Beantwoord

Opnamelijst buiten beeld

• 11 december 2019
  • 181 reacties
  • 6876 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

181 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Inderdaad, een bug ligt meer voor de hand maar dan is het wel héél raar dat het zo’n zeldzaam verschijnsel is. Sinds gisteren dus twee gevallen.

Reputatie 7
Badge +12

@Wijnand 1983 , wat is het merk en type van je tv?

Het is een Samsung ue49nu7170

Met een arc naar harman kardon bds 235

Reputatie 7
Badge +12

Toch een hele courante tv, niet te oud niet te nieuw.

Nou ja, we wachten het af. Als het probleem verholpen is met de nieuwe Next, laat het ons weten hè?

Nou zojuist de nieuwe next geïnstalleerd 

Ook de nieuwe ab gekregen en deze ligt stukken fijner in de hand als de vorige 

Ik hou jullie op de hoogte 

Reputatie 7
Badge +12

??? Ga je me nou vertellen dat deze ab anders is dan de vorige??

Reputatie 5
Badge +7

Kun je een foto plaatsen van deze “nieuwe” ab?

Kwa uiterlijk is hij hetzelfde 

Alleen is naar mijn mening de behuizing anders waardoor hij fijner in de hand ligt 

Of ik moet gek zijn 

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @Wijnand 1983, we zijn inmiddels een dik weekje verder. Heb je de indruk dat het probleem is verholpen? Of is het nog wat te vroeg voor die conclusie?

Er is nog een andere gebruiker met exact hetzelfde probleem dus we horen graag van je.

Hoi 

We zijn inmiddels idd ruim een week geleden en het probleem is er nog steeds. 

Ik mis op dit moment 3 regels steeds 1 per keer

Vindt het ook erg raar dat er nog maar twee gevallen bekend zijn of valt het de rest gewoon niet op 

Reputatie 7
Badge +12

O wauw, dit is dus toch een bug. Die blijkbaar alleen optreed icm met… tja, met wat? Bepaalde tv's? Jullie hebben beide Samsung maar heel verschillende.

Ziggo: werk aan de winkel!

Reputatie 7

Blijft een zeer bijzonder raadsel. 
@Dolfff ; weet jij zo de andere klant/topic die je hiermee zag? 

@Wijnand 1983 . Ik ga al je gegevens, al je foto's en alle stappen die al gezet zijn verzamelen en dit intern als escalatie aanmaken en laten uitzoeken. Je hoort zo snel mogelijk van me! 

Reputatie 7
Badge +12

Die link staat al in dit topic maar hier nogmaals:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/lijst-opgenomen-programma-s-begint-onderaan-in-beeld-50607#post527682

Ik weet niet of er vannacht een software update is geweest 

Maar zojuist start ik de box op en alles is weer normaal zoals het hoort 

Reputatie 7
Badge +12

Nee er is geen update geweest. Dit maakt het allemaal nog mysterieuzer. Laat ons maar weten als de situatie weer verandert.

Reputatie 5
Badge +7

Zoals deze foto hadden wij dit ook zojuist… heb de Next, met de knop achter op, uit gezet, 5 minuten gewacht en weer aangezet. Na “welkom” en “even geduld” de melding dat er een software update geweest is (geen idee welke want zie nergens een nieuw softwarenr). Op dit moment staan de opnames weer gewoon gelijk onder de tekst “je opnames”. Ik ga dit de komende tijd goed in de gaten houden.

Zoals deze foto hadden wij dit ook zojuist… heb de Next, met de knop achter op, uit gezet, 5 minuten gewacht en weer aangezet. Na “welkom” en “even geduld” de melding dat er een software update geweest is (geen idee welke want zie nergens een nieuw softwarenr).”

Als er een systeemwijziging/aanpassing is geweest in de achtergrond, dan geeft de Next ook een software update melding, er wordt aan gewerkt om dit niet meer te tonen.

Reputatie 7
Badge +12

@Arnold1310  Jij bent dan de derde waarbij dit het geval is. Dit lijkt dan dus toch wel een echte bug te zijn.

Zou je ook je tv merk en type willen vermelden?

En als het probleem terugkomt, zou je dan een foto ervan willen plaatsen hier?

Reputatie 7

Exact hetzelfde probleem!

Maar ik heb ‘m idd teruggezet naar de fabrieksinstellingen en na wat (volautomatische) updates ed werkt alles weer zoals ‘t hoort! De programmalijst is weer normaal in beeld. En er is ook nog eens niets verloren gegaan aan (geplande) opnamen ed. 

Thanks voor de tip! Al is het maar een tijdelijke oplossing.

merk: Samsung

model:  LE40A856S1M

model code: LE40A856S1MXXU

type no: LE40A856

Made in Slowakije… :-)

Reputatie 7

Bedankt! 

De voorbeelden zijn nu verzameld en er is een ticket aangemaakt. Het wordt nog onderzocht. Ik hou jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +12

Beste moderators, zijn jullie weer afgestapt van de topic labels?

Reputatie 7

Nee hoor, ben er alleen nog niet heel actief mee ;-). Maar bedankt voor de reminder. 

Reputatie 7

Hey @Wijnand 1983 , @Arnold1310 en @KZijlvaart . 

Het issue wordt onderzocht, maar vooralsnog lukt het niemand het te reproduceren. Ze willen dus heel graag zaken in de log van de mediabox kunnen uitlezen. Daarom vraag ik jullie het volgende: 

- Wanneer (ongeveer) is de laatste keer dat jullie de mediabox teruggezet hebben naar fabrieksinstellingen om het issue te verhelpen? 
- Als je nu het bewaard menu opent, wat zie je dan? Willen jullie een precieze datum+tijdstip geven
- een foto plaatsen van wat jullie zien op het moment dat jullie het menu openen? 
- Op welke manier openen jullie het menu precies? Welke knop(pen) of voicecontrol gebruiken jullie? 

Dit alles zodat de afdeling die dit onderzoekt exact de logs van dat moment kunnen nakijken. 

Ik ontvang dus graag iets in de vorm van: 

Laatste keer FBI: ongeveer 2 weken geleden. 
Datum/tijdstip: 21-01-2020 09:09.

Manier van “bewaard” openen: Ik gebruik voice control op de afstandsbediening en zeg “mijn opnames”.

Beeld:  * foto* 

Reputatie 1

Duidelijk.

Omdat ik niet helemaal wist of de lijst goed stond, heb ik vandaag om 09.33 uur de box teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daar bleek uit dat de programmalijst 1 regel gezakt was. Ik heb er een foto van gemaakt zodat ik voortaan weet wat ‘normaal’ is. Sinds mijn laatste update (en dat is volgens mij meer dan de aangegeven 6 dagen geleden) is de lijst 1 regel gezakt.

Mijn standaard benadering van de programmalijst:

Homeknop

klikken op Bewaard

Vanuit opnames dan naar beneden scrollen naar het oranje vlak van opnames en daarop klikken (evt doorscrollen naar erotiek, maar dat blijft dezelfde benadering).

Detail:

Afgelopen week startte mijn box standaard op in het ‘standaard profiel’ (het witte poppetje) terwijl ik mijn eigen aangemaakte profiel als voorkeur heb ingesteld. Er zijn kennelijk veel updates doorgevoerd oid. Inmiddels start hij weer op op m’n eigen profiel.

Ik ga ‘t vanaf nu exact bijhouden wanneer ik bemerk dat het menu weer begint te zakken. Je hoort nog!

Reputatie 7

Top! Heel erg bedankt. Als net de instellingen zijn teruggezet is het inderdaad goed om ook later weer een voorbeeld te hebben :-) 

Waar ik trouwens benieuwd naar ben, Koen. Wanneer je het weer ziet. Wil je dan ook eens checken of je het zowel in je persoonlijke profiel als in het algemene profiel ziet?