze dit ook vast niet oplossen.

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem 

En eerlijk gezegd ben ik het voor lief gaan nemen 

Hopen dat er misschien toch nog een oplossing komt

Reputatie 1

Helaas, ik ben ook weer aan de beurt:

 

 

En toch heb ik er een week geen last van gehad. Als ik dan terug ga denken, dan kan het zomaar weer begonnen zijn nadat ik de box in de ‘eco-stand’ heb gezet. 

Slaat misschien nergens op, maar dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen..

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen update gehad of iets dus ben benieuwd

Reputatie 1

Het is voor mij nu een week geleden sinds de update en ik ben van het probleem verlost..

Reputatie 5
Badge +7

Maar weer eens de uit/aan knop gebruikt zo juist. Alles staat nu weer goed, zien voor hoelang…

 

 

Reputatie 1

In het weekend heb ik een update gehad en tot nu toe is bij mij de programmalijst niet meer gezakt..

 

Ik denk dat Ziggo dit wel kan uitleggen..

Reputatie 5
Badge +7

Het is al weer 9 dagen stil bij Ziggo

Reputatie 1

Het is nu dinsdag 3 maart en ik moet bekennen dat ik al een paar dagen geen last meer heb van een ‘zakkende’ programmalijst.

 

Ik begin een beetje hoop te krijgen dat het voorbij is..

Reputatie 5
Badge +7

Weer een stuk gezakt…

 

 

Reputatie 1

Duidelijk, ga ik regelen.

 

Overigens constateer ik nu, 20.49 (maar dat staat in beeld) dat het ‘zakken’ gewoon doorgaat..

 

 

Reputatie 7

Misschien dat er wat verwarring is ontstaan, maar de mediabox hoeft niet constant aan te staan he. Hij kan gewoon op stand-by (uit) gezet worden, maar de energiestand in stand-by moet dan wel hoog. Op die manier blijft hij namelijk gegevens uitwisselen met ons netwerk, waar hij in eco-stand dat ook uitschakelt. Dus zodra de box in stand-by komt en de “energiestand in stand by “ staat op “eco”, dan gaat de logging mis. 

Maar zet je de “energiestand in standby” op hoog, dan kan de mediabox gewoon uit/in standby gezet worden. 

 

 

Reputatie 1

In het weekend verlies ik vaak de verbinding, zal ook zonder meer met drukte hier in de flat te maken hebben..en het feit dat continu aanstaan natuurlijk ook niet goed is.

Overigens is het niet echt grof handmatig resetten; de box even uitzetten in de ecostand en weer aanzetten is voldoende. 

Vaak zie ‘t in de ochtend al staan; knipperend geel op de box. De melding in beeld is ook gewoon ‘standaard’ : ‘U box heeft geen verbinding’, etc..

Overigens maakt dat voor het zakken van de programmalijst niet uit. Die blijft verzakt in beeld staan, wel of geen wifi-verbinding. Handmatig (met de hand uit- en aanzetten) zorgt wel voor een reset van de programmalijst.

 

En nu, om 1600 uur, zie ik dat de lijst alweer wat gezakt is:

 

 

Reputatie 7

Hey @KZijlvaart . Wat een verhaal, zo :-(. Heb je de mediabox inmiddels gereset? 
Op wat voor manier merk/zie je dat de verbinding met de wifi verbroken wordt precies? Ik vind het zo frappant dat dit nu (ook) ineens (op regelmatige basis) gebeurt. 

 

Reputatie 1

En nu, zaterdag om 00.37 uur, zie ik dat de wifi-verbinding is weggevallen en het resetten van het modem helpt ook niet.

 

Ik ga de box morgenochtend toch echt resetten, want ik ga niet het hele weekend zonder verbinding op de wifi doorbrengen. Nog afgezien van de vraag of de meting sowieso al niet is afgebroken door het verliezen van deze verbinding, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen..

Hey @KZijlvaart
Deze twee voorbeelden heb ik ook doorgezet. Uiteraard heb ik ook de vraag gesteld of er iets gevonden is naar aanleiding van jouw eerdere voorbeeld. Zodra wij wat horen, dan delen we dit natuurlijk! 

Reageer