Verwijderd account
Niet van toepassing

Nieuwe HDMI kabel Mediabox Next.

Toch is de stoute schoenen aangetrokken en is een andere hdmi kabel gekocht inplaats vd Ziggo hdmi kabel die best goed is of kan zijn. Vond de Ziggo kabel wel erg dun. Afijn mijn keuze is op deze geworden van het merk Roline met exact dezelfde specificaties die Ziggo benoemd oo hun website https://www.onlinekabelshop.nl/roline-hoge-kwaliteit-hdmi-kabel-versie-2-0-ultra-hd-4k-2-meter deze kabel is genoeg voor mij want mijn televisie is 7 jaar oud met geloof ik hdmi poorten 1.4 gaat om een Panasonic plasma fullhd zie type nummer in mijn profiel. Zie je verbetering jawel erg veel nee voor ieder is het weer anders deze kijkbelevenis en ook heb je het ervoor over kabeltje is niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Ook de ethernet kabel van modem naar mediabox heb ik vervangen kreeg een onwijze lengte kabel erbij die ik in mijn situatie echt niet nodig 2 meter van Belkin met exact de zelfde specs als de Ziggo kabel meer heb je echt niet nodig.
13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk hier maar eens Dure kabels zijn nergens voor nodig.
Dit is al meermalen getest.

https://www.homecinemamagazine.nl/2011/04/advies-alle-hdmi-kabels-zijn-hetzelfde-of-toch-niet/

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=hdmi+zin+onzin&gws_rd=ssl
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing
Steefb

Klopt Steef zeker dat artikel van homecinemamagazine heb ik gelezen en ja dure kabels hoeven niet beter zijn maar is dat ielige kabeltje van Ziggo ook wel goed afgeschermd?. Kabel wat ik nu heb is twee keer zo dik dat zal best een reden hebben. Afijn om het verhaal kort te houden wou het toch is proberen. Trouwens misschien een beetje off topic kabels van Hirschmann worden ook vaak genoemd en Ziggo gecertificeerd ook deze zijn niet goedkoop. Voor mij is eigenlijk de hamvraag kabels die er nu bij geleverd zijn zijn deze goedgekeurd met kabelkeur merk. Zie nergens op deze kabels van Ziggo kabelkeur staan.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Manmanman 25 euro voor een HDMI kabel, trap er niet in mensen. Hirschmann kabels zijn duur omdat ze goed afgeschermd moeten zijn voor storingen van buitenaf. Daar is bij een korte HDMI kabel geen sprake van en daarvoor is dan ook geen kabelkeur merk, wel zijn er gecertificeerde kabels zodat je zeker weet dat ze 4K HDR aankunnen.

Dat jij een beter beeld ziet is gewoon onmogelijk, tenzij je Ziggo HDMI kabel allerlei storingen gaf in beeld. De kleuren/scherpte of iets dergelijks worden er in ieder geval niet beter van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

3.840 X 2.160 4K @ 60 Hz. HDMI high speed met ethernet


Voor € 1,79 bij de Action, nog geen klachten over gehoord.
Maar lees altijd goed de verpakking en de specificaties.

Size does not matter, quality does.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Conforto wrote:
Manmanman 25 euro voor een HDMI kabel, trap er niet in mensen. Hirschmann kabels zijn duur omdat ze goed afgeschermd moeten zijn voor storingen van buitenaf. Daar is bij een korte HDMI kabel geen sprake van en daarvoor is dan ook geen kabelkeur merk, wel zijn er gecertificeerde kabels zodat je zeker weet dat ze 4K HDR aankunnen.

Dat jij een beter beeld ziet is gewoon onmogelijk, tenzij je Ziggo HDMI kabel allerlei storingen gaf in beeld. De kleuren/scherpte of iets dergelijks worden er in ieder geval niet beter van.



Dat is heel goedkoop. Ze gaan ook voor honderden euro's over de toonbank. En ja, ze zijn vaak wel beter afgewerkt, maar of je verbetering gaat zien in de weergave? Ik zeg van niet, maar laat een ieder daar maar het zijne van denken. Het oog, en dan doel ik op het uiterlijk van de kabel, wil ook wat. Kabels kunnen er zeer exotisch uitzien, en dat trekt vaak toch een bepaald publiek aan. Er zijn zelfs optische kabels met vergulde stekkers... Ik denk niet dat je dat hoort ... :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

3.840 X 2.160 4K @ 60 Hz. HDMI high speed met ethernet

Voor € 1,79 bij de Action, nog geen klachten over gehoord.
Maar lees altijd goed de verpakking en de specificaties.

Size does not matter, quality does.



Toch heb ik liever een lang dikke, dan een korte dunne... :relaxed:
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Een duurdere kabel heeft vaak betere afscherming tegen storings invloeden van buitenaf. Voor de normale apparatuur in de standaard huiskamer is een kabel van (max 5 mtr) action / lidl / Aldi etc etc uitstekend geschikt.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ik heb hier 50 meter cat7a s/ftp en 100 meter cat6a s/ftp kost niet al te duur en het is gelijk voor jaren goed.....mijn buurman kocht bij alie voor een appel en een ei kabels man man man die moet je dan niet willen knijpen die kabels.

beter gelijk goed doen vooral als alle kabels onder je laminaat vloer liggen :grin::grin:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Tegen de tijd dat je de snelheid aangeboden krijgt die echt iets aan cat7a zou hebben, gebruik je het niet meer omdat dan WiFi 6 gemeengoed is geworden en kabels niet meer nodig.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Nick999 De kans dat ik op draadloos gaat is 0 procent, leg liever iets neer wat gelijk goed is en voor de toekomst klaar is.Cat 7 is over de top voor particulier gebruik, maar qua prijs hoef je het niet te laten.

Hetzelfde voor de HDMI, geef liever ook iets extra's uit aan wat dikkere kabels.
LeonLennaerts

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch iets heel vreemds meegemaakt. Had 3m hdmi kabels gekocht bij Action. Werkt op alle apparatuur behalve mediabox next. Kabels gewisseld, maar krijg gewoon geen beeld op de mediabox. Ook andere langere hdmi kabels geprobeerd van allekabels.nl (merkloos), geen beeld. Nieuwe mediabox gekregen, ook hier geen beeld. 2.5m forest kabel a 70 euries, direct beeld. Heb geen stroomkabels er langs lopen...dus geen idee wat het is...

Edit...alle kabels die ik heb geprobeerd waren trouwens 4k 60hz compatibel
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
RodneyFortuna wrote:
Ik heb hier 50 meter cat7a s/ftp en 100 meter cat6a s/ftp kost niet al te duur en het is gelijk voor jaren goed.....mijn buurman kocht bij alie voor een appel en een ei kabels man man man die moet je dan niet willen knijpen die kabels.

beter gelijk goed doen vooral als alle kabels onder je laminaat vloer liggen :grin::grin:


Als je belanghecht aan kwaliteit, dan neem je toch geen laminaatvloer.:yum:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
LeonLennaerts Van welk merk waren die kabels, heb je een foto van de verpakking?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic