1
Vraag
2
Reacties
Lucremonkey

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onkyo DR-S01 aan-/uitzetten met Next afstandsbediening

Ik heb zojuist de Mediabox Next binnengekregen en alles werkt top! Verademing met de slome vorige box!

Enige wat niet lukt: ik heb een Okyo DR-S501 versterker. Wat oudere versterker die op geluid top is en ik dus niet ga vervangen, maar waar de Next afstandsbediening wel het volume met infrarood signaal snapt, pakt hij hem niet mee met de algemene aan-/uit knop op de afstandsbediening van de Next.

Mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik las dat hij feitelijk een signaal naar de Next box stuurt die dan via HDMI alles aan of uit laat zetten. De box is via HDMI met m'n TV geschakeld, maar deze stuurt met een optische kabel het geluid naar m'n versterker (ook zodat de Playstation en Chromecast doorkomen). Daar komt dus geen signaal door... Er zit gelukkig een HDMI pass-through op de versterker, dus alles door de versterker proberen te lussen maar hoewel alles dan werkt komt nog steeds geen aan- / uit signaal door. M'n vermoeden is dat de versterker uit een tijd is dat dit nog niet eens bestond?

Is het niet mogelijk om de Next gewoon een simpel infrarood signaal naar de versterker te laten sturen naast die naar de box? Dan is alles opgelost? Of heeft iemand een beter idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Next-AB gebruikt inderdaad bij aan/uitzetten ook IR-signalen naar andere gekoppelde apparatuur.
Misschien is er bij de koppeling van de Onkyo een volledig of ander Type Nr nodig........ Lastig, maar wellicht even mee spelen.

Zelf gebruik ik vanouds een Harmony Universele IR Remote voor de apparaten die ik heb.
Na de komst van de Next & wat aanpassingen werkt dit nog steeds zonder sores.
Maar dat is weer andere koek.....

NB Voice Control kan alleen via de Next AB, vanwege de microfoon in deze AB.
Omdat ik dit handig vind, ga ik voortaan toch maar verder met 2 AB's.
Kan me niks schelen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Lucremonkey Ook niet als je in het menu ( van de Next) beeld en geluid, de optie alles met 1 knop uit/aanzetten? ( aan selecteren).

CEC instellingen goed ingesteld op de versterker als de mogelijkheid daar is om deze in een menu te selecteren..( dit eigenlijk voor HDMI)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De Next-AB gebruikt inderdaad bij aan/uitzetten ook IR-signalen naar andere gekoppelde apparatuur.
Misschien is er bij de koppeling van de Onkyo een volledig of ander Type Nr nodig........ Lastig, maar wellicht even mee spelen.

Zelf gebruik ik vanouds een Harmony Universele IR Remote voor de apparaten die ik heb.
Na de komst van de Next & wat aanpassingen werkt dit nog steeds zonder sores.
Maar dat is weer andere koek.....

NB Voice Control kan alleen via de Next AB, vanwege de microfoon in deze AB.
Omdat ik dit handig vind, ga ik voortaan toch maar verder met 2 AB's.
Kan me niks schelen.
Lucremonkey
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo Ik heb gekeken maar de versterker heeft helaas geen verdere instellingen voor HDMI/CEC en op de Next box staat alles inderdaad goed ingesteld.

hanh Ik heb juist een oude Harmony die ik nu mooi dacht te vervangen, zeker omdat de voice control toch erg mooi is!

Ik heb nog in een andere poging niet m'n typenummer ingevuld maar met de knoppen proberen bij de instelling, maar hier kwam keer op keer dat hij een poging deed en volume + moest werken maar dan niets deed. Hier kreeg ik na 5 pogingen ook de suggestie dat de versterker misschien oud kon zijn? 😉

Maar, de opmerking dat voor aan/uit ook IR gebruikt wordt geeft me wel hoop dat er een oplossing is te vinden in een andere type selecteren! Wie weet heeft iemand dit al eens opgelost voor deze versterker?
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Welkom op de Ziggo Community, Lucremonkey - Meer dan logisch dat je zo'n betrouwbare versterker natuurlijk niet gaat vervangen 🙂

Wat hanh zegt, klopt helemaal. Hij kan ook een IR-signaal naar ander apparatuur zenden, maar dan is het wel een kwestie van de juiste apparatuur/signaal selecteren. Ik kan je dus op dit moment alleen aanraden eens diverse types te proberen, in de hoop dat je bij een juiste uitkomt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic