PSO

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ondertiteling Film1 loopt regelmatig 10 minuten achter!?

Het valt mij op dat de laatste tijd de ondertitels bij Film1 niet synchroon lopen op de Mediabox Next. Zoals nu (3-3 20u30) bij “Aloha”. 
We zouden natuurlijk deze film in demand kunnen kijken, maar het hoort niet.

Omdat het ook niet uit te zetten is, is het behoorlijk irritant!

18 Reacties 18
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @PSO welkom op de Community! 

Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Je wilt natuurlijk gewoon dat de ondertiteling gelijk loopt met het beeld. Ik heb de melding omtrent de film Aloha eerder voorbij zien komen op de Community. Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om het probleem te reproduceren. Als ik op dit moment kijk naar de kanalen van Film1 loopt bij alle films die worden uitgezonden de ondertiteling goed. Het lijkt er hierdoor bijna op de het verkeerd is gegaan aan de Film1 zijde met de ondertiteling. 

Je geeft in je bericht aan dat je dit bij meerdere films hebt ervaren. Heb je voor ons nog een aantal voorbeelden? Ik wil namelijk kijken of het mogelijk is om het probleem hier te reproduceren en om te kijken of hetzelfde gebeurt als Film1 wordt bekeken via een andere type Mediabox. 

PSO
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jouw snelle reactie! Ik zou zo geen filmtitel meer weten waarbij het voorkwam. Zodra ik het merk, zal ik het hier melden. Ik heb Aloha (nog) niet via on-demand gekeken, maar kan me niet voorstellen dat het “ingebakken” is. Jammer trouwens dat je dan ondertiteling niet kunt uitzetten...

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Super. Is helemaal goed. We zien je bericht graag verschijnen als je nog een film tegen komt waarbij je dit ervaart. 
Het uitschakelen van de ondertiteling op Film1 is inderdaad niet mogelijk. 

GitaD

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nu ook op Film1 family, film walking on sunshine

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @GitaD. Leuk dat je aanhaakt bij dit topic. Welkom!

Bedankt voor het doorgeven van nog een filmtitel. Waar ik wel benieuwd naar ben is of je dit ook ervaart als je de film via On Demand bekijkt? Kun je dat voor mij testen en wil je ook laten weten welk type mediabox je in gebruik hebt? 

GitaD

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oeps geen idee wat On Demand is ... Ik gebruik het dus niet…

Ik heb een HUMAX box.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Duidelijk @GitaD. Dit betreft dus een ander type mediabox dan de TS. Wil je het ook eens via On Demand testen? Hoe On Demand werkt via de Humax vind je hier uitgelegd. Zo kunnen we het probleem zo concreet mogelijk maken. Als je dan ook de film ‘Aloha’ kunt testen, dan zou dat super fijn zijn! 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik bekijk nu een opname van “the promised land", ook vertraagde ondertiteling .

Film 1 Drama 20-03  22.10.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey all. 

Er is zojuist een storing aangemeld dat klanten met een Mediabox Next de ondertiteling niet kunnen aanzetten i.c.m een Mediabox Next. 

Ondanks dat dit natuurlijk iets anders is dan het probleem wat jullie ervaren, kan dit natuurlijk invloed hebben. Om het probleem met de vertraagde ondertiteling door te zetten ontvang ik graag de volgende informatie: 

  • Bij welke film(s) is het aan de orde? 
  • Speelt het zowel op de reguliere kanalen als wanneer je de film bekijkt via On Demand? Hoe je On Demand gebruikt vind je hier. 
  • Type mediabox(en)? 
  • Graag in jullie profiel de adresgegevens vermelden. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderator(s). 

Hoe meer informatie, hoe beter. Dan kan ik deze concrete voorbeelden doorzetten. Om die reden ook het verzoek om het ook via On Demand te testen. 

RX-Men-8

Level 5
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Film1 ondertitels worden in het video “gebrand” vanuit Film1. Je kunt ze dus niet uitzetten, want er is geen ondertitel o aan of uit te zetten.  Als de ondertitels verkeerd zijn, te laat zijn of ontbreken, zou dit aan Film1 doorgegeven moeten worden.

PSO
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben nu Woman in Black aan het kijken. Ook daar lopen de ondertitels niet synchroon. Bij on demand loopt het wel goed!?

Ramkrempel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Filmaction The Woman in black 

ondertiteling loopt niet gelijk met het beeld/geluid

Horizon mediabox

LG smart tv

zag eerdere melding waarin stond dat het bij On Demand wel goed loopt met het beeld!

PSO
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hey all. 

Er is zojuist een storing aangemeld dat klanten met een Mediabox Next de ondertiteling niet kunnen aanzetten i.c.m een Mediabox Next. 

Ondanks dat dit natuurlijk iets anders is dan het probleem wat jullie ervaren, kan dit natuurlijk invloed hebben. Om het probleem met de vertraagde ondertiteling door te zetten ontvang ik graag de volgende informatie: 

  • Bij welke film(s) is het aan de orde? 
  • Speelt het zowel op de reguliere kanalen als wanneer je de film bekijkt via On Demand? Hoe je On Demand gebruikt vind je hier. 
  • Type mediabox(en)? 
  • Graag in jullie profiel de adresgegevens vermelden. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderator(s). 

Hoe meer informatie, hoe beter. Dan kan ik deze concrete voorbeelden doorzetten. Om die reden ook het verzoek om het ook via On Demand te testen. 


Wij gebruiken een mediabox Next.

Claudiaaa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Momenteel de film  Complicit aan het kijken, ondertiteling loopt niet gelijk.

Ik heb een humax ontvanger. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Woman in Black nog steeds niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey all!
Ik wil dolgraag voorbeelden doorzetten voor jullie. Vanwege de Corona-situatie kan ik alleen zelf niet alles testen en reproduceren op de testopstelling. Ik heb jullie hulp dus nodig. Om die reden wil ik jullie vragen om niet alleen de filmtitel door te geven, maar meer informatie. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Test ook de filmtitel(s) via On Demand. 

 

Cecilia Ziggo wrote:

Hey all. 

Er is zojuist een storing aangemeld dat klanten met een Mediabox Next de ondertiteling niet kunnen aanzetten i.c.m een Mediabox Next. 

Ondanks dat dit natuurlijk iets anders is dan het probleem wat jullie ervaren, kan dit natuurlijk invloed hebben. Om het probleem met de vertraagde ondertiteling door te zetten ontvang ik graag de volgende informatie: 

  • Bij welke film(s) is het aan de orde? 
  • Speelt het zowel op de reguliere kanalen als wanneer je de film bekijkt via On Demand? Hoe je On Demand gebruikt vind je hier. 
  • Type mediabox(en)? 
  • Graag in jullie profiel de adresgegevens vermelden. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderator(s). 

Hoe meer informatie, hoe beter. Dan kan ik deze concrete voorbeelden doorzetten. Om die reden ook het verzoek om het ook via On Demand te testen. 

 

Ton079

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Momenteel Aflevering 5, seizoen 2 van Greys Anatomy (on demand) loopt de ondertiteling veel later. Zojuist aflevering 4 bekeken zonder problemen.
Uit- en aanzetten ondertiteling bood geen soelaas.

Hardware: mediabox XL STB - ARRIS - UHD

jmvliet

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij de film Aloha op Film Family loopt de ondertiteling wederom niet synchroom.

Uitgelicht topic