Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

  • 11 december 2019
  • 181 Reacties
  • 6825x Bekeken


Toon eerste bericht

181 Reacties

Bedankt @KZijlvaart. Ik heb deze doorgezet. Zodra wij meer horen, dan hoor jij uiteraard weer van ons. Blijf in ieder geval concrete voorbeelden toesturen, zodat het probleem des te beter op de radar komt!

@KZijlvaart 
Als toevoeging. Ik kreeg namelijk nog een reply terug op het doorzetten van jouw voorbeeld. Wil je alsjeblieft nu geen powercycle / reset uitvoeren, ongeacht de omstandigheden? We hebben de logs namelijk echt nodig om het probleem goed in kaart te brengen. 

Reputatie 1

Ok, dat begrijp ik..maar hoe los ik ‘t dan op als mn box de verbinding verliest?

Ik zal ‘m dan op z’n minst aan en uit moeten zetten..en een weggevallen verbinding is bij jullie toch al foute boel, toch?

Reputatie 1

En om 18.41 uur zijn we alweer een stukje gezakt:

 

 

Gauw afsluiten en dan heb je beet..als het goed is..

Reputatie 1

En vandaag om 01:10 zakken we alweer een stukje:

 

 

Reputatie 1

@Cecilia Ziggo :

Zeg me dat jullie nu wel wat hebben gevonden..:nerd:

Anders wordt het echt zeuren...

 

Hey @KZijlvaart
Deze twee voorbeelden heb ik ook doorgezet. Uiteraard heb ik ook de vraag gesteld of er iets gevonden is naar aanleiding van jouw eerdere voorbeeld. Zodra wij wat horen, dan delen we dit natuurlijk! 

Reputatie 1

En nu, zaterdag om 00.37 uur, zie ik dat de wifi-verbinding is weggevallen en het resetten van het modem helpt ook niet.

 

Ik ga de box morgenochtend toch echt resetten, want ik ga niet het hele weekend zonder verbinding op de wifi doorbrengen. Nog afgezien van de vraag of de meting sowieso al niet is afgebroken door het verliezen van deze verbinding, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen..

Reputatie 7

Hey @KZijlvaart . Wat een verhaal, zo :-(. Heb je de mediabox inmiddels gereset? 
Op wat voor manier merk/zie je dat de verbinding met de wifi verbroken wordt precies? Ik vind het zo frappant dat dit nu (ook) ineens (op regelmatige basis) gebeurt. 

 

Reputatie 1

In het weekend verlies ik vaak de verbinding, zal ook zonder meer met drukte hier in de flat te maken hebben..en het feit dat continu aanstaan natuurlijk ook niet goed is.

Overigens is het niet echt grof handmatig resetten; de box even uitzetten in de ecostand en weer aanzetten is voldoende. 

Vaak zie ‘t in de ochtend al staan; knipperend geel op de box. De melding in beeld is ook gewoon ‘standaard’ : ‘U box heeft geen verbinding’, etc..

Overigens maakt dat voor het zakken van de programmalijst niet uit. Die blijft verzakt in beeld staan, wel of geen wifi-verbinding. Handmatig (met de hand uit- en aanzetten) zorgt wel voor een reset van de programmalijst.

 

En nu, om 1600 uur, zie ik dat de lijst alweer wat gezakt is:

 

 

Reputatie 7

Misschien dat er wat verwarring is ontstaan, maar de mediabox hoeft niet constant aan te staan he. Hij kan gewoon op stand-by (uit) gezet worden, maar de energiestand in stand-by moet dan wel hoog. Op die manier blijft hij namelijk gegevens uitwisselen met ons netwerk, waar hij in eco-stand dat ook uitschakelt. Dus zodra de box in stand-by komt en de “energiestand in stand by “ staat op “eco”, dan gaat de logging mis. 

Maar zet je de “energiestand in standby” op hoog, dan kan de mediabox gewoon uit/in standby gezet worden. 

 

 

Reputatie 1

Duidelijk, ga ik regelen.

 

Overigens constateer ik nu, 20.49 (maar dat staat in beeld) dat het ‘zakken’ gewoon doorgaat..

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Weer een stuk gezakt…

 

 

Reputatie 1

Het is nu dinsdag 3 maart en ik moet bekennen dat ik al een paar dagen geen last meer heb van een ‘zakkende’ programmalijst.

 

Ik begin een beetje hoop te krijgen dat het voorbij is..

Reputatie 5
Badge +7

Het is al weer 9 dagen stil bij Ziggo

Reputatie 1

In het weekend heb ik een update gehad en tot nu toe is bij mij de programmalijst niet meer gezakt..

 

Ik denk dat Ziggo dit wel kan uitleggen..

Reputatie 5
Badge +7

Maar weer eens de uit/aan knop gebruikt zo juist. Alles staat nu weer goed, zien voor hoelang…

 

 

Reputatie 1

Het is voor mij nu een week geleden sinds de update en ik ben van het probleem verlost..

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen update gehad of iets dus ben benieuwd

Reputatie 1

Helaas, ik ben ook weer aan de beurt:

 

 

En toch heb ik er een week geen last van gehad. Als ik dan terug ga denken, dan kan het zomaar weer begonnen zijn nadat ik de box in de ‘eco-stand’ heb gezet. 

Slaat misschien nergens op, maar dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen..

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem 

En eerlijk gezegd ben ik het voor lief gaan nemen 

Hopen dat er misschien toch nog een oplossing komt

Reputatie 5
Badge +7

Ziggo boeit het ook niet meer, zijn al 14 dagen stil wat betreft dit onderwerp. Zoals meerdere dingen met de Next kunnen ze dit ook vast niet oplossen.

Reputatie 7

Hey all. 

 

Sorry voor de lange stilte. Ik ben door ziekte en vakantie helaas een tijdje afwezig geweest. Normaliter worden mijn topics dan overgenomen, maar door ook verdere ziekte in het team is dit niet overal gebeurd. Sorry sorry!

 

@KZijlvaart . Wat goed dat het bij jou niet meer speelt! Heel goed nieuws, ook voor de rest! Wat we namelijk gedaan hebben is dat we @KZijlvaart aan de test-groep hebben toegevoegd en hem dus de nieuwste test-software op zijn mediabox hebben gegeven. De softwareversie die dus bij een update ook bij de rest komt. En zoals het nu lijkt is het probleem met de nieuwste versie dus weg! Dit betekent dat het wel nog even afwachten is (en als het te erg wordt, kan je dus even de uit-aan-knop gebruiken), maar dat de oplossing zeker komt! 

 

Reputatie 5
Badge +7

@Lycke Ziggo gelukkig ben je weer beter…

 

Maar @KZijlvaart heeft sinds gisteren gewoon het probleem weer hoor :wink:

Reputatie 7

Och tjonge. Nog niet helemaal beter dus ;-). 

@KZijlvaart . Sorry, ik las over je laatste bericht heen. Je geeft aan dat je denkt dat het misschien weer begonnen is nadat je je energiestand in eco gezet hebt. 

Dan ben ik benieuwd. Voor jou, maar uiteraard ook voor de anderen; gebeurt het ook (nog) als jullie de energiestand op hoog zetten? 

Reageer