Sayonara

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuw abonnement

Ik was in het bezit van een oude horizon box en wilde deze omwisselen voor de nieuwe next. Maandag j.l. begonnen met kontakt te zoeken met Ziggo, maar kreeg te horen dat dit niet mogelijk was daar er geen gegevens omtrent mijn oude TV packet in het systeem stonden.(heb al Jaren hetzelfde, maar dan bij UPC). Drie belletjes verder kwam een medewerker er achter dat mijn account blocked was van hogerhand, omdat het huidige packet niet meer bestond en veranderd moest worden.
Dit was dus ook mijn bedoeling, helaas kon geen van de medewerkers helpen omdat er geen bestellingen op mijn naam gedaan konden worden. Dinsdag j.l. kontakt opgenomen met de administratie en hier was een dame in staat om de bestelling te verwerken, dus tot nu toe was het probleem opgelost (dacht ik). Dinsdag middag bleek plotseling mijn oude horizon niet meer te werken (gedeactiveerd), dus geen TV meer. Kontakt opgenomen omdat ik volgens "mijn Ziggo" een next box zou hebben (dus niet). Na veel gesprekjes gisteren middag de nieuwe apparatuur ontvangen en met frisse moed de boel aangesloten en geinstalleerd. Internet werkte maar helaas op alle TV zenders (incusief de publieke zenders) kreeg in de melding om mij de abonneren, volgens "mijn Ziggo" heb ik een Complete packet
Wederom diverse malen met Ziggo gesproken en het enige antwoord dat ik kreeg was om geduld te hebben en dat het goed komt. Tot op dit moment is het nog niet goed gekomen.
Voorts deed men voorstellen voor compensatie, maar wat voor nut heft dit als het systeem niet werkt. Vanmorgen werderom kontakt gehad en men stelde voor om een monteur langs te sturen (dinsdag 30/7) wat betekend dat ik een week zonder TV zit, maar helaas wel moet betalen.
Lijkt mij dat de box geactiveerd moet worden, maar dit schijnt een probleem te zijn en men heeft het erg druk (wat mij niet bevreemd als meer mensen problemen hebben)
Misschien heeft iemand een idee om door deze "red tape" heen te komen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Sayonara,

Het is helaas een bekende storing. Je bent niet de enige met dit probleem, het heeft met het aanmelden van nieuwe Next boxen te maken.

De oplos termijn ligt op het moment op 31 juli, het spijt me voor de tussentijd 😞

Gr,

Bekijk in context

13 Reacties 13
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Dat is balen, ik kan je er niet mee helpen, maar als je de kabel in de tv steekt heb je gewoon digitale tv dus kan je wel tv kijken maar heb je nog niet alle xtra’s
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Ik ga dit even voorleggen bij de Moderators die kunnen je hierbij helpen en ondersteuning bieden.

Kan je wel even in je profiel je postcode en huisnummer vermelden, niet zichtbaar voor leden alleen voor moderators en jezelf.

Dan kunnen ze sneller je gegevens erbij pakken
Sayonara
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je Dave
Mijn postcode ect staat in mijn profiel
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Sayonara,

Het is helaas een bekende storing. Je bent niet de enige met dit probleem, het heeft met het aanmelden van nieuwe Next boxen te maken.

De oplos termijn ligt op het moment op 31 juli, het spijt me voor de tussentijd 😞

Gr,
Sayonara
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eindelijk heeft men vandaag het voor elkaar gekregen mijn box te activeren. 7 dagen geen tv is best lang. Zoeven met de klantenservice gesproken omtrent compensatie en men kwam met een voorstel van 15 euro. Ik moet hier nog blij mee zijn want eigenlijk zou het maar rond de 11 euro zijn. Over de door mij gemaakte telefoonkosten e.d. wordt niet gesproken. Tijdens diverse gesprekken gevoerd zijn mij alle soorten beloftes gedaan tot zelfs series en movie xl een half jaar gratis (de bewuste medewerker zou dit in het systeem zetten) helaas was dit een van de vele loze beloftes. Ik begrijp dit handelen niet echt en moet er van uit gaan dit hoort bij de instructies hoe lastige klanten rustig te krijgen. Deze werkwijze is effectief omdat je toch nooit 2 x dezelfde medewerker spreekt. Zoals eerder gaat hier niet echt service vanuit.
Het feit ligt zo dat ik blij moet zijn met de 15 euro en ook blij moet zijn,volgens een medewerker, dat ik na een week weer tv kan kijken. De toon was dat ik vooral niet verder moet zeuren.
Uit alles blijkt dat de klant niet echt nummer 1 is en dit alleen Ziggo kan zijn.
Tot mijn grote verbazing ontving ik zoeven de volgende mail. wat inhoud dat Ziggo mijn eindelijk werkende Next gaat vervangen voor een oude Horizon box.
Ik schiet hiervan vol en kan alleen maar zeggen BEDANKT ZIGGO !

Bestelling volgen
Volg uw bestelling met nummer SHE408946588 eenvoudig online.

Uw bestelling wordt bezorgd
Wat ontvangt u precies? Hoe wordt het bezorgd? Dat leest u hieronder.

Wat?Hoe?
Installatiepakket Ziggo Mediabox XL
Wanneer het pakket precies bezorgd wordt op in Spijkenisse, dat weet PostNL. U ontvangt sowieso een dag voor de bezorging een Track & Trace mail. Meer weten? Kijk op ziggo.nl/leveringapparatuur.
Tijd voor vernieuwing
We willen dat u alles uit uw abonnement haalt. En daarom ontvangt u een nieuw apparaat. Deze vervangt uw:

Type apparaatSerienummerMoet apparaat retour?Toelichting
Ziggo Mediabox Next
Ja U ontvangt binnen enkele dagen per post een retourdoos met verdere instructies.
Power Promise
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Sayonara wrote:


Bestelling volgen
Volg uw bestelling met nummer SHE408946588 eenvoudig online.



Pas op dat met deze code en link door iedereen uw pakket te volgen is
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Arnold1310 wrote:
Pas op dat met deze code en link door iedereen uw pakket te volgen is


Niet handig, maar zonder postcode kom je nog niet ver, en ik kan zijn postcode niet zien, en spijkenisse is best wel groot:wink:

On topic: Wat een geklungel bij Ziggo, 1 week geen tv en dan die melding dat de geweldige horizon onderweg is, en je de oude next moet inleveren.........Ik hoop dat je uiteindelijk toch veel plezier gaat beleven aan je next (als je hem mag houden)
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Babbel wrote:

Arnold1310 wrote:
Pas op dat met deze code en link door iedereen uw pakket te volgen is
Niet handig, maar zonder postcode kom je nog niet ver, en ik kan zijn postcode niet zien, en spijkenisse is best wel groot:wink:

hou je muis maar eens bij de link... de postcode is dan 320**G (sterretjes omdat ik de pc niet hier wil melden)
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
U heeft helemaal gelijk, scherp opgemerkt:thumbsup:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Tsjonge Sayonara, het zit niet mee... Ik zie dat mijn collega op 30 juli een ticket aangemaakt heeft om jouw abonnementsprijs te corrigeren, die stond blijkbaar niet goed. Alleen is in de afhandeling daarvan het woordje Next niet meegenomen, dus is het pakket omgezet naar TV Complete waarbij altijd een Mediabox XL geleverd wordt... :tired_face: Het had natuurlijk TV Complete Next moeten zijn.

Inmiddels zie ik via de Track & Trace pagina dat je het pakketje met de Mediabox XL al hebt aangenomen, het was makkelijker geweest om die te weigeren, maar dat had je niet kunnen weten natuurlijk. Nu zal de Mediabox XL geïnstalleerd/geactiveerd moeten worden en pas daarna kunnen we opnieuw een pakket met Mediabox Next aanvragen.

Ik zet dit door naar mijn collega's, want ik kan dit vandaag niet helemaal voor je fixen (geen tijd, ben zo vrij). Zij nemen contact met je op zodra er nieuws is en zullen alles met je bespreken.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Nou daar is de topicstarter dan mooi klaar mee. Straks duurt het weer een week voor je tv werkt en je bent waarschijnlijk ook nog meer voor je abonnement gaan betalen. Misschien moet de titel van dit topic veranderd worden in ziggo’s blunderparade
amvih

Level 10
  • 384Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes
Wlmpie wrote:
Nou daar is de topicstarter dan mooi klaar mee. Straks duurt het weer een week voor je tv werkt en je bent waarschijnlijk ook nog meer voor je abonnement gaan betalen. Misschien moet de titel van dit topic veranderd worden in ziggo’s blunderparade


Wat kan de topicstarter dan met jouw reactie? Heeft dit enige toegevoegde waarde?
Ziggo heeft toch al aangegeven dat het fout is gegaan in dit topic, waarom dan nog een keer benadrukken?
Misschien moet het topic wel veranderd worden in de nutteloze reactie van Wimpie ?
Het forum is om elkaar te helpen en in mijn ogen niet om onzinnige reacties te plaatsen, waar niemand wat mee kan.
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes
Je hebt gelijk, inhoudelijk is mijn reactie zinloos voor de topicstarter. Tegelijk geef ik wel aan dat ik meevoel met zijn/haar probleem en gedeelde smart is halve smart. Meest bizarre is natuurlijk dat ziggo zijn processen zo rigide heeft gemaakt dat TS nu een xl moet gaan activeren en vervolgens weer een next aanvragen terwijl alles op dit moment werkt en eigenlijk alleen de xl retour hoeft. Dat zegt wel iets over Ziggo toch. Dus om mijn mening ook nog inhoudelijk nuttig voor TS te maken. @Ziggo ik vind dat jullie gewoon handmatig de bitjes goed moeten zetten in jullie systeem en de xl retour nemen, verder heeft deze klant mijns inziens recht op minimaal een jaar gratis movies xl.

Uitgelicht topic