Vraag

Ondertiteling bij opnames valt weg

• 15 mei 2020
  • 7 reacties
  • 713 keer bekeken

Sinds ik de mediabox Next heb, heb in Problemen met het ondertiteling van opgenomen programma's.

Het is inmiddels een stuk verbeterd, maar bij opnames van programma's van ZDF valt nog regelmatig  de ondertiteling weg, bijv 10 minuten gaat Het goed en dan weer 5 minuten of langer geen ondertitels.

Dit ondanks recente update van de software. 

Wanneer gaat u dit probleem nu eindelijk eens definitief oplossen. 

7 Reacties

Reputatie 7

Goed dat je het hier laat weten, @robruth. Zonder ondertiteling is het soms lastig volgend! Om welke opnames gaat het precies? Heb je ook de zender, programma, tijdstip en wanneer de ondertiteling ophoudt?  Spelen deze problemen ook als je een dergelijk programma via Replay TV start? We horen het graag.

Het gaat om een uitzending op ZDF, donderdag 14 mei, tussen 20.15 en 21.45 uur. 

Film Chaos QUEENS. De film had ik opgenomen. Replay gaat niet bij de Duitse zenders. Ongeveer na 10 minuten valt de ondertiteling weg, later komen de titels wee af en toe terug.

Dit probleem komt regelmatig voor bij opnames, alleen bij Zdf. Bij live kijken gaat het nu goed. Bij opnames van ARD ook geen problemen.

Het gaat om een uitzending op ZDF, donderdag 14 mei, tussen 20.15 en 21.45 uur. 

Film Chaos QUEENS. De film had ik opgenomen. Replay gaat niet bij de Duitse zenders. Ongeveer na 10 minuten valt de ondertiteling weg, later komen de titels wee af en toe terug.

Dit probleem komt regelmatig voor bij opnames, alleen bij Zdf. Bij live kijken gaat het nu goed. Bij opnames van ARD ook geen problemen.

Helder, dank je! Ik ga het concrete voorbeeld doorzetten. Het probleem is inderdaad bekend en is voor een deel opgelost sinds de laatste update, maar helaas kan het nog steeds voorkomen. We hopen dit uiteraard alsnog spoedig op te lossen. Bij doorspoelen lijkt het vaker te gebeuren, maar ook bij ‘normaal’ kijken kan het wegvallen. Een workaround of oplossing is er op dit moment helaas niet, sorry.

Hier nog een voorbeeld. Gisteren avond, ZDF,  20.15 to 21.45. Rosamund Pilcher,  had het opgenomen en keek deze opname ongeveer  2 uur later. Weer hetzelfde probleem. Bij tussenpozen, van ca 10 minuten vielen de ondertitels weer weg. Kwam wel steeds weer terug. Voor over mijn ervaringen tot nog toe, doet dit probleem zich niet voor bij bij. ARD opnames. Met vriendelijke groet robruth

bij mij ook geen ondertiteling, cbs, ik neem judge judy op, nu is er weer wel ondertiteling bij live tv, maar niet bij mijn opnames, wel die van 12 en  mei, maar niet die  van 13/14 

15 mei gaat weer wel goed -edit, 15 mei gaat ook niet helemaal goed

de ondertiteling die er trouwens is bij live tv en soms ook bij opnemen, staat niet onderin in beeld, maar zon drie centimeter daarboven of zo

ook bij opnames van discovery, how teh universe works gaat het fout, replay deed het hier ook niet daarom ben ik deze maar op gaan nemen, replay deed het gisteravond ook niet, tekst heel snel weg, en naar mijn mening, als ie dan wel even bleef staan, echt waardeloos klein.

en dan heb ik nog een vraag, als ik in het menu zit, moet ik eerst door verwijder je opname, om naar alle afleveringen te gaan, terwijl je op minimaal twee andere manieren heel handig, grote verbetering met de horizon, al je afleveringen kán verwijderen, misschien is het mogelijk deze twee om te draaien bij een volgende update, zodat je eerst , allle afleveringen krijgt, en dan pas verwijder je opname..

bij E gaat het ook redelijk mis

Reputatie 1

Ik heb dat bij discovery science  met de programmas …...How the universe works 

Daar valt ook heel vaak de ondertiteling weg, soms meerdere minuten en dan is ie er opeens weer

Wij hebben dit met de opnames van BBC entertainment. Soms wel ondertiteling, de dag erop bij DEZELFDE opname geen ondertiteling. 
wanneer wordt het opgelost?

Reageer