1
Vraag
2
Reageer en help mee
sjefke

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

On Demand wazig slecht 4k beeld op de Mediabox Next

Ik heb de next box Sins 1 dag en een qled TV 55inch dus ik dacht game of thrones te kijken het laatste seizoen mooi in full HD of zelfs 4k nu geen van beide dus erg slecht geregeld dit,op 4k ia het beeld gewoon erg onscherp de kleuren zijn dan wel weer mooi en helder maar totaal geen scherpte in 1080p ook niet.

Dit geld ook voor de serie chernobyl het lijkt wel beeld wat je bij YouTube ziet als het beeld onder HD zit beneden 720p.

Dit US echt iets wat bij jullie ligt en er zijn ook veel topics over word dit nog opgelost binnen korter termijn? Anders stuur ik de boel terug als je een 4k box uitbrengt behoor je ook de content xoe je aanbied in hoge kwaliteit te zijn ( TV Zenders snap ik dat het ligt aan wat de Zenders aanleveren) on demand is in jullie beheer jullie kopen toch gewoon de hoogste kwaliteit in neem ik aan?

Wat wel een voordeel is s dat alles lekker snel werkt en navigeerd TV zenders kan ik niet zeggen dat het veel beter is zelfs nature 4k is geen 4k wel betere 1080p maar dat is niet zo boeiend de series en Movies waar ik extra voor betaal met een mooie qled wil ik in de beste of hoge kwaliteit hebben 🙂
21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Heb je al geprobeerd even andere HDMI kabel.

Instelling van 4K naar 1080i of 1080p te zetten.

Wat doet het als je op de TV via instellingen, Algemeen en dan Netwerk apparaten beheren en vervolgens de HDMI Color uit zetten op de poort waar de Next is aangesloten. Blijft je beeld dan ook fletch.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
On-Demand streams gaan over http en hebben een adaptieve bitrate.
Dat kan verschillende kwaliteiten opleveren. Er is lastig achter te komen hoe dit precies zit als je naar iets kijkt.
4 k bronnen zijn er nog niet zoveel. Het zal nog wel wat tijd duren alvorens het aanbod daarvan groter wordt. De Next kan met 4k omgaan, als dat nodig is.
De meeste bronnen zijn in elk geval niet 4k. In het beste geval 1080.
De Next instellen op 1080 is dus niet zo'n probleem.
Behalve bij 4k bronnen natuurlijk; die krijgen dan een Downscale.
1080 levert een betere beeldkwaliteit op dan bij de instelling 4k, wordt hier door velen gemeld. Er zijn ook meldingen dat bij 1080 het beeld weliswaar beter is, maar er ongewenste beeldverscherping wordt toegepast.

Jij meldt iets heel anders over 1080.
Waar dat door komt, kan ik niet overzien. Instelling van de TV?
Je kunt om te testen een vergelijk maken tussen Next en een andere afspeelmogelijkheid. DVB-C-Tuner van de TV of een andere MediaBox.
Je moet uiteraard eerst Live-TV vergelijken met Live-TV en On-Demand met On-Demand. Etc

Is je Next misschien met HDMI verbonden aan een Receiver? Zo ja: probeer rechtsreeks aan de TV.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Eerste bericht werd verwijderd na correctie. Nieuwe poging.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Niet meer nodig. Origineel bericht kwam terug.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Het is idd zo dat genoemde series niet in 4 K worden aangeboden , maar het beeld is op zich goed te doen.

Probleem is gewoon dat relatief gezien er minder 4 k content is en 4 K content nogal wat bandbreedte vraagt.

Je zal zien dat in de komende tijd er meer en meer content in 4 k beschikbaar komt , en tja de Tv toestellen lopen voor op wat men aanbied.

En alles omzetten kost ook veel geld , oké je betaald je abonnementsgeld maar wil je alles direct zo veel als mogelijk is in 4K dan zal je dik meer moeten gaan betalen anders dan als het zeg maar op zijn gemakje word aangepast. 😉
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja en dan het je ook nog het probleem dat niet van alle Content een 4k produktie beschikbaar is.
Bv ook op Blueray disks staat 4k, maar het is soms in werkelijkheid naar 4k opgepompte HD Content. Lastig allemaal. Ik vind 4k eigenlijk een goed geslaagde Hype.
Je wordt op allerlei fronten in het ootje genomen.
4k-TV verkoper zegt: mooi beeld he? Zou hij weten dat dit een Upscale is van 1080 en dat er nog niet veel echte en goede 4k is in de wereld. Of dit verzwijgen?
Je er een beetje in verdiepen kan helpen een goed oordeel te vormen.
Vervelend is dat het allemaal nogal snel technisch geneuzel wordt.
sjefke
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HHet gaat er mij niet om dat het geen 4k is, ik snap wel dat er idd geen 4k beschikbaar is van vele series maar ik bedoel dan wil ik net zon box die 4k aan kan wel heel goed HD beeld 1080p maar zelfs dat is er niet.

Als ik een afl op mijn PC kijk is het beeld super strak en mooi HD via on de mand is het gewoon slecht in 1080p in 4k hdmi kabel licht het niet aan ik heb zelf hele goede en de bij geleverde kabel van Ziggo geprobeerd.


Maar ik ben niet de enige je ziet niet voor niks zoveel klachten hiervan ik vind het belabbert dat Ziggo er niet op reageerde of iets aan doet na de inzet van se nextbox.
sjefke
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik type CIA mijn telefoon dus sorry voor de fouten en als het kortaf over komt alle hulp is fijn 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
sjefke wrote:
HHet gaat er mij niet om dat het geen 4k is, ik snap wel dat er idd geen 4k beschikbaar is van vele series maar ik bedoel dan wil ik net zon box die 4k aan kan wel heel goed HD beeld 1080p maar zelfs dat is er niet.

Als ik een afl op mijn PC kijk is het beeld super strak en mooi HD via on de mand is het gewoon slecht in 1080p in 4k hdmi kabel licht het niet aan ik heb zelf hele goede en de bij geleverde kabel van Ziggo geprobeerd.


Maar ik ben niet de enige je ziet niet voor niks zoveel klachten hiervan ik vind het belabbert dat Ziggo er niet op reageerde of iets aan doet na de inzet van se nextbox.



Beetje jammer is het idd dat je wel wat klachten hoort over de next en er schijnt na de laatste update wel een dingetje te zijn.

Sommige tv toestellen b.v LG hebben na een update van LG zelf beter beeld.

Als ik naar mijzelf kijk herken ik niet de slechte berichten en ik heb prima beeld met of 4 k of 1080 ! resolutie.
ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
sjefke wrote:
.


Edit: gaat over on demand ipv Netflix ?.

Slecht beeld op on demand is mijn inziens puur een signaal probleem. Als u aangeeft dat de bekabeling correct is zou u kunnen overwegen een de technische dienst te vragen of uw signaalsterkte wel okay is.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ZeusFFWD

Jou verhaal gaat op voor de ondemand diensten en kan 205 die via internet streamen.

Alle andere TV zenders komen via de ouderwetse coax kabel binnen 😉
ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Ronihd wrote:
ZeusFFWD

Jou verhaal gaat op voor de ondemand diensten en kan 205 live tv.

Alle andere TV zenders komen via de ouderwetse coax kabel binnen 😉



Had m zelf al door inderdaad. Was wel een mooi verhaal ofniet ?
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
sjefke wrote:

Maar ik ben niet de enige je ziet niet voor niks zoveel klachten hiervan ik vind het belabbert dat Ziggo er niet op reageerde of iets aan doet na de inzet van se nextbox.


Ben het helemaal met je eens, ik heb nu 6 maanden gratis Movies & Series XL maar ben ook over de beeld kwaliteit totaal niet te spreken. Ook de ondertiteling ziet er bij sommige series totaal niet uit op mijn 4K TV, dat zijn gewoon uit elkaar getrokken letters die hierdoor totaal niet scherp meer zijn. Als ik hier ook 11,95 per maand voor had moeten betalen dan had ik het meteen weer stop gezet....
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Ronihd wrote:

sjefke wrote:
HHet gaat er mij niet om dat het geen 4k is, ik snap wel dat er idd geen 4k beschikbaar is van vele series maar ik bedoel dan wil ik net zon box die 4k aan kan wel heel goed HD beeld 1080p maar zelfs dat is er niet.

Als ik een afl op mijn PC kijk is het beeld super strak en mooi HD via on de mand is het gewoon slecht in 1080p in 4k hdmi kabel licht het niet aan ik heb zelf hele goede en de bij geleverde kabel van Ziggo geprobeerd.


Maar ik ben niet de enige je ziet niet voor niks zoveel klachten hiervan ik vind het belabbert dat Ziggo er niet op reageerde of iets aan doet na de inzet van se nextbox.

Beetje jammer is het idd dat je wel wat klachten hoort over de next en er schijnt na de laatste update wel een dingetje te zijn.

Sommige tv toestellen b.v LG hebben na een update van LG zelf beter beeld.

Als ik naar mijzelf kijk herken ik niet de slechte berichten en ik heb prima beeld met of 4 k of 1080 ! resolutie.



Ik kan dit niet beamen nee ik heb op mijn LG oled juist met de 4.16 Sw een slechter beeld hier tov. de eerdere 4.15 is wat dit betreft er echt niet beter op geworden en wordt het tijd dat de nieuwe aanstaande 4.17 Sw uitgerold wordt wat mij betreft SAP. maar de tijd tussen de Software ( Firmware ) versies is altijd om en om de 6 weken zo was het ook tijdens onze testperiode van de Next en ik denk dat het nog wel minimaal 2 weken duurt alvorens de nieuwe Sw eraan komt..
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
mathhein wrote:
Ik kan dit niet beamen nee ik heb op mijn LG oled juist met de 4.16 Sw een slechter beeld hier tov. de eerdere 4.15 is wat dit betreft er echt niet beter op geworden en wordt het tijd dat de nieuwe aanstaande 4.17 Sw uitgerold wordt wat mij betreft SAP. maar de tijd tussen de Software ( Firmware ) versies is altijd om en om de 6 weken zo was het ook tijdens onze testperiode van de Next en ik denk dat het nog wel minimaal 2 weken duurt alvorens de nieuwe Sw eraan komt..

Off topic; ik denk dat je de periode van uitbrengen firmware niet zo moet benadrukken. Zou mooi zijn maar schept ook verwachtingen. :wink:
ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
EJSmit wrote:

sjefke wrote:
Maar ik ben niet de enige je ziet niet voor niks zoveel klachten hiervan ik vind het belabbert dat Ziggo er niet op reageerde of iets aan doet na de inzet van se nextbox.
Ben het helemaal met je eens, ik heb nu 6 maanden gratis Movies & Series XL maar ben ook over de beeld kwaliteit totaal niet te spreken. Ook de ondertiteling ziet er bij sommige series totaal niet uit op mijn 4K TV, dat zijn gewoon uit elkaar getrokken letters die hierdoor totaal niet scherp meer zijn. Als ik hier ook 11,95 per maand voor had moeten betalen dan had ik het meteen weer stop gezet....


Op welke apect ratio kijkt u? 4:3, 16:9, auto?
Als hij op 4:3 staat rekt hij het beeld op namelijk naar 16:9.

En wat gebeurt er als u uw tv relolutie aanpast naar 1080i/p?

Just a thought.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Je zit bijna goed met je redenering, het is alleen net iets anders. Het schijnt dat bij sommige content de ondertiteling in plaatjes van 720p zijn, en die worden dus opgerekt naar 4k wat er dus niet uitziet. Het probleem is ook bekend bij Ziggo, ze weten alleen niet hoelang het nog gaat duren voor dit opgelost gaat worden...
ZeusFFWD

Level 1
  • 29Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Dat verklaart dan inderdaad waarom dit niet met instellingen is op te lossen. Weer wat geleerd ??
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
MaxH wrote:

mathhein wrote:
Ik kan dit niet beamen nee ik heb op mijn LG oled juist met de 4.16 Sw een slechter beeld hier tov. de eerdere 4.15 is wat dit betreft er echt niet beter op geworden en wordt het tijd dat de nieuwe aanstaande 4.17 Sw uitgerold wordt wat mij betreft SAP. maar de tijd tussen de Software ( Firmware ) versies is altijd om en om de 6 weken zo was het ook tijdens onze testperiode van de Next en ik denk dat het nog wel minimaal 2 weken duurt alvorens de nieuwe Sw eraan komt..
Off topic; ik denk dat je de periode van uitbrengen firmware niet zo moet benadrukken. Zou mooi zijn maar schept ook verwachtingen. :wink:


Nee niet mee eens ik geef aan hier alleen zoals het Next team dit doet om en om de 6 weken nieuwe software en de 4.16 is er al een kleine 4 weken.En dat is geen publiek geheim.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic