Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

• 11 december 2019
  • 181 reacties
  • 6876 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

181 Reacties

@KZijlvaart  nee ik bedoel het opnieuw koppelen van je televisie en evt audio systeem

@Lycke ZiggoZiggo  mijn lijst is op 01-02-2020 tussen 7:30 en 12:00 1 regel gezakt

Reputatie 1

@Wijnand 1983 

Om 1230 uur uitgevoerd en dat maakt geen enkel verschil..helaas..

Reputatie 5
Badge +7

Zojuist de knop aan achterkant vd Next uit en aan gezet. Hier het verschil. Zien hoelang het nu goed blijft…

Reputatie 7
Badge +12

Dat is best gek want uit-en-aan hielp eerder niet dacht ik.

Reputatie 1

Ja, wel; uit- en aanzetten is ook voor mijn tv voldoende voor een reset waarbij het beeld weer normaal wordt weergegeven.

Reputatie 5
Badge +7

Hier nu 2x met uit en aan het probleem verholpen hoor. 

Reputatie 1

Voor hoelang?

Na een paar dagen begint de ellende vaak opnieuw..

Reputatie 5
Badge +7

Ben toch wel erg benieuwd wat het probleem nu is (vooral omdat het blijkbaar niet bij veel klanten voor komt) en wat de vaste oplossing gaat zijn. Hoe ver zijn jullie hiermee @Lycke Ziggo ? 

Na de uit/aan van gisteren staat het vandaag nog goed maar zoals @KZijlvaart  al zich afvroeg, voor hoelang...

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Lycke Ziggo  het is wel lang stil hier. Gezien dat er een nieuwe klant bijgekomen is met dit probleem?

Reputatie 7

Hey all, 

Ik moet communiceren met de afdeling die de logs van jullie mediaboxen bijhoudt. Ik krijg van hen te horen dat ze steeds zaken niet kunnen bijhouden, omdat de mediaboxen offline staan. 

Voor nu dus het verzoek;  haal de mediaboxen niet van de stroom en laat ze “uitlopen”. Dan kan er namelijk in de diepe logs gezocht worden naar wat dit exact veroorzaakt. Als het steeds “verholpen” wordt, kan hier niets gecheckt worden. Ik ontvang graag nog voorbeelden met foto; datum en tijdstip en precieze stappen (dus menu, bewaard, opnames bijvoorbeeld. Of voicecontrol “mijn opnames” ). 

Reputatie 7

Oh ja, en willen jullie aangeven wanneer de boxen weer online staan? Dan kunnen mijn collega's dus de meting weer aan zetten. Ze wilden dit zaterdag doen, maar op dat moment stonden er dus 2 van de 3 voorbeelden hier offline en konden ze dus nagenoeg niets. 

Reputatie 1

Ok, de stand-by functie heb ik op 24 uur gezet, dus ik mag er vanuit gaan dat de box vanaf nu nooit meer offline gaat. Daarnaast heb ik het verbruik in stand-by ook nog eens op ‘hoog’ gezet, mocht dat daarnaast ook nog iets helpen.

Mijn huidige situatie om 10.00 uur.

Homeknop, bewaard, blader naar lijst:

De situatie is nu dus ‘normaal’, omdat de box gisteravond is uitgezet, maar dat gaat vanaf nu niet meer gebeuren..

Dag Lycke,

Ik heb mijn beide boxen aan staan en ze zakken gewoon door.

Is het zo, zoals ik reeds eerder aangaf, dat er vanuit de server geen goede data wordt doorgezonden.

Elke keer als je de box opstart maakt jij opnieuw verbinding met het netwerk/server.

Zie je reactie tegemoet,

Groet,

Jan

Reputatie 7
Badge +12

Ja @Lycke Ziggo  verwelkom @Manusje van alles  eens? Ik probeer hem onder je aandacht te brengen. Lijkt me belangrijk omdat dit zo'n zeldzaam probleem is. Maar je reageert er niet op.

Reputatie 5
Badge +7

Mediabox staat gewoon op eco standby. Als je van uit Ziggo dagen niks leest ga ik niet wachten en heb ik de uit/aan oplossing geprobeerd. Het is toch niet de bedoeling om de Next 24/7 aan te laten? Standby moet genoeg zijn lijkt mij want fabrieksinstellingen moest juist niet en ben ik sws niet van plan om te doen, moet zonder ook op te lossen zijn.

En wat willen je collegas precies doen dan zaterdag @Lycke Ziggo . Een klein uitlegje zou ik fijn vinden.

Reputatie 7

Sorry, @Manusje van alles . Het was niet mijn bedoeling je te negeren. Ik ben juist “blij” hier meer voorbeelden te zien en heb je gegevens ook al toegevoegd naar de afdeling waar ik contact mee had. Ik was ervan overtuigd dat ik dit hier al genoemd had, maar zie nu dat ik dit nog helemaal gezegd heb. Sorry!

@Arnold1310 ; ik denk dat het dan met de “eco” stand te maken heeft. Zou je de energiestand in stand-by eens op “hoog” kunnen zetten, zodat het meten door kan gaan? 

Wat de afdeling doet is een meet-log aanzetten. Vervolgens willen ze van jullie een voorbeeld wat jullie precies zien en wat jullie exact doen qua stappen op de afstandsbediening/in het menu, op precies de datum en tijd waarop jullie dit kunnen doen. Alleen op deze manier kan het namelijk goed naast elkaar gelegd worden. 

Ik snap dat ik een hoop vraag hoor. Maar er zijn nu 4 voorbeelden van klanten waarbij dit speelt en het is gewoonweg nog niet te vinden waar het aan ligt. Vandaar dat we dit echt dieper uit moeten zoeken. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat het weinig heeft te maken met de precieze handelingen en ik denk dat het niet in elke situatie reproduceerbaar is. Dan zouden we deze klacht toch veel vaker gehoord hebben. Maar ik ben benieuwd. Het heeft de volle aandacht in elk geval.

Reputatie 7

het is niet reproduceerbaar. Dat is precies het punt inderdaad. Wat de afdeling die dit onderzoekt dus wil doen is de mediaboxen in een soort “debug” stand zetten. Dat kunnen ze pas doen wanneer de box online staat. Vanuit deze stand loggen ze dan exact wat er gebeurt. 

Vervolgens is het dan de bedoeling dat ik hier een voorbeeld ontvang. Dus datum + tijd + precieze stappen, zodat ze deze exact naast de logs kunnen houden en (zo vermoed ik) dit 1 op 1 kunnen vergelijken met een situatie waar het niet mis gaat van een eigen test oid. 
Hoe de afdeling verder precies te werk gaat en hoe dit opgelost moet worden; geen idee. Dit is ook oprecht wel een heel bijzondere/gekke. 

Dus voor de melders die het probleem hebben hier: 

Willen jullie je mediabox in het menu op “energiestand in stand-by; hoog” zetten en hier een seintje geven dat dit gedaan is? Dan gaan we hier nogmaals de debug stand + log aanzetten en dus een tijdje alles bij houden. 
Graag ontvang ik dan daarna (laten we zeggen een dag (of 2) later een foto van hoe het menu er uit ziet, de stappen die je zette om in dit menu te komen + de datum en tijd dat je dit deed/ziet. 

Dan moet het goed komen :-). 

Reputatie 7
Badge +12

En dan mogen ze hem tussendoor ook niet van de stroom halen zeker?

En sowieso geen FBI natuurlijk.

Reputatie 7

Klopt helemaal, @Dolfff 

Reputatie 1

Slecht nieuws:

Vanochtend om 0840 uur viel de internetverbinding op de box uit en zelfs het resetten van het modem (incl pairen) mocht niet baten.

Derhalve de box in de eco stand uitgezet en dat was hielp wel.

Mocht er iets opgestart zijn, dan moet het opnieuw, vrees ik..

Reputatie 7

Geen punt, @KZijlvaart . Beginnen we weer opnieuw.  
Ik snap niet precies wat er nu gebeurt is, overigens. Kan de mediabox nu wel gewoon aan en weer op “hoog” gezet worden? 

Reputatie 1

Ja, dat staat hij inmiddels weer. Overigens heb ik de stand-by tijd nog steeds op 24 uur staan, dus hij zal, als er verder geen storingen zijn, niet meer uitgezet worden..

Reputatie 7

Helemaal top! Als je me morgen/overmorgen de datum/tijd, stappen en foto stuurt, moet het met deze informatie goed komen.