Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

• 11 december 2019
  • 181 Reacties
  • 6817x Bekeken

Toon eerste bericht

181 Reacties

Reputatie 7

We hebben nu een duidelijk voorbeeld van jou, @KZijlvaart . Bedankt!

@Manusje van alles ; zou jij nog 1 keer een voorbeeld willen plaatsen van je beide boxen? Als je hier bij zet om welke box het gaat, zet ik dat dan nog door en denk ik dat er voor jou ook voldoende binnen is dan :-). 

Dag Lycke,

Bericht gelezen, zet vanavond de box met foto op het forum.

Groet,

Jan

Reputatie 5
Badge +7

Hier de opnames ook een klein stukje gezakt sinds 1 feb

Dag Lycke,

De bovenste foto is van de woonkamer, spontaan hersteld vanavond. Voor het eten nog verstoord, zonet aangezet voor deze opname en staat nu weer goed.

In de slaapkamer nog niet, onderste foto.

Zie je reactie tegemoet, 

Groet Jan 

Reputatie 7

Bedankt, Jan! Ik heb het doorgezet!

@KZijlvaart ; zou jij je mediabox eens een minuutje van de stroom willen halen? De logging afdeling krijgt helaas steeds foutmeldingen binnen en kan je box niet goed uitlezen :-(. Ze vragen nu dus of je deze op deze manier wil resetten. 

Reputatie 1

Bij deze!

Reputatie 7

Top, dankjewel! Gaan we nu weer logs bijhouden. Kan je me vanavond of morgen weer een voorbeeld doorgeven?  De zwartruimte is nu weg denk ik, na de reset. Toch? 

Reputatie 7

P.S. ik weet dat ik een hoop medewerking van jullie vraag, hoor. :disappointed_relieved: . Normaliter zouden we natuurlijk allang overgaan op andere werkwijzes. Maar we hebben het nog helemaal niet kunnen reproduceren. Ik ben heel erg dankbaar voor jullie medewerking en wil ook zeker kijken naar een manier om de dankbaarheid om te zetten in een cadeautje vanuit ons, wanneer het straks allemaal eindelijk klaar is. 

Reputatie 1

Voorlopig is het beeld weer helemaal in orde, zoals verwacht..

Ik ga ‘t weer melden als ‘t anders is, maar ik moet erbij zeggen dat ik vanaf volgende week vakantie heb. Ik  weet niet of ik je dan ook van dienst kan zijn, dus ‘t moet vanaf nu een ‘korte sessie’ worden.. ;-)

Reputatie 5
Badge +7

Vraag mij toch echt af wat het nu is, hier zakken de opnames niet met zo'n tempo als bij jou @KZijlvaartNu bijna na 2 weken na het uit/aan zetten (knop achterop) is alles “pas” zo’n 1 regel gezakt

Reputatie 1

En vandaag om 15.38 uur kan ik constateren dat het ‘zakken’ alweer begonnen is:

Reputatie 5
Badge +7

Zo staat ie hier ook...

Reputatie 1

Grappig detail:

Ik had eerdere deze week geklaagd over een plotseling langzamer ladende programmagids (dat is ook het enige) en kreeg als hulpmiddel een 15 meter lange kabel opgestuurd. 

Resultaat:

De box werkt geen millimeter sneller, anders of beter dan via de wifi verbinding. Dus die optie kunnen we zeker uitsluiten..

Met andere woorden; de opeens traag ladende programmagids is nog steeds net zo traag.. ;-)

@Lycke Ziggo

Misschien een symptoom van ‘onderhoud’ aan mijn box?

Reputatie 7

Bedankt voor de voorbeelden! 

@KZijlvaart . Hm. Geen idee of dat kan komen door de logs :thinking: . Ga ik voor je navragen! 

Reputatie 1

Nou, vandaag werkt het eea alweer op snelheid, opgelost.

Probleem is wel dat ik de box heb moeten resetten want ik kon op geen enkele andere manier verbinding krijgen met de wifi.

Alles staat dus weer op nul, vrees ik.. 

Goedenavond Lycke,

Ik heb het een paar dagen afgekeken. Er was toch weekend en dat gaf de mogelijkheid van kijken wat er gebeurt. 

De box in de slaapkamer lijkt hersteld. 

Even voor de duidelijkheid, ik heb hier niets meer mee gedaan behalve de foto's e.d. berichten aan je. Dus niet herstarten en dergelijke. 

De box in de woonkamer heeft ook weer het oude overzicht.  Alleen bij het wisselen van zender, programmaoverzicht is erg traag. Tot wel 20 seconden wachten tussen actie en reactie, het wisselen van beeld.  Wat ook lijkt bij de woonkamer is, hoe langer de box aanstaat des te trager.

In de slaapkamer hebben we daar 'nog' geen last van.

Zie je reactie tegemoet, 

Groet

Jan

Reputatie 5
Badge +7

Gisteren de box via knop achterop uit/aan moeten zetten omdat de Next aangaf niet online te zijn. Met deze handeling het probleem verholpen en de opnames stonden hiermee ook weer gelijk op de juiste “hoogte”. Dus weer in de gaten houden wanneer/of het gaat zakken. Zal het melden hier...

Reputatie 7
Badge +12

Wel opvallend dat jullie dus alle 3 extra problemen ervaren. Waarbij verbindingsproblemen het meest opvallen. Lijkt ongerelateerd maar je weet het maar nooit.

Reputatie 5
Badge +7

Voor mij was dit pas de eerste keer hoor sinds ik de Next heb (mei 2019) dat ie niet online was of iig dit aangaf

Reputatie 7
Badge +12

Er was een storing vandaag (17-2) bij Ziggo, dat zal het wel geweest zijn. (Nog steeds nu trouwens 18-2 01:00).

Reputatie 5
Badge +7

Ik schreef in mijn post dat het om gisteren ging, zondag dus! Na uit/aan knop opgelost. Niets met een eventuele storing van gister (maandag) te maken.

Reputatie 1

Ik heb in ‘t weekend de box ook moeten resetten, maar dat terzijde.

Vandaag, di om 08.00 uur geconstateerd dat in ieder geval m’n zwarte streep weer (even?) terug is..

Ik heb meegelezen maar geen log kunnen bijhouden 

Ik ervaar naast de zakkende regel de volgende problemen 

Na  het vooruitspoelen van opgenomen programma's geen geluid maar 

Niet kunnen pauzeren van live tv 

Continu vragen om nieuwe apparatuur te koppelen 

Wel zojuist een nieuwe update gekregen weet niet wat daarin veranderd is 

Hoi @KZijlvaart
Momenteel staat bij jou een geavanceerde logging actief. Heb je recent het probleem met de ‘zwartruimte' in het opname-overzicht nog ervaren? Zo ja, laat ons dan vooral de datum en het tijdstip weten i.c.m een foto. Dan kunnen wij dit doorzetten en kan het oplosteam de geavanceerde logging controleren op dit specifieke tijdstip. 

@ all!
Blijf vooral concrete voorbeelden naar ons toesturen (datum, tijdstip en foto). Dan kunnen wij meerdere voorbeelden aan het ticket toevoegen. 

Reputatie 1

Ik was ff druk, maar vanochtend, om 10.19 uur, heb ik geconstateerd dat het beeld alweer begint te zakken..na een reset in ‘t weekend:

Reageer