1
Vraag
2
Reacties
R.IR

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Opgenomen afleveringen van een serie achter elkaar bekijken via de Mediabox Next

Wij kijken achter afleveringen achter elkaar en vinden het huidige systeem erg tijdrovend. Kijken wij ergens overheen?

Als wij nu serie X willen bekijken, kan dat alleen per aflevering.
Dat houd in de aflevering is afgelopen. Aflevering stopzetten. Dan weer naar de plek waar opnames bewaard zijn. Dan in de rij de juiste serie opzoeken. Dan oude aflevering maar meteen verwijden en volgende aflevering aanklikken. Nadat deze aflevering is afgelopen, hetzelfde verhaal.

Is er geen mogelijkheid om ergens aan te klikken dat je -tot nader order- de serie achter elkaar wilt bekijken?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi R.IR, goedemorgen!

Je ziet niets over het hoofd! Het klopt dat bij opgenomen afleveringen van een serie de eerstvolgende aflevering niet direct afspeelt via de Mediabox Next. Dit terwijl dit bij series via Movies en Series (XL) via On Demand wel het geval is. We zijn wel bezig om dit in de toekomst ook bij opgenomen afleveringen van een serie te implementeren. Echter, dit is wat lastiger! Dit omdat we bij opnames altijd standaard 5 minuten extra opnemen voor en na het betreffende programma. Het is dus nog even puzzelen om te kijken op welke wijze dit het beste kan worden ingeregeld, zodat het soepel in elkaar overloopt. Hier wordt dus aan gewerkt! :blush:

Bekijk in context

14 Reacties 14
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Dit zit inderdaad niet echt logisch in elkaar. Ik heb zojuist wel ontdekt dat je met de play/pause knop (⏵) een opname kan afspelen, zonder dat je in eerst in een ander scherm komt., zoals dat met OK het geval is. Keer je dan weer terug met de terugkeerknop (⮌) dan kom je weer in de lijst met afleveringen.


edit: door het gebruik van de knopsymbolen is de editor in de war geraakt en staat het veel te vet gedrukt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik heb ook een serie van een programma op BBCFirst opgenomen, aan het einde van de aflevering gaat die gewoon door naar de volgende aflevering.


Ook bij een aangeboden serie gaat dit gewoon goed.
Bij welke serie gaat het mis?
R.IR
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Jan F. wrote:
Ik heb ook een serie van een programma op BBCFirst opgenomen, aan het einde van de aflevering gaat die gewoon door naar de volgende aflevering.


Ook bij een aangeboden serie gaat dit gewoon goed.
Bij welke serie gaat het mis?


Tot voor over ik kan constateren: Alle series.
Als we iets kijken via ziggo gratis te kijken series dan krijgen we inderdaad die mogelijkheid wel. Vandaar dat ik het vreemd vind dat het niet bij zelf opgenomen programma's geldt.

Ook een poging gedaan met voice control: "volgende aflevering" maar het systeem kent die opdracht niet.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
Op de Next heb ik de ervaring dat het alleen bij on demand series zo werkt. Bij opgenomen series ondervind ik dezelfde makke als R.IR nu gemeld heeft.
Jan F. je screenshot doet vermoeden dat het op de Ziggo Go app wel goed werkt bij het afspelen van opgenomen series. Klopt dat?
Bij het einde van een aflevering van een serie bij 'Movies en series' zie ik rechts bovenin het scherm van de Next de keuze 'Kijk' of 'Nee, liever niet', zie plaatje. Dit zie ik helaas niet bij opgenomen series. Vandaar dit topic lijkt me.
R.IR
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
AoxoMoxoA wrote:

Dit zit inderdaad niet echt logisch in elkaar. Ik heb zojuist wel ontdekt dat je met de play/pause knop (⏵) een opname kan afspelen, zonder dat je in eerst in een ander scherm komt., zoals dat met OK het geval is. Keer je dan weer terug met de terugkeerknop (⮌) dan kom je weer in de lijst met afleveringen.


edit: door het gebruik van de knopsymbolen is de editor in de war geraakt en staat het veel te vet gedrukt.


Off topic: Hoe kan je een tekst die al geplaatst is aanpassen? Heb een ronduit zooitje gemaakt van mijn tekst. Lang leve autospelling 😞
Ik zag dat jij waarschijnlijk wel weet hoe je een tekst alsnog kan aanpassen. Kan je dat svp vertellen. Vast bedankt.
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Ik geloof dat je tot een uur na het schrijven via de 3 stipjes onder aan je text het kan aanpassen door op bewerk te klikken
R.IR
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Arnold1310 wrote:
Ik geloof dat je tot een uur na het schrijven via de 3 stipjes onder aan je text het kan aanpassen door op bewerk te klikken


Ai, ik zag pas veel later wat een rotzooi mijn tekst was. Bedankt voor de info.
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi R.IR, goedemorgen!

Je ziet niets over het hoofd! Het klopt dat bij opgenomen afleveringen van een serie de eerstvolgende aflevering niet direct afspeelt via de Mediabox Next. Dit terwijl dit bij series via Movies en Series (XL) via On Demand wel het geval is. We zijn wel bezig om dit in de toekomst ook bij opgenomen afleveringen van een serie te implementeren. Echter, dit is wat lastiger! Dit omdat we bij opnames altijd standaard 5 minuten extra opnemen voor en na het betreffende programma. Het is dus nog even puzzelen om te kijken op welke wijze dit het beste kan worden ingeregeld, zodat het soepel in elkaar overloopt. Hier wordt dus aan gewerkt! :blush:
R.IR
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes
Geweldig Cecilia Ziggo. Goed nieuws.

Wij hebben een ander apparaat gehad en daar kon je op een knop :track_next:drukken en dan ging het meteen door een volgende aflevering ongeacht op welk punt in de aflevering je zat. Zoiets zo ook hier ideaal zijn.

Ook fijn zou zijn als je op één knop kan drukken en dat je meteen in bewaard terecht komt. Scheelt een boel klikken :wink:.
Norman_rice

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt erop dat dit nu inderdaad ook voor opnames geïmplementeerd is. Alleen helaas, word ik nu hierdoor tijdens het kijken van de aflevering gestoord door een pop-up die vraagt of ik de volgende aflevering wil kijken.

 

Graag zou ik deze feature willen uitzetten, omdat ik de serie probeer te kijken, en niet al voor de aftiteling geconfronteerd wil worden met schermen die ik zelf moet wegklikken om nog te kunnen zien wat er in de scène gebeurt. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Norman_rice! Welkom op de Ziggo Community! 

Oh kan mij heel goed voorstellen dat het niet fijn is dat je steeds een pop-up in beeld krijgt. Hoever van te voren krijg je deze pop-up? En zou je hier eens een foto van willen delen? 

Norman_rice

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Screenshot_2021-12-22-19-35-41-495_com.miui.gallery.jpg

 Zo'n 40 seconden voor aanvang van de aftiteling.

 

Overigens is dit in het geval van Bold & the Beautiful, die ik op RTL Lounge in de opname heb gezet ipv RTL8, omdat ik op RTL8 dikwijls niet de volledige aflevering kreeg. De uitzending leek toen eerder gestart te zijn dan de opname (die sowieso al rekening hoort te houden met 5 minuten eerder starten), wellicht is dat het hele probleem ook hier. 

Norman_rice

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag weer even gekeken, opname van RTL Lounge dit keer. Nu kwam de popup 1 minuut voor de aftiteling in beeld.

Screenshot_2021-12-23-22-07-37-893_com.miui.gallery.jpg

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor de screenshots, @Norman_rice

Deze "bingewatch" optie bij de opnames hoort niet aan te staan op de Next.
Doordat de gids nog niet lekker werkt verloopt deze optie, zoals je merkt, ook niet helemaal vlekkeloos. 

Wil je jouw gegevens eens invullen op jouw Community profiel? Dan nemen wij de software op de box even onder de loep. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic