Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

• 11 december 2019
  • 181 Reacties
  • 6817x Bekeken

Toon eerste bericht

181 Reacties

Dag Lycke,

Als ik straks thuis ben, zal ik bij beide boxen de instellingen aanpassen zoals beschreven.

Tevens zal ik er van beide boxen een foto toevoegen.

Groet,

Jan

Reputatie 1

Lycke,

Vandaag om 16.59 uur kan ik alweer constateren dat de lijst ‘1 regel’ is gezakt:

Homeknop, Bewaard, en dan naar beneden bladeren naar de lijst met ‘Je opnames’

Reputatie 7
Badge +12

Wat ik helemaal zo eigenaardig vind is dat BEIDE boxjes van Manusje het probleem hebben, terwijl dit zo'n zeldzaam probleem is. Kan haast geen toeval zijn zou je zeggen. Ligt het aan het merk wasverzachter in huis of zo? Beat me...

Reputatie 1

Eigenaardig inderdaad, maar waar moet het dan wel aan liggen?

Ik heb een Samsung tv en dat is ook geen afwijkend merk, een box met een wifi-verbinding en verder geen andere apparatuur aangesloten of wat dan ook.

Waarom is het bij ons anders dan bij de rest?

Dag Lycke,

Ik heb beide boxen op HOOG gezet.

Tevens heb ik foto's van beide boxen.

De eerste twee zijn van de box in de slaapkamer.

Deze staat ± 2,5 meter van de andere box  af.

Ze zijn beide verbonden met kabel en vast netwerk.

Deze box staat in de slaapkamer.

Deze box staat in de woonkamer:

Ik zie de reactie tegemoet,

Groet,

Jan

Reputatie 7
Badge +12

Ik zit elke keer vol verwondering naar jullie foto's te kijken. Zoekend naar meer clues. Tevergeefs.

Jullie bijdragen zijn wel top hoor.

Reputatie 7

Toppers. Bedankt voor jullie bijdrage!

@Manusje van alles . Omdat ik niet weet welke van jouw boxen in de slaapkamer en welke in de woonkamer staat; kan je mij de laatste 3 cijfers van de CA-ID codes die op de stickers van de box staan sturen? 

@Dolfff . Klopt, dat is ook heel bizar! Ik denk ook dat het (hoe? Geen idee!) met het profiel van de klant te maken heeft en niet met het apparaat. Een swap (en/of volledige software reset) hielp immers ook niet. 

Reputatie 1

0951 uur en het beeld is alweer een regel gezakt:

Apparaat is, zoals ik al aangaf, niet uit geweest en in korte tijd toch weer een regeltje gezakt. Benaderen blijft ook hetzelfde:

Homeknop, bewaard, bladeren naar de lijst, etc..

Afsluiten die meting en aan de bak! ;-)

Reputatie 7
Badge +12

Mijn gok is dat het heeft te maken met de hdmi handshake. Uitlezen en interpreteren van het zgn EDID datablok. Daar zijn nl heel veel andere problemen ook op terug te voeren. Daarin staat allerlei info over de tv. Next concludeert een andere beeldruimte (oid) en komt in de knoop met beeld opbouw. Jullie zouden dat kunnen testen door een andere tv aan te sluiten maar dat is nu geen handige timing denk ik. (Jullie hebben toch nog wel wat reserve tv's in de schuur staan? :grin: )

Reputatie 7
Badge +11

Zwaartekracht, aardstralen, voodoo….:thinking::wink:

Reputatie 7
Badge +12

Vooral de combinatie daarvan…. en in samenhang met gebruikte wasverzachter….

(Deze berichtjes mogen weg hoor Lycke, sorry voor de ruis)

Reputatie 1

Laat ik ‘t zo samenvatten:

‘Met subsidie weet ik wel aan een andere tv te komen..’ ;-)

Maar ik beschik gewoon over een standaard Samsung tv, net als duizenden andere huishoudens, dan zou het probleem toch veel groter moeten zijn?

Reputatie 7
Badge +12

Is ook zo. Daarom noemde ik het “gokje”. Een verband met klantprofiel vind ik nog weirder, maar Lycke heeft al es vaker gelijk gekregen….

Reputatie 7

Bedankt, @KZijlvaart . Gister is de log aangezet vlak na je voorbeeld van gisteren. Dus die konden ze niet meenemen. Maar je voorbeeld van vanmorgen zou nu dus wel uit te lezen moeten zijn! Ik hou jullie op de hoogte :-) 

Goedenavond Lycke,

Zoals je weet hebben wij twee boxen.

De box in de slaapkamer heeft 337 als laatste drie cijfers.

De andere box in de woonkamer 838.

Groet Jan 

Reputatie 1

Nog maar een voorbeeld van 22.59, toch weer een regel gezakt:

Reputatie 7

Bedankt! Ik heb de gegevens en voorbeelden weer door gezet!

Reputatie 1

Overigens, hoe minder ik het spul reset, hoe meer storingen het beeld gaat vertonen.

Vanochtend om 09.11 uur zag ik aan de rechterkant een zwarte lijn in beeld verschijnen die een tiental minuten later weer verdwenen was..

Reputatie 5
Badge +7

Gisteren stond alles zoals na de uit/aan knop actie van vorige week zaterdag nog hetzelfde. Heb wel weinig tv gekeken erna omdat we ook op vakantie geweest zijn.

Reputatie 1

Vanochtend, 0919 uur, constateerde ik dat het beeld weer iets gezakt is en de zwarte streep aan de rechterzijde is ook weer terug:

Reputatie 7

Bedankt voor het voorbeeld weer, @KZijlvaart . Ik ga het toevoegen + het beeld van de zwarte streep aan de rechterkant. 

Ervaren anderen dit ook? 

Reputatie 1

En de zwarte streep aan de rechterzijde is  om 09.51 uur alweer verdwenen. 

Ik gok dat dit komt doordat ik met de menu’s ed aan het spelen ben waardoor het beeld zich ‘ververst’ oid..

Reputatie 1

En om 11.27 uur is m’n zwarte streep weer terug; ik begon ‘m al te missen..

En om 11.46 uur alweer vertrokken ook..

Reputatie 1

En vandaag, om 0949 uur, is het beeld alweer wat gezakt;

Is er al zicht op een oplossing?

Reputatie 7

Bedankt! Ik ga het weer toevoegen. Ik vraag hierbij ook of meer voorbeelden op deze manier nog nodig zijn of dat ze nu voldoende hebben om de zaak te onderzoeken/op te lossen. Zodra ik terugkoppeling heb, horen jullie van me! 

Reageer