Beantwoord

Nextbox werkt niet

• 13 mei 2019
  • 16 Reacties
  • 661x Bekeken

Sinds vrijdag de horizon next in huis.
Eechter constant cs1010 foutmelding.
De ene Ziggo medewerker zegt dat de administratief achter lopen.

Leuk, een dag later nog geen verbinding.
Opnieuw gebeld. O zegt een medewerker van Ziggo: ik zal de box handmatig toevoegen. Binnen een kwartier werkt hij. Mooi niet dus.

Nu vandaag (maandag) weer contact gehad. Ja het is een serienummer probleem.
Ok hoe moeilijk kan het zijn een serienummer te wijzigen? Maar het systeem werkt tegen..
Zet de Horizon xl box maar weer in.

Wat wordt ik hier moedeloos van. Is er nu niemand daar bij Ziggo om gewoon mijn box te laten werken?
icon

Best beantwoord door Scorpioo42 16 mei 2019, 18:45

hier ook alles met hulp van michael goed gekomen, waarvoor dank !
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7
Beste @kanarie

Activatie van de Media Box Next kan 24 uur duren maar kan ook langer zijn, omdat er problemen zijn met het activeren van modems en de Next is dit dus het geval dat het langer duurd als gepland.

Je hebt best kans dat einde van de dag alles werkt.
Reputatie 7
@kanarie werkt het nu wel of nog steeds niet.
Reputatie 7
Hoi @kanarie,

Er zijn wat activatieproblemen bij jou geweest en daarom duurde het langer dan normaal. Logisch dat je van verschillende meningen moedeloos wordt, want je krijgt geen duidelijkheid. Als het goed is zal de Next nu moeten werken, in het systeem lijkt administratief alles goed te staan. Kan je dat bevestigen?
Hier hetzelfde ...dinsdagmorgen pakket gekregen en ben sindsdien aan het proberen /bellen/etc
Mijn horizon is al verdwenen in "mijn producten" maar geen next voor teruggekomen?!!
Ook het modem staat nog op Tecnicolor.
Abbo nog op complete ipv next.
Hoe moeilijk kan het zijn...

Please fix !!!!! ik wil next niet alleen in huis hebben ..ik wil het kunnen gebruiken!!
Je zult je nieuwe auto maar betaald hebben en thuis voor de deur hebben staan maar de dealer heeft problemen met het kunnen uitreiken van de sleutels ;-((

>>Nog een frappant iets..toen ik vanmorgen inlogde in mijn ziggo en op de grote knop drukte kwam ik in mijn vodafone ..hahaha...pas wanneer ik na inloggegevens rechtsboven op mijnziggo klik lukt het in ziggo te komen. (ja ik zit ook bij vodafone)
Hier hetzelfde probleem, nieuwe modem en next binnen gekregen, maar je kan er alleen maar naar kijken, want de nieuwe spullen moeten geactiveerd worden!! Stuur het dan pas op als je het daadwerkelijk ook kan gebruiken Ziggo, ik vind dit niet correct naar goed betalende klanten. Ik denk dat het meer een kwestie is van bovenop of onderop de stapel, en wachten tot er iemand de jouwe uit haalt en daarmee aan de slag gaat.
Best mooi, 2 van die dozen op de kast toch?

En de oude modem die werkt en de nieuwe die aan de muur werkloos toe moet kijken.

Reputatie 7
Hoi @Henton,

Ik zie bij jou dat de Next en het nieuwe modem nu in het systeem staan. We zijn nu nog bezig met de volgende fase van onze uitrol, dit is nog niet de grote lancering waarbij iedereen tegelijk van alles kan bestellen. Vandaar dat men nu nog tegen wat problemen aan kan lopen, sorry voor het ongemak. Wil je alles dus eens aansluiten? Ben benieuwd!

@Scorpioo42, op jouw mailadres kan ik geen gegevens vinden. Wil je mij een pb sturen met je gegevens? Dan check ik het voor je. Je stuurt mij een bericht door op m'n naam te klikken en voor 'Stuur bericht' te kiezen.
Dat de mediabox Next enige vertraging oploopt daar heb ik begrip voor, maar een andere modem heeft hier weinig mee te maken volgens mij.
Ik kan de boel pas morgen aansluiten omdat ik niet thuis ben, en ik wil je modem ook nog in bridge laten zetten, als dat ook zo lang duurt, wordt het na het weekend eer alles werkt.
Maar ik hou je zeker op de hoogte.
Bedankt voor zover.
Reputatie 7
Dat de mediabox Next enige vertraging oploopt daar heb ik begrip voor, maar een andere modem heeft hier weinig mee te maken volgens mij.
Ik kan de boel pas morgen aansluiten omdat ik niet thuis ben, en ik wil je modem ook nog in bridge laten zetten, als dat ook zo lang duurt, wordt het na het weekend eer alles werkt.
Bedankt voor zover.

Open even een chat wanneer je je modem op bridge wil zetten. Dat is dan de snelste manier.
@kanarie werkt het nu wel of nog steeds niet.
De Next werkt sinds gisteren goed.
De box is handmatig geactiveerd (voor de 2e keer) en werkt nu naar behoren. Ook in MijnZiggo staat alles nu goed.
Als het eenmaal werkt werkt alles goed, maar kan dus best wel tijd in beslag nemen.
Hoi @kanarie,

Er zijn wat activatieproblemen bij jou geweest en daarom duurde het langer dan normaal. Logisch dat je van verschillende meningen moedeloos wordt, want je krijgt geen duidelijkheid. Als het goed is zal de Next nu moeten werken, in het systeem lijkt administratief alles goed te staan. Kan je dat bevestigen?

Zoals gezegd werkt de box nu prima. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.
Off topic, maar ik hoop nog steeds dat er net zoals KPN nu een Duits pakket kan worden toegevoegd. Zeker de Next box biedt daar prima mogelijkheden voor.
Help me even uit de droom. Bedoel je 4k streams van Duitse zenders?
Help me even uit de droom. Bedoel je 4k streams van Duitse zenders?
Nee hoor, gewoon HD streams. Trek het pakket gelijk als dat met van KPN. Dus hierbij het KPN overzicht (per 16 mei 2019). En dan gewoon afspelen in Ziggo Go en online tv.
Het is al jaren geleden door diverse mensen gevraagd binnen de Ziggo omgeving, alleen als Ziggo daadwerkelijk een Duits keuzepakket maakt zou heel fijn zijn. KPN heeft dit voor 3,99 euro als keuze per mand aan/uit zetten. Ziggo is tot op heden compleet doof voor dit soort verzoeken. Erg jammer. Betalen is OK, mocht dat probleem zijn.

VOX
Deze Duitse zender biedt geweldige en veel bekroonde programma's aan.

NDR
Zender met diverse Duitse programma's.

Sat1
Op deze Duitse zender zie je series, films, spelshows en andere amusementsprogramma's.

Tagesschau24
Nieuwsprogramma met actualiteiten, cultuur, sport en wetenschap.

3Sat
Duitse zender met de nadruk op cultuur en wetenschap.

Pro Sieben
Zender met films, series en amusementsprogramma's.

Kika
Kinderzender met series en films.

One
Documentaires, magazines, films en muziekprogramma's.

RTL II
De leukste soaps en series vind je allemaal bij RTL II.

SuperRTL
Zender met diverse Duitse programma's.

Bedankt voor zover.
Open even een chat wanneer je je modem op bridge wil zetten. Dat is dan de snelste manier.

Vanmiddag (16-05-2019) deed alles het ineens, Ik had toch nog even tijd gevonden. Bleek dat de connectbox toch al op bridge modes stond. Volgens Ziggo kan dit pas als de modem online is gezet, maar ik heb niemand gevraagd om hem in Bridge modes te zetten, dus zal wel automatisch gegaan zijn? tevreden tot nu toe in ieder geval, nu kunnen we weer gaan relaxen en gaan kijken naar de nieuwe mediabox next.
in ieder geval bedankt voor de medewerking Ziggo.
👍🏼
hier ook alles met hulp van michael goed gekomen, waarvoor dank !
Reputatie 7
Goed om te lezen allemaal dat alles weer werkt! Fijn weekend 🙂